Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: با عطاری‌هایی که در امور پزشکی دخالت کرده و اقدام به فروش داروهای گیاهی غیرمجاز کنند، برخورد قضائی می‌کنیم. - اخبار استانها -

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به اجرای طرح مقابله با عطاری‌های متخلف در 3 ماه اخیر اظهار داشت: در چارچوب این طرح کلیه عطاری‌ها را بازرسی کردیم و با عطاری‌هایی که اقدام به فروش داروهای غیرمجاز و مداخله در امور پزشکی کردند، برخورد و آنها را پلمب کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه خیلی از این عطاری‌ها حتی پروانه کسب هم نداشتند.  

وی با انتقاد از کم‌کاری دانشگاه علوم پزشکی در برخورد با عطاری‌های متخلف افزود: متولی اول و اصلی این بازرسی‌ها دانشگاه علوم پزشکی قزوین است و قانون هم این اختیار را به آنها داده است. کارشناسان آنها باید ابتدا بروند و عطاری‌ها را بازرسی کنند و تخلفات را به ما گزارش بدهند.

دادستان قزوین با بیان اینکه قانون در زمینه طب سنتی و گیاهی شفاف نیست، تصریح کرد: از آنجایی که قانون در این حوزه شفافیت لازم را ندارد، برداشت قضات ما از قانون متفاوت و مختلف است و بعضاً آرای متعارضی هم صادر می‌کنند. اگر قانون شفاف شود، آرای قضائی هم در این زمینه یکدست می‌شوند و اختلاف نظرها از بین می‌رود.

دادستان قزوین: دستگاه‌های مسئول به وظایف خود در حوزه عفاف و حجاب عمل کننددادستان قزوین:‌ با هیئات مذهبی متخلف در ماه محرم برخورد قانونی می‌شوددادستان قزوین: محاسبات بانکی در حوزه تسهیلات تولید شفاف نیست‌

قاسمی با تاکید بر لزوم مقابله مردم با عطاری‌ها و مراکز متخلف در حوزه طب سنتی اضافه کرد: مردم باید مراقب افرادی که بدون مدرک در عطاری‌ها اقدام به کار پزشکی می‌کنند، باشند و به آنها مراجعه نکنند. چرا که عطاری یک صنف تجاری است که باید اقلام گیاهی را به فروش برساند و حق دخالت در امور پزشکی و عرضه داروهای گیاهی را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مشکلی اصلی ما در مقابله با تخلفات طب سنتی این است که وزارت بهداشت و درمان هیچ سیاست واحد در این زمینه ندارد و قانون هم ناقص است. از طرفی هم افرادی از قدیم و ندیم بودند که بخشی از کارهای پزشکی را به صورت تجربی انجام دادند و ادعاهایی هم دارند که رد یا تایید آنها باید از سوی وزارت بهداشت انجام شود.

انتهای پیام/ش

R7541/P/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین وزارت بهداشت طب ایرانی قوه قضائیه بیشتر بخوانید... دادستان قزوین: دستگاه‌های مسئول به وظایف خود در حوزه عفاف و حجاب عمل کنند دادستان قزوین:‌ با هیئات مذهبی متخلف در ماه محرم برخورد قانونی می‌شود دادستان قزوین: محاسبات بانکی در حوزه تسهیلات تولید شفاف نیست‌ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... دادستان قزوین: دستگاه‌های مسئول به وظایف خود در حوزه عفاف و حجاب عمل کنند دادستان قزوین:‌ با هیئات مذهبی متخلف در ماه محرم برخورد قانونی می‌شود دادستان قزوین: محاسبات بانکی در حوزه تسهیلات تولید شفاف نیست‌ واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین وزارت بهداشت طب ایرانی قوه قضائیه پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ دادستان گیلان: قاتل رومینا اشرفى ‌به ۹ سال حبس و پرداخت دیه ‌محکوم شد /‌ رأى قابل فرجام‌خواهى است ۲ حلقه ماتم تعزیه‌خوانان کرمان "به وقت حاج قاسم" / ادای احترام به ‌سیدالشهدای مقاومت + فیلم و عکس ۳ گزارش| بی‌توجهی برخی هموطنان به هشدارها و مسافرت به گیلان / شرایط کرونا رو به «بحران» است ۴ گزارش| اعتراض متقاضیان طرح مسکن ملی؛ قیمت‌ها عادلانه نیست ۵ جزئیات جدید از شلیک گارد ساحلی امارات به لنج صیادان ایرانی/ لنج در آب‌های بین‌المللی بود/ ‌اماراتی‌ها ‌محل اصابت گلوله‌ها را بتونه‌کاری ‌کردند‌‌ ۶ گزارش|‌جولان مسافران کرونایی در جاده‌های مازندران / مردم هیچ اعتنایی به توصیه‌های مسئولان بهداشتی ندارند ۷ رئیس پلیس‌راه استان قم: برای نخستین بار شاهد ترافیک سنگین در محورهای قم از ابتدای شیوع کرونا بودیم ۸ یوم‌العباس(ع) متفاوت در زنجان / بزرگ‌ترین رزمایش کمک‌های مومنانه کشور برگزار شد + تصاویر مهمترین اخبار استانها یوم‌العباس(ع) متفاوت در زنجان / بزرگ‌ترین رزمایش کمک‌های مومنانه کشور برگزار شد + تصاویر کلنگ‌زنی ۲۵۶ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در قم+ فیلم مهمترین اخبار تسنیم همتی: افزایش‌ موقتی نرخ تورم کنترل شد/ تحریم‌ها نفس پایانی را می‌کشد آمریکا ۴ نفر را به صادرات قطعات هواپیما به ایران متهم کرد نمکی: کاش ابزاری فراتر از خواهش و التماس داشتم تا به دلیل ترددهای بی‌‌رویه مضطرب نمی‌‌شدم جهاد اسلامی: هرگز فرصت تغییر قواعد درگیری را به دشمن نخواهیم داد/ قادر به شلیک هزاران موشک در روز هستیم وال‌استریت ژورنال: آمریکا یک سوم نیروهایش را از عراق خارج می‌کند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین وزارت بهداشت طب ایرانی قوه قضائیه استانداری قزوین وزارت بهداشت طب ایرانی قوه قضائیه دادستان قزوین امور پزشکی وزارت بهداشت عطاری ها ترین اخبار شفاف نیست طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد

سعید رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: گزارشاتی مبنی بر فعالیت غیر قانونی پزشکی که ظاهراً با ادعاهای واهی اقدام به معالجه اهالی یکی از روستاهای کوهستانی تالش می‌کرد، دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه سریعاً مراتب در دستور کار کارشناسان نظارت شبکه بهداشت و درمان تالش قرار گرفت، افزود: با بررسی‌ها و تحقیقات تکمیلی مشخص شد خبر مذکور صحت دارد و این پزشک متخلف با استفاده از یک دستگاه اقدام به کلاهبرداری از اهالی این روستا می‌کند.

رستمی تصریح کرد: مراتب به اطلاع کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رسانده شد و با دستور دادستان تالش و با حضور نیروهای فراجای این شهرستان این پزشک متخلف به اتهام فعالیت و مداخله غیر مجاز در امور پزشکی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پس از بازجویی اولیه در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش در پایان از توجه و همکاری دادستان محترم و فرماندهی محترم فراجای شهرستان تالش در حوزه سلامت تشکر قدردانی نمود.

کد خبر 6089833

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • برخورد با مقصران حادثه استخر شهید هاشمی نژاد مشهد
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود