Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت افزایش ظرفیت برداشت از میدان‌های مشترک نفت و گاز را یکی از بزرگترین اقدامهای وزارت نفت در دولت تدبیر عنوان کرد و گفت: ایران هم اکنون در برداشت نفت و گاز از میدان‌های غرب کارون و پارس جنوبی از همسایگان پیشی گرفته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از صداوسیما، کسری نوری به اقدام‌ها و فعالیت‌های وزارت نفت اشاره و عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین اقدام‌های که انجام شد، افزایش ظرفیت تولید در میدان‌های مشترک نفت و گاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله یک مطالبه ملی از صنعت نفت بود که با تلاش‌های گسترده به این مهم دست یافتیم و حتی از همسایگان خود در این زمینه پیشی گرفتیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین میدان نفتی کشور از نظر حجم و اهمیت ذخایر نفت در غرب رودخانه کارون واقع شده است، اظهار کرد: ظرفیت تولید نفت در این میدان مشترک از روزانه ۷۰ هزار بشکه در ابتدای سال ۹۲ با تمام تلاش‌هایی که در این دوران سخت تحریم صورت گرفت به ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است، در واقع حدود شش برابر نسبت به هفت سال قبل بیشتر شده است.

مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت به میدان گازی پارس جنوبی اشاره و عنوان کرد: ظرفیت برداشت روزانه گاز از این میدان مشترک در سال ۹۲ روزانه ۲۸۰ میلیون مترمکعب بود اما در حال حاضر با افزایش حدود ۲.۵ برابری به نزدیک ۷۰۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده‌ایم و در این میدان‌های مشترک وضع خیلی خوبی داریم.

نوری درباره جهش تولید در حوزه پتروشیمی هم گفت: ارزش محصولات پتروشیمی در سال ۹۲ حدود ۱۱ میلیارد دلار بود و با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت و پتروشیمی‌هایی که در همین ایام افتتاح شدند، تا پایان سال ۱۴۰۰، این مقدار به ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی با اشاره به موفقیت‌های بزرگ دولت در حوزه گازرسانی به سراسر کشور، گفت: در سال ۹۲ تعداد روستاهایی که از نعمت گاز بهره‌مند بودند ۱۴ هزار روستا بود و در این چند سال نزدیک ۱۷ هزار روستا نیز گازرسانی شده است و هم اکنون بیش از ۹۴ درصد جمعیت ایران از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نفت تولید نفت میدان های مشترک وزارت نفت نفت و گاز سال ۹۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید قوی در گرو استفاده از ظرفیت مردم 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دستیار مردمی استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری شهرستان پلدشت و در مراسم معرفی دستیار مردمی فرماندار شهرستان پلدشت گفت: اگر بخواهیم تولید قوی داشته باشیم باید به سراغ مردم برویم.
حجت الاسلام نژاد شاه محمد خاطر نشان کرد: رسالت ما در دولت بازگشت به سوی مردم و حکمرانی مردم است و باید در تمامی برنامه‌ها از جمله اقتصادی و فرهنگی مردم نقش پر رنگ داشته باشند و با استفاده از ظرفیت مردم قطعا فساد ریشه کن؛ و ظرفیت تولید بیشتر می‌شود.
فرماندر شهرستان پلدشت در این جلسه از بهره برداری از پایاب سد کرم آباد پلدشت تا پایان نیمه اول سال جاری خبر داد و گفت: با بهره برداری از پایاب سد کرم اباد ۲۰ هزار هکتار در پاییز امسال زیر کشت خواهند رفت.
حجت الاسلام طالبی امام جمعه شهرستان پلدشت هم در این جلسه گفت: برای تحقق شعار سال باید همه دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت مردم برای تولید استفاده نمایند.
در پایان این جلسه آقای هادی بابایی بعنوان دستیار مردمی فرماندار شهرستان پلدشت معرفی شد.

دیگر خبرها

  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • تولید قوی در گرو استفاده از ظرفیت مردم 
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن