Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسب دهمین شب ماه محرم تصریح کرد که در نبرد حق و باطل بی‌طرف ماندن بی‌معناست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از العهد، سید حسن نصرالله شامگاه شنبه، به مناسبت دهمین شب ماه محرم به سخنرانی پرداخت.

وی سخنرانی خود را با درود بر پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) آغاز کرد و در ادامه با توصیف شب دهم ماه محرم به شب خداحافظی و حزن‌انگیزترین شب گفت که حزن امسال بیش از سال‌های گذشته است زیرا شیعیان از حضور در تجمع‌ها و دیدار سراسر عشق و محبت یکدیگر محروم شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاران امام حسین (ع)

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در ادامه با بیان اینکه سخنرانی امشب خود را به یاران امام حسین (ع) اختصاص می‌دهد، از یاران امام تمجید کرد و گفت که اصحاب امام حسین (ع) هیچ‌گاه امام خود را رها نکردند و او را تنها نگذاشتند.

سیدحسن نصرالله در ادامه گفت که در روز و شب دهم ماه محرم هر یک از یاران امام حسین (ع) این امکان را داشتند که بگریزند؛‌ اما آن‌ها این کار را نکردند. دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت که امام حسین (ع) در شب دهم ماه محرم به یاران خود این اجازه دادند که بروند؛ اما یاران امام،‌ چه زنان چه مردان، این کار نکردند در کنار امام ماندند.

سید حسن نصرالله تأکید کرد که یاران امام حسین (ع) تا پای جان و قهرمانانه و با عزت جنگیدند. ایشان همچنین زنانی را که در کربلا حضور داشتند، استوار، محکم و پایدار توصیف کردند.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در ادامه سخنانش تأکید کرد که تاریخ چنین گروهی را هیچ‌گاه به خود ندیده است؛‌ گروهی که با وجود محاصره شدن، در کنار رهبر خود ایستادگی کردند با آنکه این فرصت را داشتند با حفظ آبرو از نبرد عقب‌نشینی کنند.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در ادامه با اشاره به پیشینه ایمانی، معنوی و عقایدی یاران امام حسین (ع)، تأکید کردند آن‌ها بشدت به امام و حق ایمان داشتند و نبرد آن‌ها، نبرد حق بود نه نبرد تعصب.

سید حسن نصرالله همچنین گفت که یاران امام حسین (ع) در قبال خداوند، دین و امتشان خود را مسئول می‌دانستند و در قبال دردها و رنج‌های امت بصیرت و فهم کافی داشتند. ایشان همچنین افزودند که یاران امام حسین (ع) یقین داشتند که خداوند تمام اقدامات آن‌ها را زیر نظر دارد.

دبیرکل حزب‌الله با ذکر صفاتی از اصحاب امام آن‌ها را بسیار شجاع، عاشق و دوستدار خداوند، قرآن کریم، پیامبر و امامشان توصیف کردند و گفتند که این افراد جان و مال خود را در راه امامشان می‌دادند و تا آخرین لحظه با ثبات و شهامت در کنار امام جنگیدند.

سید حسن نصرالله در ادامه اظهاراتشان همچنین یاران امام حسین (ع) الگوی مسلمانان خواندند.

شایعه‌پراکنی علیه حزب‌الله و مقابله با آن

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در بخشی از اظهاراتشان گفتند که اگر مقاومت لبنان با آمریکا خط ارتباطی برقرار کند، آن‌ها برای امنیت رژیم صهیونیستی، همه‌چیز به نیروهای مقاومت می‌دهند.

ایشان همچنین با اشاره به اینکه پول، قدرت، توسعه نظامی سیاسی لبنان به نفع حزب‌الله و میلیاردها دلار پول به آن‌ها پیشنهادشده است، گفتند که آن‌ها در مقابل این‌ها از ما می‌خواهند که از حق دست برداریم و ما هیچ‌گاه این کار را نخواهیم کرد.

سید حسن نصرالله در ادامه تأکید کرد که زمانی که نبرد میان حق و باطل است، بی‌طرفی معنایی ندارد.

ایشان افزودند که در میان حق و باطل واجب دینی، ایمانی، شرعی، و اخلاقی این است که باید در کنار حق بایستیم و باطل را رد کنیم. 

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به حمله رسانه‌ای علیه حزب‌الله و با بی‌سابقه بودن آن طی ده‌ها سال گذشته، گفتند که امروز ده‌ها میلیون دلار صرف می‌شود. برخی سفارت‌های عربی و همچنین کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس به شبکه‌های تلویزیونی پول می‌دهند تا به حزب‌الله حمله کنند.

دبیرکل جنبش حزب‌الله در ادامه گفت که حمله رسانه‌ای که امروز علیه حزب‌الله به راه افتاده بی‌سابقه بوده است. ایشان همچنین گفتند که یک اتاق تمام این رسانه‌ها را علیه حزب‌الله مدیریت می‌کند.

سید حسن نصرالله همچنین گفت که دشمنان حزب‌الله ازنظر سیاسی، امنیتی و نظامی شکست خوردند و حزب‌الله همچنان به مقابله با آن‌ها ادامه می‌دهد. ایشان افزودند که ازجمله ابزارهای مقابله با این اقدامات دشمن، حفظ اعتبار و جلوگیری از هم پاشیدن فضای مقاومت است.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «ازجمله ابزارهای مقابله با حمله ضد مقاومت، بایکوت بسترها و پایگاه‌های گمراه‌کننده است».

سید حسن نصرالله در ادامه خواست که صحت هرگونه محتوای رسانه‌ای بررسی شود و احتمالاً دادند که در آینده با مشکلات بزرگ‌تر از جعل اخبار روبه‌رو شوند.

ایشان افزودند: «هدف جنگ شایعات علیه ما افزایش فشار روانی علیه محیط [مقاومت] و جامعه ماست. هدف جنگ شایعات این است که از یاری مستضعفان دست برداریم».

ایشان همچنین تأکید کردند که به وحشت انداختن، کشتار، ترور و ویرانی منازل، مقاومت را نخواهد ترساند.

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: سید حسن نصرالله عاشورا دبیرکل حزب الله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان سید حسن نصرالله در ادامه حزب الله لبنان در ادامه یاران امام حسین علیه حزب الله الله در ادامه ایشان همچنین حق و باطل ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۷۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو برای قدرت ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم با اشاره به گزارش برخی مقامات ارشد آمریکا به وزیر امور خارجه این کشور مبنی بر نقض قوانین بین‌المللی در غزه توسط رژیم صهیونیستی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی خود را مقید به هیچ‌یک از قوانین بین‌المللی نمی‌داند؛ چرا که هزینه و شخصیتی برای خود متصور نیست.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی به کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع غزه اشاره کرد و با بیان اینکه صهیونیست‌ها مشروعیت خود را در بین افکار عمومی و جهان به شدت در خطر می‌بینند، گفت: نتانیاهو برای بقای خود در قدرت، حتی ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند و به هر قیمتی به دنبال پیروزی بر حماس و یا گسترش دامنه جنگ در منطقه است تا افکار عمومی را برای حمایت از خود متقاعد کند؛ البته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در هر دو راهبرد شکست خورده است.

سردار احمدی مقدم خاطرنشان کرد: نتانیاهو تلاش می‌کند که به هر شکلی کابینه و قدرت خود را حفظ کند؛ اما تلاش‌های مذبوحانه، ثمری نخواهد داشت و به زودی شاهد پیروزی مقاومت و مردم مظلوم غزه خواهیم بود.

کد خبر 6092982 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • نتانیاهو برای قدرت ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید