Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@00:02:15 GMT

کدام مقتل بر اساس روایات صحیح ائمه نوشته شده است؟

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۹۶۰۳

کدام مقتل بر اساس روایات صحیح ائمه نوشته شده است؟

به گزارش خبرنگار مهر، عموم علمای دین، محققان و پژوهشگران همیشه به انحرافات در متون و عزاداری‌های مرتبط با حضرت سیدالشهدا (ع) اشاره کرده و مردم را از آن برحذر داشته‌اند. بر این اساس یکی از دغدغه‌های مردم مطالعه کتاب‌های مفیدی است که فاقد هرگونه تحریف باشند. مقتل‌های بسیاری با تحریف همراه بوده‌اند که البته این تحریف‌ها شاید عمدی نبوده باشد و آنچه را که ما امروزه به عنوان تحریف می‌شناسیم شاید صرفاً به دلیل ذوق ادبی نویسنده به متن راه پیدا کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید یکی از راه‌ها برای رسیدن به روایتی صحیح از حادثه جانگداز روز عاشورا، غور در منابع و احادیثی باشد که از ائمه معصومین به ما رسیده است. این کاری است که آیت‌الله محمدجواد مروجی طبسی در کتاب «المقتل الحسینی (ع) الماثور: عرض روانی لاحداث کربلا علی لسان المعصومین (ع)» انجام داده است. این کتاب مقتل امام حسین (ع) است با استفاده از روایات صحیح ائمه معصومین (ع). این کتاب در قم و لبنان به زبان عربی منتشر شد. نسخه منتشر شده در قم تاریخ چاپ ۱۳۸۵ را با خود دارد.

ترجمه فارسی این کتاب با عنوان «مقتل روایی امام حسین (ع)» به سال ۱۳۹۴ با ترجمه محمد صفری از سوی انتشارات آرام دل با شمارگان هزار نسخه، ۴۴۶ صفحه و بهای ۲۰ هزار تومان در دست مخاطبان قرار گرفت. چاپ دوم این ترجمه به سال ۹۶ با شمارگان هزار نسخه و بهای ۲۵ هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

کتاب ۶ فصل دارد که عناوین به ترتیب از این قرار است: «سیره معصومین در عزای سیدالشهدا»، «خبرهای غیبی رسول خدا و عترت طاهره درباره شهادت امام حسین»، «حوادث کربلا به روایت معصومین»، «حوادث بعد از شهادت»، «اهل‌بیت در کوفه و شام»، «اهل‌بیت در مدینه منوره». آیت‌الله مروجی طبسی در نگارش این کتاب هیچگاه از چارچوب روایات ائمه معصومین و اهل‌بیت خارج نشده و ذکر همه حوادث مستند است به روایت یا روایت‌هایی از ائمه. متاسفانه پیشتر در تاریخ شیعه مقتلی که مستند به روایات اصل بیت باشند، کار نشده است.

کد خبر 5011087 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: حسینیه مهر محرم 99 مقتل سیدالشهدا امام حسین ع عاشورا محرم 99 ترجمه ویروس کرونا عاشورا ادبیات داستانی تازه های نشر حسینیه مهر کتاب و کتابخوانی تجدید چاپ گردشگری میراث فرهنگی شعر آئینی ادبیات جهان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ مجموعه کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس که تا کنون دو جلد از آن به چاپ رسیده عملیات بیت المقدس و رمضان را روایت کرده است.
از تاسیس سپاه پاسداران در اهواز تا عملیات مختلف و ورود به خاک عراق موضوعاتی است که دراین کتاب به آن پرداخته شده است.
جلد اول این کتاب به خاطرات دوران کودکی تا خرداد ۶۱ و جلد دوم کتاب از تیرماه ۶۱ تا اسفنده سال ۶۴ را روایت می‌کند.
خاطرات سال‌های پایانی جنگ به روایت احمد غلامپور در جلد سوم آن منتشر می‌شود

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • سریال حشاشین در تلویزیون‌های اینترنتی ایران ممنوع شد؟
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟ (اینفوگرافی)