Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۹ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۱۰۰ هزار ماسک قاچاق در سروستان کشف شد

فرمانده انتظامی سروستان از کشف ۱۰۰ هزار ماسک قاچاق و بدون مجوز به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عبدالرسول مجتهدی گفت: ماموران انتظامی این شهرستان با پایش محور‌های مواصلاتی و اجرای ایست و بازرسی مقطعی، به یک کامیون حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۰۰ هزار عدد ماسک قاچاق و فاقد مجوز کشف و یک متهم در این خصوص دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ مجتهدی با بیان اینکه ارزش اقلام کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد ریال ارزیابی شده است، گفت: پلیس با اقتدار کامل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و سلامت و امنیت شهروندان با قانون شکنان قاطعانه برخورد خواهد کرد.

کشف ۲۸ کیلو تریاک در بازرسی از سواری پراید

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۲۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در بازرسی از سواری پراید خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار افزود: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پراید مظنون و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۲۸ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و یک نفر دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان "زرین‌دشت" تصریح کرد: متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

انبار احتکار برنج در شیراز لو رفت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از لو رفتن انبار احتکار برنج به ارزش ۳۶۷ میلیون ریال در شهرستان "شیراز" خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برابر اخبار واصله مبنی بر احتکار برنج در انباری در یکی از محله‌های شیراز، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی برای بررسی و صحت و سقم موضوع به محل مورد نظر اعزام و پس از بازرسی ار آن انبار موفق شدند مقدار ۴ هزار و ۷۰ کیلوگرم برنج احتکار کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به اینکه یک نفر در این زمینه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، اظهار داشت: ارزش کالای مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۳۶۷ میلیون ریال برآورد شده است.

یک کشته و ۲ مجروح حاصل برخورد ۲ موتورسیکلت

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: برخورد ۲ دستگاه موتورسیکلت در محور روستایی "فتح‌آباد" شهرستان مرودشت، یک کشته و ۲ مجروح بر جای گذاشت.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف فوتی در محور روستایی "فتح‌آباد" شهرستان مرودشت، بلافاصله گشت تصادفات به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان افزود: در این حادثه یک دستگاه موتورسیکلت به علت عدم رعایت حق تقدم با یک موتورسیکلت دیگر با ۲ سرنشین برخورد کرده است.

سرهنگ دهقانی با بیان اینکه در این حادثه متاسفانه یک نفر به علت شدت ضربه وارده فوت و ۲ نفر دیگر نیز مجروح و راهی بیمارستان شده است، به راکبان وسیله نقلیه توصیه کرد حتما در حین رانندگی از کلاه ایمنی استقاده کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کوه چنار 

فرمانده انتظامی کوه چنار از اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی طی دو هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف الله محمدی گفت: طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف ناامن کردن محلات جرم خیز برای افراد مخل نظم و امنیت، با بهره‌گیری از توان و امکانات موجود در این شهرستان به اجرا در آمد.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها، یک کیلو و ۸۱۱ گرم تریاک، ۱۸ گرم هروئین، ۹ گرم شیشه، ۱۷ گرم شیره تریاک و ۴۱۵ گرم سوخته تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص ۲۱ معتاد و خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

سرهنگ محمدی عنوان داشت: پلمب ۳ منقل خانه که باعث نارضایتی مردم شده بود و کشف ۱۴ هزار و ۹۲۰ نخ سیگار قاچاق از دیگر نتایج این طرح‌ها بود

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار با اشاره به اینکه دستگیر شدگان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

کشف ۲۴ کیلو تریاک از چمدان ۲ مسافر

فرمانده انتظامی سروستان گفت: در بازرسی از چمدان ۲ مسافر اتوبوس، ۲۴ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ عبدالرسول مجتهدی بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی این شهرستان، به دو نفر از مسافران یک دستگاه اتوبوس مسافربری مظنون شدند.

سرهنگ مجتهدی با بیان اینکه در بازرسی از چمدان و وسایل همراه آنان، ۲۴ کیلو تریاک کشف شد، تصریح کرد: متهمین برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی نقاط آلوده و جمع آوری معتادان پرخطر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: در راستای پاکسازی نقاط آلوده، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی ماموران این شهرستان با قدرت و جدیت طی یک ماه گذشته اجرا شد.

او ادامه داد: در این راستا ماموران موفق شدند ضمن دستگیری ۲۲ خرده فروش مواد مخدر، ۲ کیلو و ۴۵۲ گرم انواع موادمخدر را نیز کشف کنند.

سرهنگ صارمی تصریح کرد: دستگیری ۳۱ سارق و کشف ۴۱ فقره انواع سرقت و همچنین توقیف ۱۲۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها بود.

این مقام انتظامی بیان کرد: امروز پلیس در مقابل خرده فروشان مواد مخدر ایستاده و اجازه جولان دادن به آنان را نخواهد داد و اینگونه طرح‌ها با جدیت و به صورت روزانه توسط این فرماندهی انجام می‌شود.

کشف کود شیمیایی قاچاق در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از کشف ۲۹ تن کود شیمیایی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان اله کریمی گفت: ماموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری به ۲ دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این دو خودرو، ۵۸۰ کیسه کود شیمیایی ۵۰ کیلویی قاچاق کشف کردند، افزود: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را یک میلیارد ریال اعلام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: نیروی انتظامی به منظور رونق تولید به صورت جدی با کالای قاچاق برخورد می‌کند و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت اطلاع از وجود هر نوع موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۲ سارق و کشف ۱۰ میلیارد اموال مسروقه

فرمانده انتظامی کازرون گفت: با دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای منزل، ۱۰ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه آنان کشف شد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از منزل در شهرستان کازرون، شناسایی و دستگیری سارقین در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: اقدامات فنی و پلیسی و تحقیقات وسیعی در این خصوص به مرحله اجرا گذاشته شد و کارآگاهان موفق شدند ۲ سارق حرفه‌ای در حالی که پس از ارتکاب جرم به استان "کهگیلویه و بویر احمد" متواری شده بودند را شناسایی کنند.

سرهنگ زراعتیان بیان کرد: ماموران پس از اخذ نیابت قضائی به شهرستان یاسوج عزیمت و در یک عملیات غافلگیرانه، هر ۲ سارق حرفه‌ای منزل را در مخفیگاهشان دستگیر و به شهرستان کازرون انتقال دادند.

او با اشاره به اینکه متهمین سابقه دار در بازجویی اولیه پلیسی به ۲۰ فقره سرقت از منزل در کازرون اعتراف کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه آنان تعداد زیادی اموال سرقتی از قبیل ۴۰۰ گرم طلاجات، ۲۵ عدد سکه و نیم سکه و تعدادی وسایل دیگر از جمله لپ تاپ، کامپیوتر، جارو برقی، لباسشویی، برنج، کاغذ آچار، تلوزیون، لوازم دندان پزشکی و ... کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، به شهروندان توصیه کرد استفاده از دوربین‌های پایش تصویری و تجهیزات هشدار دهنده می‌تواند در پیشگیری از سرقت منزل مفید باشد و حتی الامکان از قفل‌های استاندارد استفاده کنید.

کشف ۳۰ قطعه پرنده وحشی قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری یک شکارچی و کشف ۳۰ قطعه پرنده وحشی کمیاب در بازرسی از مخفیگاه وی خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: ماموران انتظامی این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی اقدام به شکار غیر مجاز پرندگان وحشی می‌کند که شناسایی و دستگیری وی در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: ماموران پلیس پس از هماهنگی قضائی و انجام تحقیقات تخصصی موفق شدند در این خصوص متهم را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ زینلی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم، ۲۸ قطعه بلدرچین و ۲ قطعه قرقاول وحشی کشف شد، گفت: متهم به دادسرا معرفی و پرندگان کشف شده به اداره محیط زیست شهرستان مرودشت تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در طول شبانه روز هرگونه موارد مشکوک را با شماره تماس ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی ماسک قاچاق ماموران انتظامی این شهرستان طرح ارتقاء امنیت اجتماعی فرمانده انتظامی شهرستان شهرستان خبر شهرستان مرودشت میلیارد ریال کیلو تریاک ماسک قاچاق تریاک کشف موفق شدند مواد مخدر اجرای طرح رئیس پلیس ۱۰۰ هزار کشف شد ۲ سارق طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۲۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف اشیاء عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف ۳۰۸ قطعه شیء تاریخی با قدمت چند هزار ساله در شهرستان «چالوس» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محسن سلیمانی در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی قصد فروش چندین قطعه شیء تاریخی در شهرستان چالوس را دارد، موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس ، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهم  را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی همچنین اظهار کرد: در این عملیات بیش از ۳۰۸ قطعه شیء تاریخی، شامل اقلام زینتی وزیور آلات  شامل گوشواره، انگشتر، مهره‌های سنگی و مروارید متعلق به دوران ساسانی، هخامنشی و عصر اسلام  کشف شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این اشیاء بخشی از فرهنگ و تمدن کشور است، بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.

 فرمانده انتظامی  شهرستان چالوس با بیان این که قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف ۴ تن روغن‌نباتی قاچاق در الیگودرز
  • از توقیف موتورسیکلت‌ها تا کشف احشام قاچاق میلیاردی در فارس
  • کشف ۱۰ تن پارچه قاچاق در شهرضا
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در الیگودرز
  • کشف انبار گردوی خارجی قاچاق در بیرجند
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • کشف اشیاء عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • کشف ۳۰۸ قطعه شی تاریخی چندهزارساله در چالوس