Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@17:01:54 GMT

سبزی‌هایی که برای از بین بردن چربی خون مفید است!

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۳۴۹۷

سبزی‌هایی که برای از بین بردن چربی خون مفید است!

به گزارش افکارنیوز،

 شوید یا شبت از سبزیجات معطر و پرخاصیت است که در پخت انواع غذاهای ایرانی مصرف فراوان دارد. علاوه بر ارزش تغذیه ای شوید، این سبزی دارای خواص درمانی و موارد مصرف طبی بسیار بوده، در طب سنتی از برگ، ساقه و تخم شوید در درمان بیماری ها استفاده بسیار می شود.

خواص شوید (طبیعت و خواص درمانی)

اخبار اجتماعی- شوید دارای طبعی گرم و خشک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از مهمترین خواص درمانی گیاه شوید عبارتند از:

یکی از خواص شوید که در طب سنتی از آن استفاده می شود درمان بی خوابی و مشکلات خواب است، به این منظور برای درمان بی خوابی، قبل از خواب مقداری از برگ های تازه شوید را بجوید، همچنین به کسانی که در خواب خروپف می کنند توصیه می شود، قبل از خواب کمی تخم شوید را جویده و با کمی آب بخورند. لازم به ذکر است استفاده از این درمان را نباید بیش از یک هفته ادامه داد.

استفاده از دم کرده شوید برای منظم کردن قاعدگی مفید است.

در طب سنتی از خواص شوید برای رفع دل درد و نفخ استفاده می شود.

شوید خاصیت ضد چربی داشته و مصرف آن در کاهش چربی خون مؤثر است.

گیاه شوید، افزایش دهنده شیر مادر بوده و جالب است بدانید شیر حاصله بعد از مصرف این سبزی خاصیت ضد کولیک در نوزادان دارد. و به تسکین دل درد نوزاد کمک می کند.

از دیگر خواص شوید در طب سنتی، استفاده از آن برای درمان تنگی نفس، ضعف معده، کبد، طحال و سنگ کلیه و مثانه است.

در مورد بیمارانی که مبتلا به استفراغ شدید هستند و هیچ غذایی حتی آب را نمی توانند در معده خود نگاه دارند بهترین درمان مصرف دم کرده شوید است .

تخم شوید اشتها را زیاد کرده، باعث تقویت معده شده و به بدن انرژی می دهد.

ارزش غذایی و ترکیبات موثر شوید

سبزی شوید منبع خوبی برای آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز و فیبر غذایی است. فلاونوئیدها، کومارین، اسیدهای فنولیک و پارافین ها از دیگر مواد موثر موجود در این سبزی پرخاصیت و معطر است.

مضرات شوید (موارد احتیاطی و منع مصرف)

مقدار سدیم شوید نسبتا بالا بوده و بیمارانی که مجبور به رعایت رژیم غذایی کم نمک هستند، بایستی از زیاده روی در مصرف شوید خودداری کنند.

برخی افراد ممکن است در تماس با شوید دچار حساسیت پوستی شوند.

با توجه به اینکه طبع شوید گرم است، افراد دارای مزاج گرم بایستی از زیاده روی در مصرف آن پرهیز کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خواص شوید شوید درمان فشار خون درمان بی خوابی خواص شوید طب سنتی خواص شوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۳۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسکانیوز، در عصری زندگی می‌کنیم که همگان به دنبال راه‌حل‌های فوری و ساده برای دستیابی به اهداف خود هستند، و این نگرش در زمینه‌های پخت‌وپز، درمان و بهداشت نیز قابل مشاهده است. به ادعای برخی، استفاده از چربی‌سوزها می‌تواند ظرف مدت یک هفته به آب کردن چربی‌های شکمی و بهبود تناسب اندام کمک کند. بسیاری از افراد چاق، به ویژه زنان، از نگاه دیگران به خود به عنوان فردی چاق دچار ناراحتی و نگرانی می‌شوند. این چربی‌سوزها به عنوان یک راه حل مؤثر و طبیعی برای کاهش وزن تبلیغ می‌شوند و علاوه بر این، برخی از خواص استثنایی دیگر این محصولات شامل بهبود عملکرد مغز و حافظه، بینایی و شنوایی نیز است.

بر اساس نتایج بسیاری از مطالعات، رابطه‌ مستقیمی میان مصرف بالای کلسیم و بهبود ترکیب بدن وجود دارد. وقتی میزان کلسیم در بدن شما پایین باشد، بدن هورمون‌هایی ترشح می‌کند که به شما امکان استفاده‌ی بهتر از کلسیم موجود را می‌دهد، اما مشکل اینجاست که بدن به سلول‌های چربی نیز علامت می‌دهد به حالت چربی باقی بمانند.

لبنیات از قبیل شیر، پنیر و ماست منبع مناسب کلسیم هستند. کلسیم موجود در لبنیات به شکستن چربی در بدن و حتی جلوگیری از تشکیل آن کمک می‌کند. همیشه به جای لبنیات پرچرب، لبنیات بدون‌ چربی یا کم‌چرب تهیه کنید. اگر روزانه سه وعده لبنیات بخورید و به رژیم غذایی خود پایبند باشید، حتما به راحتی به هدف چربی سوزی سریع شکم و پهلو و کل بدن تان می رسید.

۱۰ ماده غذایی چربی‌سوز که با خوردن آنها به‌آسانی وزن کم می‌کنید

خواص چربی سوزی پنیر پارمیزان

کم‌کالری و پرکلسیم بودن این پنیر هورمون‌های چربی‌سوز بدن را فعال می‌کند. از آنجا که این پنیر بیش از هر ماده‌ی لبنی دیگری پروتئین دارد، با مصرف آن برای مدت بیشتری احساس سیری خواهید کرد. هر روز ۳۰ میلی‌گرم از این پنیر را به سوپ یا سالاد خود اضافه کنید.

کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید کد خبر 847437 برچسب‌ها رژیم غذایی لبنیات - پنیر

دیگر خبرها

  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • خواص باور نکردنی نوشیدن جوش شیرین
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد