Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:26:52 GMT

دیگر بیماران را در هیاهوی کرونا، فراموش نکنیم

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۵۲۴۹

دیگر بیماران را در هیاهوی کرونا، فراموش نکنیم

پس از معاینات اولیه اعلام شد که بیمار باید سونوگرافی شود اما اینجا سونوگراف دائم نداریم و بخصوص امروز که تعطیل است اصلا نداریم و لذا بیمار باید به مرکز استان منتقل شود.
موافقت شد که او را به یکی از مراکز درمانی مرکز استان منتقل کنیم اما از آنجا که بیمار درد شدید داشت و امکان انتقال او با وسیله شخصی نبود از بیمارستان خواستیم تا او را با آمبولانس به یزد منتقل نمایند اما آنها اعلام کردند ما فقط یک آمبولانس داریم که متعلق به بیماران کرونایی است!.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خواهش های ما بی نتیجه ماند و اعلام شد این بیمارستان فقط همین یک آمبولانس را دارد و سونوگراف و رادیولوژیست هم ندارد.
به ناچار بیمار را با وسیله نقلیه شخصی به بیمارستان شهید رهنمون یزد منتقل کردیم و در آنجا هم هرچند در مورد انتقال بیمار به بیمارستانی دیگر سخن گفتند اما بالاخره و پس از مشورت های انجام شده و حضور خیل کادر درمان بر بالین بیمار، او را فورا به اتاق عمل منتقل کردند و خوشبختانه عمل جراحی با موفقیت انجام و موضوع به خیر و خوشی پایان یافت و بیمار نیز هم اکنون در بیمارستان شهید رهنمون بستری است.
اما اینکه چرا بیمارستانی بزرگ در شهری همجوار و نزدیک شهر یزد فقط یک آمبولانس دارد و اینکه چرا نباید این بیمارستان مجهز، سونوگراف داشته باشد پرسشی است که باید مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و همچنین سازمان اورژانس یزد به آن پاسخ دهند.
در تماس با یکی از مسوولان این بیمارستان اعلام شد "بارها برای افزایش تعداد آمبولانس‌ها یا واگذاری خدمات اعزام به بخش خصوصی با ستاد دانشگاه و نهایتا سازمان اورژانس یزد مکاتبه شده اما موافقت نشده است؛ همچنین مسوولان دانشگاه علوم پزشکی یزد در مورد نبود سونوگراف در این مرکز درمانی، اطلاع دارند اما تاکنون به نتیجه ای نرسیدیم".
هیچ قصوری متوجه کادر درمان این مرکز درمانی نیست، آنها در جریان قضیه کرونا ثابت کردند که جوانمردانه پای کار هستند، مخاطب ما مسوولان دانشگاه و اورژانس استان هستند؛ چرا باید یک مرکز درمانی بزرگ در شهری گردشگری از داشتن آمبولانس لازم و همچنین متخصصان لازم بی بهره باشد.
اگر برای بیماری که با وسیله نقلیه شخصی به شهر یزد منتقل شد و بعلت پاره شدن کیست تحت عمل جراحی قرار گرفت در طول راه و مسیر، مشکلی پیش می آمد چه کسی مسوولیت آن را گردن می گرفت؟.
لازم است دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و همچنین سازمان اورژانس نسبت به تجهیز و تکمیل بیمارستان هایی که در سطح استان نیاز به رادیولوژیست، سونوگراف، آمبولانس یا دیگر تجهیزات پزشکی و متخصصان لازم دارند اقدام کنند.

برچسب‌ها یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تفت یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۵۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش

  نبی بامریان رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) خاش گفت: 65 بیمار دیالیزی ثبت شده در شهرستان خاش و تفتان خدمات رایگان را در بخش دیالیز این بیمارستان دریافت می‌کنند.
 
وی افزود: برای هر بیمار به‌طور متوسط ۱۳ تا ۱۴ جلسه دیالیز انجام می‌شود که گاهی تا چند ساعت طول می کشد و همین موضوع ضرورت توسعه بخش دیالیز بیمارستان را گوشزد می‌کرد.
 
وی ادامه داد: بخش دیالیز این بیمارستان دارای 8 دستگاه دیالیز است و بر همین اساس عملیات توسعه بخش دیالیز جهت 20 تخت در حال انجام است.
  بامریان ادامه داد: بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش به صورت شبانه روزی (حتی در روزهای جمعه و تعطیل) به بیماران ارائه خدمات می دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند