Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@08:24:11 GMT

لبنان| تاکید حریری بر تشکیل دولت تکنوکرات

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۷۱۳۷

لبنان| تاکید حریری بر تشکیل دولت تکنوکرات

سعد حریری در آغاز رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب مامور تشکیل دولت٬ هماننددوره قبلی بر تشکیل دولت تکنوکرات تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد٬ پس از آغاز رایزنی‌های الزام‌آور پارلمانی برای معرفی نامزد نخست‌وزیری جدید لبنان٬ «سعد حریری» نخست وزیر سابق لبنان و رئیس جریان المستقبل «مصطفی ادیب» سفیر لبنان در آلمان را برای تصدی این پست معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریری اظهار داشت که دولت نیاز به متخصصان دارد تا موفق شود و برای نجات لبنان باید دولتی متشکل از متخصصین روی کار بیاید.

نخست‌وزیر سابق لبنان با تاکید بر لزوم تشکیل سریع دولت اشاره کرد که نخستین هدف٬ بازسازی بیروت است.

لبنان| آغاز رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب مأمور تشکیل دولتلبنان| ساز ناکوک 14 مارسی‌ها برای معرفی گزینه نخست وزیری/ جعجع٬ خطیب را رد کرد

«تمام سلام» نخست‌وزیر اسبق لبنان نیز که در کنار سعد حریری و نجیب میقاتی و فواد السنیوره٬ مصطفی ادیب را به عنوان نامزد نخست‌وزیری جدید معرفی کرده بود اظهار داشت که مسئولان باید درک کنند که این آخرین فرصت برای لبنان بوده و کشور در بحران‌های دشواری قرار گرفته و همه امور روی هم انباشته شده که همه اینها مستلزم تلاش‌های جدی است.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 بیشتر بخوانید... لبنان| آغاز رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب مأمور تشکیل دولت لبنان| ساز ناکوک ۱۴ مارسی‌ها برای معرفی گزینه نخست وزیری/ جعجع٬ خطیب را رد کرد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... لبنان| آغاز رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب مأمور تشکیل دولت لبنان| ساز ناکوک ۱۴ مارسی‌ها برای معرفی گزینه نخست وزیری/ جعجع٬ خطیب را رد کرد پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ حضور شمخانی در روستای ابوالفضل اهواز و دلجویی از اهالی ۲ عربستان| برگزاری مراسم باشکوه عاشورای حسینی در قطیف با وجود سرکوبگری آل سعود ۳ سید عبدالملک الحوثی: ملت یمن گزینه خود را درباره رژیم‌های امارات و عربستان نهایی کرده است ۴ «مصطفی ادیب» نامزد نخست‌وزیری جدید لبنان کیست؟ ۵ صادرات نفت ایران بسیار بیشتر از آمار آمریکاست ۶ هراس صهیونیست‌ها از «توازن وحشت» حزب‌الله ۷ هشدار درباره تحرکات آمریکا و برخی رژیم‌های عربی برای فتنه انگیزی در عراق ۸ حمله موشکی به اطراف فرودگاه بغداد مهمترین اخبار بین الملل لبنان| آغاز رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب مأمور تشکیل دولت عراقچی برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام وارد وین شد «مصطفی ادیب» نامزد نخست‌وزیری جدید لبنان کیست؟ یادداشت| تکرار حادثه یا سناریوی جدید در مرزهای لبنان مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: امنیت کشور مرهون آمادگی پدافند هوایی است ‌اجرای ۵ پروژه بزرگ استراتژیک در بندر چابهار/ پیشرفته‌ترین برج کنترل بنادر ایران در بندر شهیدبهشتی ساخته می‌شود تسهیل تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی/ ترخیص و توزیع نهاده دامی بدون مجوز وزارت جهاد ممنوع شد تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ریشتری علامرودشت/ استقرار تیم‌های امدادی در منطقه/ زلزله خسارتی نداشت لبنان| آغاز رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب مأمور تشکیل دولت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نامزد نخست وزیری جدید مصطفی ادیب برای معرفی ترین اخبار بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۷۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک رهبر حماس در گفتگو با العربی الجدید بیان کرد که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان به دنبال به شکست کشاندن تلاش‌ها برای رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه است.

این رهبر حماس تاکید کرد که مقاومت تنها توافقی را به امضا خواهد رساند که به طور واضح متضمن توقف هرگونه عملیات نظامی ارتش صهیونیستی در نوار غزه و خروج نیروهای اسرائیلی از این باریکه باشد.

وی گفت نتانیاهو اهمیتی به سرنوشت نظامیان اسیر اسرائیلی نمی‌دهد و آن‌ها را به عنوان قربانیان جنگ قلمداد می‌کند تا از پرداخت هرگونه بهایی برای آزادی آن‌ها طفره برود.

از سوی دیگر جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد هیأتی از این جنبش روز شنبه در سایه تماس‌های اخیر با واسطه‌های مصری و قطری برای ادامه مذاکرات آتش‌بس راهی قاهره خواهد شد.

این جنبش بیان کرد: ما بر روحیه مثبتی که هنگام بررسی طرح پیشنهادی اخیر برای آتش‌بس در غزه نشان دادیم، تاکید می‌کنیم.

حماس همچنین تاکید کرد که ما و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین بر رسیدن به توافقی که به توقف جنگ، خروج نیروهای اشغالگر از غزه و بازگشت آوارگان به خانه‌های خود منتهی شود، مصمم هستیم.

در همین راستا، یک منبع مسئول در جنبش حماس در گفتگو با العربی الجدید اعلام کرد قاهره توانسته به شکل قابل قبول و رضایت‌بخشی در مورد طرح آتش‌بس در غزه دست یابد و آن را به حماس و رژیم صهیونیستی ارائه داده است.

منبع مذکور اشاره کرد که حماس موافقت اولیه خود را با این طرح اعلام کرده و خواستار ضمانت‌های واضح آمریکا در مورد آن شده است.

جنبش حماس اعلام کرد هیئت این جنبش در قاهره متشکل از خلیل الحیه، زاهر جبارین و محمد نصر اعضای دفتر سیاسی این جنبش خواهد بود.

از سوی دیگر، «ایهود اولمرت»، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سخنانی به شدت علیه نتانیاهو و جنگ غزه موضع گیری کرده است.

اولمرت در این ارتباط گفت: «ما از این جنگ پیروز خارج نخواهیم شد و باید خیابان‌ها را از تظاهرات کنندگان علیه نتانیاهو و همپیمانانش پر کنیم.»

ماه گذشته نیز نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی خواستار توقف فوری جنگ در غزه و بازگرداندن اسرای اسرائیلی بازداشت شده در غزه شد و تاکید کرد که در این صورت دستاورد اسرائیل بسیار بیشتر از ادامه این جنگ خواهد بود.

وی تاکید کرد که نتانیاهو برای نجات اسرای اسرائیلی جنگ را ادامه نمی‌دهد، بلکه می‌خواهد خودش را نجات دهد.

اولمرت پیش از این نیز خواستار توقف جنگ غزه شده و تاکید کرده بود که این جنگ نمی‌تواند اهداف مشخص شده توسط بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل را محقق کند.

نخست وزیر اسبق اسرائیل در اظهارات پیشین خود رژیم صهیونیستی را در برابر یک دوراهی قرار داده و تاکید کرده بود که تل‌آویو یا با آتش بس و بازگرداندن اسرا از غزه از طریق انجام تبادل موافقت می‌کند یا باید بدون اینکه اهداف خود در ریشه کن کردن حماس و بازگرداندن اسرا را محقق کند، به جنگ خود در غزه ادامه بدهد.

کد خبر 6096062

دیگر خبرها

  • نتانیاهو به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات است
  • ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت