Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان روس دستگاهی به اندازه یک یخچال ساخته‌اند که قادر به ردیابی مواد سمی و ویروس‌های مختلف از جمله کرونا در هوا است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از اسپوتنیک، شرکت «کی ام زد پلنت» روسیه با همکاری انستیتو گامالیا روسیه جدیدترین محصول خود را رونمایی کرده است. این محصول، دستگاهی است که با تحلیل هوا قابلیت ردیابی طیف وسیعی از مواد سمی و همچنین ۸۶ نوع پاتوژن از جمله ویروس کووید ۱۹ را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستگاه بزرگ «دتکتور-بیو» نام گرفته می‌تواند وجود مواد خطرناک، باکتری و ویروس‌ها را در ۱۰ تا ۱۵ ثانیه شناسایی کند. «دتکتور-بیو» پس از رصد، فرایند تحلیل نمونه را آغاز می‌کند تا نوع دقیق ماده سمی یا پاتوژن موجود در هوا را تعیین کند. این بخش از فرایند بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.

دستگاه مذکور در حقیقت یک آزمایشگاه به اندازه یخچال است که می‌تواند تست‌هایی با دقت بالا انجام دهد. داخل آن نیز دستگاه‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام تحلیل برای بررسی وجود نوع خاصی از ماده سمی و پاتوژن را به طور خودکار انجام می‌دهند.

پس از رصد موادسمی یا ویروس در هوا، دستگاه به اپراتور خود پیام هشدار می‌فرستد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا اجتماعی روسیه باکتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۷۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: واحدهای یگان جنوب مواضع ارزشمندتری را در اختیار گرفتند، دشمن در دونتسک متحمل شکست شد؛ کی یف قریب به ۴۰۰ نیروی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: واحدهای یگان شرق مواضع ارزشمندتری را به دست آوردند، نیروهای مسلح اوکراین نزدیک به ۱۱۰ نیروی نظامی خود را از دست دادند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز ۹ ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کردند، دشمن قریب ۴۱۰ پرسنل نظامی، یک تانک و یک دستگاه توپ «دانا ۲» ساخت جمهوری چک را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: طی شبانه روز گذشته سامانه های پدافند هوایی ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ بمب هدایت شونده «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6094465

دیگر خبرها

  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • شناسایی ۱۰۰ نقطه مازندران برای ساخت نیروگاه برق آبی
  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است