Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@03:15:50 GMT

پیام مدیرکل چاپ و نشر وزارت ارشاد برای روز ملی صنعت چاپ

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۰۸۴۶

پیام مدیرکل چاپ و نشر وزارت ارشاد برای روز ملی صنعت چاپ

مهرزاد دانش با صدور پیامی فرارسیدن ۱۱ شهریور (روزملی صنعت چاپ) را به دست‌اندرکاران و فعالان این حوزه تبریک گفت.

به گزارش ایمنا، مهرزاد دانش، مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز ملی صنعت چاپ، پیامی به شرح زیر منتشر کرد:

«یازدهم شهریور، روز ملی صنعت چاپ، یادمانی خجسته برای این دستاورد مهم بشری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کالاهای چاپی، در لحظه‌لحظه و گوشه‌گوشه زندگی اقشار مختلف مردم در هر جای جهان، حضور و تأثیری مستمر دارند و به همین دلیل، حامل وجوه مختلف اجتماعی هستند و سویه‌های متنوع صنعتی، فرهنگی، هنری، علمی، رسانه‌ای، بازرگانی، امنیتی، و اقتصادی قابل توجهی به خود اختصاص داده‌اند. کمتر پدیده بشری است که همچون چاپ و محصولاتش، در عرصه‌های جزئی و کلان بروز داشته باشد.

کتاب، نوشت‌افزار، آثار هنری طراحی و گرافیکی، اعلان‌های تبلیغی، اوراق بهادار، بسته‌بندی وسایل منزل و دارو و مواد بهداشتی و اسباب بازی و مواد غذایی و ابزار فنی، و بسیاری دیگر از جنبه‌های پراسترس روزمره معیشت مردمان، مصداق‌هایی پرشمار از اهمیت چاپ به شمار می‌آیند که در عین حال، حامل گنجینه‌های تمدنی و ملی‌ای همچون زبان رسمی و بومی نیز هستند و همین، ارج و قدر آن را دوچندان می‌سازد.

این شایستگی ذاتی، بایستگی‌هایی را در حوزه توجه و اقدام نیز می‌طلبد. تلاطم‌های اقتصادی، تحمیل تحریم، و بلای کرونا، اگرچه تأثیر خاص خود را بر کم و کیف فضای چاپ کشور گذاشته است و به ویژه در تأمین مواد اولیه، فعالان این عرصه را دچار تنگناهایی کرده است، اما بنا بر پشتکار و عشق دست‌اندرکاران چاپ، پویایی روند آن همچنان جاری است و همین غیرت ملی اهالی چاپ، اقتضا می‌کند تا مراجع اقتصادی، صنعتی و قانونی با توجه بیش‌تر به این حوزه گرانقدر در زمینه‌های مختلف فنی، مواد اولیه، تسهیلات صنفی و صنعتی، به‌روزرسانی قوانین نامتناسب با اقتضائات منطقی معاصر و گشایش‌های مالی و مالیاتی، مانع از رکود و فرسودگی در این عرصه شوند.

این جانب ضمن تبریک روز ملی صنعت چاپ به همه فعالان صنفی و صنعتی عرصه بزرگ چاپ و زمینه‌های وابسته‌اش، آرزومندم این گستره با رفع محدودیت‌های یادشده، به منزلت واقعی خود بازگردد و رونق و شکوه و نشاطی درخور همراهش باشد.»

کد خبر 441736

منبع: ایمنا

کلیدواژه: روز ملی صنعت چاپ صنعت چاپ مهرزاد دانش چاپ و نشر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق روز ملی صنعت چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۰۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان هشتمین جشنواره طنزپهلو در فومن تجلیل شدند

اختتامیه هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه (طنزپهلو) یادمان کیومرث صابری فومنی(گل آقا) در شهر فومن برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اختتامیه هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه (طنزپهلو) یادمان کیومرث صابری فومنی (گل آقا) سه شنبه یازدهم_ اردیبهشت‌ماه با حضور فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسدالله عباسی استاندار گیلان، جمعی از مسئولان، طنزپردازان و هنردوستان و اقشار مختلف مردم در مجتمع فرهنگی هنری حضرت سیدالشهدا (ع) شهر فومن برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد در این جشنواره با گرامیداشت یاد مرحوم کیومرث صابری (گل آقا) اظهار کرد: جشنواره طنزپهلو خلاء‌های معرفی استاد صابری فومنی را تا حدود پر کرد و این روند باید تداوم داشته باشد.

وی افزود: طنز گل آقا در سه دهه گذشته نقش جهت دهی را ایفا کرد و محتوای علمی و کارشناسی در قالب طنز در گل آقا مشهود بود.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با بیان اینکه مردم به طنز اقبال گسترده و عمیق نشان می‌دهند، خاطرنشان کرد: در حوزه طنز با چالش‌ها و کم و کاستی‌های فراوانی مواجه‌ایم که این مهم باید به مرور زمان اصلاح شود.

وی با تاکید بر تقویت محتوای آموزشی طنز و طنزپردازی تصریح کرد: حوزه طنز و طنزپردازی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد نیازمند آموزش‌های علمی و فنی بوده و این احساس نیاز مشهود است.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با بیان اینکه ۱۱۲۹ اثر به جشنواره طنزپهلو ارسال شد، اظهار کرد: در این دوره از جشنواره به لحاظ کمیت شاهد افزایش دو برابری ارسال آثار هستیم.

مهدی‌پور با بیان اینکه احیای رویدادهای فرهنگی و رسانه‌ای یکی از سیاست‌های‌های وزارت ارشاد در کشور است، افزود: باید در رویدادهای فرهنگی و رسانه‌ای به معرفی مفاخر کشور در حوزه‌های مختلف کمک کنیم و یکی از برنامه‌های وزارت ارشاد توجه به همین امر است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مرحوم صابری گفت: شعر طنز دارای اهمیت بسیار زیاد در جامعه است و مقام معظم رهبری مرحوم صابری را سردمدار طنز فاخر معرفی کردند که باید به آن توجه شود.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با تاکید بر لزوم توجه به شعر طنز در حل مشکلات کشور و بیان نقد منصفانه در جامعه افزود: شنیدن طنز گل آقایی برای افراد همراه با خاطرات بسیار خوب بوده است و حتی در دهه ۷۰ در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز طنزهای مرحوم صابری تاثیر گذار بود.

لزوم توجه به نقد منصفانه در قالب شعر و طنز

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز در این آیین با اشاره به ماندگاری آثار مرحوم استاد کیومرث صابری فومنی تصریح کرد: شهرستان فومن زادگاه بزرگ مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی (ره)، دارای مفاخر علمی، فرهنگی و ادبیات و نام آوران در حوزه‌های مختلف است و گل آقا یکی از این هنرمندان و فرهیختگان نامدار استان و ایران اسلامی محسوب می شود.

وی به تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت طنز فاخر و تمجید ویژه معظم له از استاد کیومرث صابری فومنی افزود: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، مرحوم گل آقا به معنای واقعی کلمه، انسانی متعهد بود که قدر انقلاب را به خوبی می دانست.

استاندار گیلان، زنده یاد استاد صابری فومنی را منتقدی معتقد و منصف دانست و خاطرنشان کرد: گل آقا همواره با جان و دل بر پایبندی به اسلام و ایران اسلامی و تلاش برای اعتلای آنان تأکید داشت.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به نقد منصفانه در قالب شعر و طنز تصریح کرد: نقد درست باعث اصلاح امور می‌شود و گل آقا با زبان طنز، تلخی انتقاد را به کام مسئولین شیرین می‌کرد.

وی با بیان اینکه نقدمنصفانه آمیخته با زبان طنز قطع یقین در پیشبرد برنامه ها، اهداف و عملکرد مدیران تاثیر مثبت دارد، افزود: طنزنویسان و دیگر هنرمندان متعهد در ایجاد تحول و شکوفایی کشور نقش آفرینند و زنده یاد استاد صابری فومنی با چنین روحیات و خلق آثار ارزشمند فراوان در قالب طنز، قدر انقلاب را به خوبی می دانست و ماندگار شد.

استاندار گیلان، تجهیز به سواد رسانه را یکی از راه‌های اشاعه نقد منصفانه از سوی صاحبان قلم و پذیرش اصلاح از سوی مسئولان دانست و گفت: باید به سواد رسانه در گیلان بیش از گذشته توجه شود زیرا این رسانه ها هستند که می‌توانند زبان حال مردم باشند و به حل مشکلات کمک کنند.

عباسی تصریح کرد: کسانی که سالیان عمری در روزنامه نگاری و طنز نویسی و حوزه فرهنگ و هنر فعالیت دارند، نقد منصفانه و سواد رسانه را به نسل جدید آموزش دهند.

وی با بیان اینکه از نقد منصفانه استقبال می‌کند، تاکید کرد: مسئولان باید از نقد منصفانه برای رفع مشکلات مردم بهره‌مند شوند.

کد خبر 749557

دیگر خبرها

  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • افشای مدرک تحصیلی استاد همه‌چیزدان عرصه سیاست ایران | کدام دانشگاه درس خوانده است؟ +سند
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • تبریک مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تلاش گران عرصه تعلیم و تربیت
  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنزپهلو در فومن تجلیل شدند
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!