Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@00:15:19 GMT

کاهش قیمت‌ها در بازار موبایل

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۳۳۲۹

کاهش قیمت‌ها در بازار موبایل

رویداد۲۴ قیمت‌ها در بازار گوشی تلفن همراه در روزهای گذشته عقبگرد کرده است؛ تا جایی که به گفته رییس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل، هم‌اکنون قیمت تلفن‌همراه بالای ۳۰۰ یورو و زیر ۳۰۰ یورو با نرخ فعلی ارز در تناسب است و حبابی وجود ندارد.

فعالان بازار موبایل، دلیل بازگشت آرامش نسبی به بازار موبایل را ثبات نسبی نرخ ارز و روان‌تر شدن واردات می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌گونه که فعالان بازار گوشی تلفن‌همراه می‌گویند، شاهد کاهش ۱۵ درصدی در قیمت بیشتر مدل‌های تلفن‌همراه و کاهش ۳۰ درصدی برخی مدل‌ها که به دلیل سفته‌بازی و کمیابی افزایش یافته بود، هستیم.

گزارش‌ها در این میان حاکی از آن است که میزان تقاضا برای گوشی‌های تلفن‌همراه بالای ۳۰۰ یورو در کشور کاهش پیدا کرده، به نحوی که میزان تقاضا در سال ۹۸ حدود ۸.۵ درصد بود، اما امسال به ۵ درصد رسید. بر همین اساس، ۹۵ درصد واردات به گوشی‌های تلفن‌همراه زیر ۳۰۰ یورو اختصاص دارد.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که در مدل سامسونگ، گوشی گلکسی نوت۱۰ پلاس در بازار بین ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، گوشی گلکسی نوت۱۰ بین ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲۱ میلیون تومان، گلکسی اس۱۰ پلاس بین ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، گلکسی اس۱۰ بین ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

همچنین در مدل سامسونگ، گوشی گلکسی نوت۹ با قیمتی در حدود ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، گلکسی A۸۰ در حدود ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، گلکسی A۷۱ در حدود ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون تومان و گلکسی A۷۱ در حدود ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

بیشتر بخوانید: شرایط ریجستر موبایل مسافری تغییر کرد

در میان گوشی تلفن‌همراه آیفون، قیمت آیفون پرومکس با ظرفیت ۲۵۶ از ۳۲ میلیون تومان تا ۳۹ میلیون تومان اعلام شده است. سایر مدل های این گوشی نیز با اختلاف قیمت چشمگیری در فروشگاه ها عرضه می‌شوند؛ به‌گون‌ ای که قیمت گوشی آیفون اس ای مدل ۲۰۲۰ از ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان در نوسان است.

در حال حاضر گوشی آیفون ۸ با ظرفیت ۶۴ گیگابایت ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، آیفون ۷ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و آیفون ایکس با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

منبع: خبرآنلاین لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قیمت گوشی موبایل میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزار تومان میلیون تومان تلفن همراه ۳۰۰ یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۳۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه

فرمانده مرزبانی استان کردستان از کشف ۴۸ دستگاه تلفن همراه آیفون به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در مرز بانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی مرزبانی، سردار محمد عارف سپهری اظهار کرد: در راستای حراست و کنترل مرزهای استان، مرزبانان هنگ مرزی بانه در حین پایش و رصد نوار مرزی به تعدادی متجاوز حامل بار قاچاق مواجه شدند.

وی افزود: مرزبانان با اتخاذ موضع مناسب سد راه قاچاقچیان شده و متجاوزان به محض مشاهده مأموران محموله خود را رها کرده و با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و تاریکی شب، به عمق خاک کشور مقابل متواری شدند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان خاطرنشان کرد: مرزبانان در پاکسازی و بررسی کامل محل ۴۸ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند آیفون را کشف و مانع ورود غیر قانونی این محصول قاچاق به کشور شدند.

سردار سپهری اضافه کرد: بر اساس نظر کارشناسان ارزش کالای کشف شده ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی تصریح کرد: مرزبانان این فرماندهی در سال ۱۴۰۳ که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال، جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، با عزمی راسخ در کنترل نوار مرز و مقابله با ورود و خروج کالای قاچاق و ممنوعه تلاش می‌کنند.

کد خبر 747644

دیگر خبرها

  • ممنوعیت استفاده از «آیفون» در مراکز نظامی کره‌جنوبی
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • قیمت گوشی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت