Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی از آغاز پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز از 11 شهریور ماه خبر داد.

دکتر جعفر محسنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲ رشته در این مرکز در حال برگزاری است که ۱۳ دوره در مقطع کاردانی ناپیوسته و ۹ دوره در مقطع کارشناسی ناپیوسته اجرا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد:همزمان با چهلمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی و در بیست و دومین سال فعالیت مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز و در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی استان و بر اساس نیاز بازار کار، دوره‌های جدیدی در گروه‌های آموزشی مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر به ماموریت این مرکز اضافه شدند.

محسنی ادامه داد: کارشناسی حرفه‌ای مدیریت کسب و کارهای اینترنتی، کاردانی و کارشناسی روابط عمومی-امور رسانه، کاردانی و کارشناسی مدیریت گردشگری، کاردانی حرفه‌ای بازاریابی و کاردانی امور فرهنگی از دوره‌های جدیدی هستند که از مهر ماه ۹۹ در مرکز علمی کاربردی تبریز برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که نزدیک به 70 درصد از فارغ التحصیلان این مرکز در رشته تحصیلی خود مشغول به کار هستند، افزود: اکثر فارغ التحصیلان این مرکز در مقاطع بالاتر تحصیلی آموزش عالی ادامه تحصیل داده و تعدادی از فارغ التحصیلان گذشته این مرکز با مدرک دکتری یا کارشناسی ارشد و با اخذ کد مدرسی هم اکنون در این مرکز تدریس می‌کنند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان با بیان این‌که مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی و با کسب مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت آموزشی خود را با پذیرش دانشجو از سال 1377 در دوره‌های کاردانی آغاز کرده است، اظهار کرد: این مرکز اکنون در دو گروه آموزشی صنعت و فرهنگ و هنر با 22 کد رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به ماموریت آموزشی خود در تربیت دانشجوی مهارتی و شغل محور ادامه می‌دهد.

وی افزود: هم اکنون حدود 900 دانشجو در مرکز درحال تحصیل هستند و نزدیک به 5000 دانش آموخته از این مرکز فارغ التحصیل و وارد بازار کار شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز نوآوری و شکوفایی مرکز در کنار دفتر کارآفرینی و اشتغال مرکز با هدایت و پشتیبانی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان فرصت‌های لازم برای ایجاد کسب و کارهای کوچک برای دانشجویان را فراهم می‌کند، با انتخاب این مرکز برای ادامه تحصیل در گروه‌های آموزشی مختلف، می‌توان فرصت‌های شغلی بهتری را فراهم کرد.

محسنی با اشاره به وجود مدرسان خبره و با مهارت در مرکز، گفت: در کنار آن‌ها تیم آموزشی قوی برای آموزش‌های مهارتی و فنی و تربیت فارغ التحصیل کارآفرین و مهارت محور فراهم شده است .

وی با بیان این‌که امکانات کارگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی دوره‌های در حال اجرا برای آموزش عملی و مهارتی دانشجویان فراهم شده است، گفت: سایت‌های کامپیوتری، لابراتوار زبان، کارگاه معماری، آتلیه عکاسی،کارگاه دوخت و برش لباس،کتابخانه مجهز به کتاب‌های تخصصی، دفتر مشاوره روانشناختی و دفاتر کار برای فعالیت انجمن های علمی و دانشجویی در این مرکز برای دانشجویان فراهم شده است‌.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های علمی- آموزشی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز، گفت: تعرفه‌های پایین شهریه تحصیلی و ارائه تخفیف‌های ویژه به دانشجویان فعال و ممتاز و تخصیص وام شهریه صندوق رفاه برای دانشجویان نیازمند و تقسیط شهریه، اولویت فارغ التحصیلان ممتاز مرکز برای جذب در بخش‌های مختلف سازمان جهاددانشگاهی استان، وجود انجمن‌های علمی فعال ( انجمن علمی کامپیوتر , انجمن علمی زبان های خارجی , انجمن علمی عکاسی و هنر) و تشکل های دانشجویی از جمله ویژگی‌های علمی و آموزشی این مرکز است.

محسنی ادامه داد: از افتخارات این مرکز در سال‌های اخیر می‌توان به برگزاری اولین مسابقات رباتیک کشوری در سال 88 در سطح دانش آموزی و دانشجویی , انتخاب سه دانشجوی نمونه کشوری از گروه صنعت مرکز، انتخاب سه کارآفرین برتر از بین فارغ التحصیلان این مرکز در سطح استان در سه سال گذشته متوالی، انتخاب دفتر کارآفرینی این مرکز به عنوان دفتر کارآفرین برتر در بین مراکز علمی کاربردی استان در دو سال متوالی، انتخاب مرکز جهاددانشگاهی تبریز به‌عنوان مرکز برتر آموزشی، پژوهشی و فرهنگی-دانشجویی در سال 96، قهرمانی دانشجویان مرکز در میادین ورزشی در سال 98 در کشتی و شنا و دو میدانی اشاره کرد.

وی بیان کرد: ویژگی منحصر به فرد مرکز جهاددانشگاهی تبریز به جهت وابستگی به سازمان جهاددانشگاهی استان و وجود مراکز علمی و پژوهشی و فرهنگی از جمله مراکز کوتاه مدت معاونت آموزشی جهاددانشگاهی , پژوهشکده برنامه ریزی و توسعه، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و خبرگزاری ایسنا و مرکز افکار سنجی ایسپا بوده که فرصت های لازم برای فعالیت دانشجویان در زمینه های مختلف علمی , هنری و فرهنگی را فراهم کرده است و باعث رشد و شکوفایی و کسب تجربه بیشتر برای آن‌ها می‌شود.

محسنی یادآور شد: دانشجویان علاوه بر گذراندن کاربینی و کارورزی در مراکز مختلف جهاددانشگاهی به بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌ها و سازمان‌های طرف قرارداد جهاددانشگاهی نیز معرفی می‌شوند.

وی با بیان این‌که با توجه به شیوع بیماری کرونا کلاس‌های آموزشی مرکز در سال تحصیلی امسال به‌ صورت مجازی و از طریق سامانه آموزشی الکترونیکی بود، گفت: دروس کارگاهی و عملی دانشجویان این مرکز در گروهای کوچک با رعایت پروتکل‌ها بر گزار شد، با توجه به وجود زیر ساخت آموزشی الکترونیکی در جهاددانشگاهی و ارائه سامانه آموزشی LMS برای آموزش‌های الکترونیکی در سطح کشور، این مرکز در سالتحصیلی 1400-1399  آموزش‌های نظری خود را از طریق سامانه‌ی مجازی LMS ادامه خواهد داد و با تولید محتوا و فیلم‌های آموزشی در راستای کسب مهارت بیشتر دانشجویان تلاش خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان در پایان خاطرنشان کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مرکز می توانند به آدرس پرتال مرکز  https://tabriz.iastjd.ac.ir مراجعه کنند و یا  با شماره های 43-36590240 تماس بگیرند.

 آدرس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز بالاتر از آبرسان – نرسیده به چهارراه عباسی – خیابان دو کمال – م  جتمع آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی دانشگاه علمی کاربردی دانشجويي مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز سازمان جهاددانشگاهی استان جهاددانشگاهی تبریز کاردانی و کارشناسی فارغ التحصیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۸۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین رمضانی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: اساس توسعه و پرورش انسان تربیت است و جامعه به شدت به تربیت افراد نیازمند است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به جایگاه معلم و تربیت بشر بیان کرد: تربیت پذیری انسان در ابعاد مختلف منجر به توسعه و تعالی جامعه می‌شود.

رمضانی از برگزاری ویژه برنامه‌ها به مناسبت روز معلم در گیلان خبر داد و اضافه کرد: زنگ سپاس از معلم در مدارس گیلان نواخته می‌شود.

به گفته وی گلباران مزار شهدا، تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی گیلان، دیدار ۴۷ نفر از فرهنگیان استان با رهبر معظم انقلاب و همایش بزرگ تجلیل از مقام معلم تنها بخشی از برنامه‌های گرامیداشت روز معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به فرایند انتخاب معلم نمونه استان بیان کرد: ۶۴ درصد از معلمان با ثبت نام در سامانه در فرایند انتخاب معلم شرکت کردند که ۱۰۲ نفر از معلمین توسط تهران انتخاب شدند.

رمضانی با بیان اینکه معلم رودباری نمونه کشوری انتخاب شد، گفت: مرتضی بشیری معلم پایه متوسطه از شهرستان رودبار به عنوان معلم نمونه کشور انتخاب شد.

تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در استان گیلان

وی با اشاره به تحول بخشی در حوزه آموزش و پرورش افزود: معلمان از لحاظ کیفیت آموزشی مورد ارزیابی ویژه قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از برگزاری کلاس‌های توانمندسازی برای معلمین پایه آموزشی ابتدایی خبر داد و بیان کرد: ۲۸۹۰ نفر فرهنگی دیگر در سال جاری جذب آموزش و پرورش گیلان می‌شود.

رمضانی از جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد از طریق آزمون جذب نظام آموزشی گیلان می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی معلمین در سرفصل‌های مختلف آموزشی افزود: بسیاری از معلمان در آموزش و پرورش گیلان بازنشست شده که باید با تربیت و ساماندهی افراد جدید جایگزین شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در استان بیان کرد: تجهیز امکانات در مدارس عشایری و مناطق محروم گیلان در اولویت قرار دارد.

رمضانی با بیان اینکه انتقال فرهنگ ناب اسلامی از مدرسه صورت می‌گیرد، گفت: مدرسه، کلاس و کتاب درس سنگ بنای نهادینه سازی فرهنگ اسلامی در جامعه است و افراد را انقلابی و ارزشی بار می‌آورد.

وی با بیان اینکه نهضت مدرسه سازی در دولت سیزدهم رقم خورده است، افزود: بیش از ۷ هزار واحد آموزشی در دولت سیزدهم ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اجرای ۹۶ پروژه آموزشی و پرورشی در این استان خبر داد و اضافه کرد: تقویت و بهبود فضاهای آموزشی در گیلان استمرار خواهد داشت.

رمضانی از احداث دهکده ورزشی دانش آموزشی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: طرح ساخت دهکده ورزشی دانش آموزشی در ۵ استان کشور به ویژه گیلان با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی توسط مجلس تصویب شده است.

کد خبر 6090835

دیگر خبرها

  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند