Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@04:12:22 GMT

جزئیات انتقال سالمندان پس از آتش سوزی مرگبار در یک مرکز نگهداری

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۸۵۸۷

جزئیات انتقال سالمندان پس از آتش سوزی مرگبار در یک مرکز نگهداری

‍‍‍‍‍‍

مدیر کل دفتر امور توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور درباره جزئیات انتقال سالمندان پس از آتش سوزی به مراکز نگهداری و توانبخشی توضیح داد. - اخبار اجتماعی -

مصطفی سراج در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آتش‌سوزی  مرکز نگهداری سالمندان سرافرازان واقع در محله پیکانشهر اظهار کرد: در تاریخ 7 شهریور حدود ساعت 20 و 30 دقیقه شب این مرکز توانبخشی دچار آتش سوزی شد که بلافاصله موضوع به مرکز آتش نشانی اطلاع رسانی و آتش‌نشانان در محل حاضر شدند و حریق را خاموش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این مرکز 34 سالمند نگهداری و مراقبت می‌شدند که در پی این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد و سایر سالمندان نیز همان شب به مرکزی دیگر و بیمارستان‌های اطراف برای درمان منتقل شدند که خوشبختانه مصدومیت آنها شدید نبود و اکثر آنها همان شب به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

مدیرکل دفتر امور توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور افزود: هم اکنون از 33 نفر مددجوی تحت مراقبت و اشاره شده، 15 نفر در مرکز آریا، 16 مددجو در مرکز جنت انتقال داده شده‌اند. همچنین 2 سالمند نیز در بیمارستان بستری شده‌اند که حال عمومی آنها خوب گزارش شده است.

سراج در پاسخ به این سوال که از سوی برخی خانواده‌ها عنوان شده است مرکز نگهداری سالمندان( سرافرازان) نکات بهداشتی در ارتباط با مددجویان را رعایت نکرده و حتی برخی از آنها دچار شپش شده‌اند، گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا بازدیدهایی به صورت حضوری از مراکز انجام می‌شد که این بازدیدها هم اکنون به صورت مجازی شده است اما قطعا مددجویان به ویژه سالمندان برای سازمان بهزیستی اهمیت ویژه‌ای دارند و با هر نوع تخلف برخورد می‌شود و در این مورد نیز اگر به نتیجه برسیم برخورد خواهیم کرد.

وی همچنین درباره دلیل آتش‌سوزی مرکز نگهداری خاطرنشان کرد: هنوز در این زمینه گزارشی از سازمان آتش‌نشانی ارائه نشده است اما بنا بر اظهارات مدیر مرکز همه موارد ایمنی رعایت شده است و باید در انتظار گزارش سازمان آتش‌نشانی باشیم.

واکنش بهزیستی به اخذ مالیات از مراکز توانبخشی و معلولان/ پیشنهادات وزارت رفاه مورد موافقت قرار بگیردخطر تعطیلی مراکز توانبخشی بهزیستی در صورت تصویب اخذ مالیات

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT1 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ آغاز سال تحصیلی از روز شنبه ۱۵ شهریور با حضور دانش‌آموزان در مدارس/ هزینه اینترنت "شاد" یک‌سوم قیمت ۲ طرح پیشنهاد "افزایش ۲۰درصدی مجدد حقوق بازنشستگان" ۳ کدام استان رکورددار بیشترین فاصله ازدواج تا نخستین فرزندآوری است؟! + نمودار ۴ ماجرای قتل فجیع یک کارمند توسط "نوید افکاری"/دروغ شکنجه چطور برملا شد؟ ۵ ماجرای نصب "بیلبوردهای موهن" در آستانه محرم و لزوم عذرخواهی صریح شهرداری تهران ۶ وزیر آموزش و پرورش : اولویت با آموزش حضوری دانش‌آموزان است ۷ دانش‌آموزان در وضعیت زرد دو روز در هفته به مدرسه می‌روند ۸ پیش‌بینی وقوع وضعیت متفاوت در تهران قبل از پیک کرونا در پاییز مهمترین اخبار اجتماعی کدام استان رکورددار بیشترین فاصله ازدواج تا نخستین فرزندآوری است؟! + نمودار واکنش لاری به افزایش سفرها در تعطیلات گذشته: انتظار همراهی بیشتری از مردم داشتیم مرگ ۲۶۰ نفر بر اثر "برق‌گرفتگی" در ۴ ماه نخست سال + جدول آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای ۴۸۰۰۰ هندی در ۲۴ ساعت گذشته +جدول تغییرات مهمترین اخبار تسنیم رژیم صهیونیستی ــ حزب‌الله| وقتی یک تهدید سید حسن نصرالله به کابوس صهیونیست‌ها تبدیل می‌شود قالیباف: امیدو‌اریم با فهم بدون واسطه مشکلات ‌‌‌بتوانیم برای حل مشکلات مردم خوزستان اقدام‌ کنیم دیدار عراقچی با وزیر خارجه اتریش در وین/ تاکید "شالنبرگ" بر لزوم حفظ برجام تحلیل ‌رئیس کمیسیون عمران مجلس از آشفته‌بازار مسکن/ دولت توجهی به پیش‌بینی بحران مسکن نداشت/ ۳ عامل گرانی مسکن فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با تسنیم: ‌موشک‌هایمان‌ با قابلیت‌های منحصربه‌فرد‌ توان دفاعی ‌ایران را تأمین کرده‌ا‌ند‌ + فیلم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز نگهداری آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 

 خسرو ملکشاهی در همایش روز روانشناس و تجلیل از فعالین طرح محب استان کرمان گفت: ۸۲ تیم مشاوره در قالب طرح محب به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان ارائه خدمت کردند که جا‌ی تقدیر دارد؛ و‌ی با اشاره به اینکه بدلیل بیماری کرونا فرصت چنین گردهمایی برای جامعه روانشناسان میسر نشده بود گفت: هدف از این همایش یک نشست هم فکری و هم اندیشی و تقدیر از جامعه روانشناسان است که به نوعی بازوان پرتوان سازمان بهزیستی بوده و به افراد نیازمند ارائه خدمت می‌دهید.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه شعار امسال روز روانشناس ((امید آفرینی با توسعه خدمات روانشناختی و مشارکت مردم)) است، گفت: سیاست سازمان بهزیستی توسعه خدمات است.
ملک شاهی بیان داشت:در استان کرمان۱۳۴ مرکز مشاوره وجود دارد و تمام شهرستان‌های استان دارای مرکز مشاوره هستند.

وی افزود: رویکرد سازمان ارائه خدمات تخصصی است که این مهم با کمک با دستگاه‌هایی که به نوعی دارند خدمات مشاوره‌ای انجام می‌دهند.

ملک شاهی در خصوص استفاده از مشارکت مردم در برنامه‌های بهزیستی بیان داشت: در خصوص همین شعار سیاست‌هایی در استان برنامه ریزی و دنبال می‌شود.

وی گفت: مقرر شده بوستان‌هایی با کمک شهرداری به بهزیستی واگذار شود که مراکز ما ضمن کاشت نهال در آن بوستان‌ها به صورت هفتگی و به مناسبت‌های مختلف در محل مستقر شده و خدمات بهزیستی به عموم مردم شناسانده شده و این خدمات به صورت رایگان به مردم ارائه شود.

ملک شاهی در خصوص طرح‌های دیگر بهزیستی که با مشارکت مراکز و کلینیک‌های مشاوره و روانشناسی ارائه می‌شود، افزود: همکاری با خانه‌های کودک و نوجوان و ارائه مشاوره به فرزندان مقیم آنها، استخدام افراد متخصص دارای معلولیت و استفاده از تسهیلات بانکی و حق بیمه کارفرمایی، همکاری در برنامه بهبود و ارتقاء ضوابط خانواده در ۵ سال اول زندگی مشترک و استفاده از خدمات مشاوره و آموزش و مشاوره به افراد واجد شرایط (که اولین بار این طرح در کرمان کلید خورد) از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه در رصد آسیب‌های اجتماعی که با کمک، سازمان بهزیستی همه ساله انجام می‌شود ما وضعیت کل کشوررا می‌دانیم و در مورد آسیب‌های بولد آمار داریم گفت: در بحث کنترل و کاهش این آسیب‌ها نیز از کمک و همکاری مراکز استقبال می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک