Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:52:06 GMT

بررسی جزئیات ساخت خط ۱۰ متروی تهران

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۹۷۸۷

بررسی جزئیات ساخت خط ۱۰ متروی تهران

در نشست معاون حمل و نقل و ترافیک با مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیاء آخرین جزئیات تفاهم نامه همکاری احداث خط ۱۰ مترو و اجرای طرح توسعه خط ۷ مترو به سمت دانشگاه آزاد اسلامی بررسی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید مناف هاشمی در نشست مشترک با مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیاء که عصر روز گذشته (10 شهریور ماه) در محل معاونت حمل ونقل ترافیک برگزار شد با اشاره به اینکه تفاهم نامه همکاری شهرداری تهران با قرارگاه خاتم‌الانبیاء به منظور احداث خط 10 مترو و اجرای طرح توسعه خط 7 مترو به سمت دره فرحزاد و دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهیه و تنظیم شده است، گفت: در این نشست آخرین جزئیات مورد بررسی قرار گرفت و طی چند روز آینده به امضای طرفین خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بخش‌های عمرانی در خط 7 مترو تهران در حال حاضر از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در دست اجراست که تاکنون بخش‌های فیزیکی از جمله سیویل به اتمام رسیده و در حال تجهیز ایستگاه هستند، اظهار کرد: از پایان شهریور ماه مطابق برنامه‌ریزی زمانبندی، افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه‌ها در خط 7 مترو در دستور کار قرار خواهد گرفت.

هاشمی با تأکید بر اینکه احداث خط 10 مترو در دستور کار است، تصریح کرد: احداث این خط به 3 فاز تقسیم‌بندی می‌شود که تا پایان سال جاری فاز نخست احداث خط 10 مترو با پیمانکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء اجرایی خواهد شد. خط 10 مترو به طول 43 کیلومتر و 35 ایستگاه در غربی‌ترین نقطه از مترو تهران (وردآورد) آغاز شده و در مسیر شرقی‌ترین نقطه از پایتخت ( قنات کوثر ) امتداد خواهد داشت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک ابراز امیدواری کرد: توسعه خط 7 مترو نیز به سمت دره فرحزاد و دانشگاه آزاد علوم تحقیقات بررسی شده و در دستور کار شهرداری تهران و این قرارگاه قرار گرفته است.

اعلام سرفاصله حرکت قطارهای متروی تهران/ تلاش برای حفظ شرایط موجوداختلال خط دو متروی تهران برطرف شدلغو "طرح ترافیک" مسافران مترو را فقط 4 درصد کاهش داد!تأمین 1500 واگن ظرفیت مترو را به 6 میلیون مسافر افزایش می‌دهد

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران شهر تهران مترو متروی تهران بیشتر بخوانید... اعلام سرفاصله حرکت قطارهای متروی تهران/ تلاش برای حفظ شرایط موجود تأمین ۱۵۰۰ واگن ظرفیت مترو را به ۶ میلیون مسافر افزایش می‌دهد طولانی ترین زمان سفر با مترو و بالاترین بهای بلیت چقدر است؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اعلام سرفاصله حرکت قطارهای متروی تهران/ تلاش برای حفظ شرایط موجود تأمین ۱۵۰۰ واگن ظرفیت مترو را به ۶ میلیون مسافر افزایش می‌دهد طولانی ترین زمان سفر با مترو و بالاترین بهای بلیت چقدر است؟ واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران شهر تهران مترو متروی تهران پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ آغاز سال تحصیلی از روز شنبه ۱۵ شهریور با حضور دانش‌آموزان در مدارس/ هزینه اینترنت "شاد" یک‌سوم قیمت ۲ طرح پیشنهاد "افزایش ۲۰درصدی مجدد حقوق بازنشستگان" ۳ کدام استان رکورددار بیشترین فاصله ازدواج تا نخستین فرزندآوری است؟! + نمودار ۴ ماجرای قتل فجیع یک کارمند توسط "نوید افکاری"/دروغ شکنجه چطور برملا شد؟ ۵ وزیر آموزش و پرورش : اولویت با آموزش حضوری دانش‌آموزان است ۶ ماجرای نصب "بیلبوردهای موهن" در آستانه محرم و لزوم عذرخواهی صریح شهرداری تهران ۷ دانش‌آموزان در وضعیت زرد دو روز در هفته به مدرسه می‌روند ۸ پیش‌بینی وقوع وضعیت متفاوت در تهران قبل از پیک کرونا در پاییز مهمترین اخبار اجتماعی نظارت مجلس بر اجرای قوانین محیط زیست تشدید می‌شود تعزیرات به دنبال بازگشت ۱۰ میلیارد یورو ناشی از واردات ۵۰۰ شرکت بی‌نام و نشان حقوق گروه‌های پرستاری افزایش می‌یابد کدام استان رکورددار بیشترین فاصله ازدواج تا نخستین فرزندآوری است؟! + نمودار مهمترین اخبار تسنیم ارتباط تصویری امام خامنه‌ای با سی و چهارمین اجلاس مدیران‌ آموزش و پرورش دیدار عراقچی با وزیر خارجه اتریش در وین/ تاکید "شالنبرگ" بر لزوم حفظ برجام راه‌اندازی پیشرفته‌ترین بیمارستان هسته‌ای ایران در استان بوشهر / شیب کاهشی بیماری کرونا در منطقه + فیلم لبنان| کارشکنی عربستان در روند تشکیل دولت «مصطفی ادیب» رژیم صهیونیستی ــ حزب‌الله| وقتی یک تهدید سید حسن نصرالله به کابوس صهیونیست‌ها تبدیل می‌شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران مترو متروی تهران شهرداری تهران شهر تهران مترو متروی تهران قرارگاه خاتم الانبیاء شهرداری تهران متروی تهران ترین اخبار خط 10 مترو خط 7 مترو احداث خط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۹۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران که کلیات آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسیده و برای تعیین کریدور نهایی نیاز به مجوز‌های تکمیلی دارد، مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد؛ این مسیر ریلی –تونلی از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم با راه اندازی بخش توسعه شرقی خط ۲ دسترسی شبکه مترو به پردیس مسافری شرق تهران (پایانه جدید شرق) امکانپذیر می‌شود.

در جریان اقداماتی که برای بازسازی و راه اندازی پایانه جدید شرق مدنظر قرار گرفته است، موضوع اتصال این پردیس مسافری به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری مجدداً بررسی می‌شود. پروژه توسعه شرقی خط ۲ که اتفاقاً به پایانه جدید شرق ختم می‌شود، در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت مصوب شده است، اما مسیر و محل ایستگاه‌های آن باید مورد مطالعه مجدد قرار گرفته و مجوز‌های لازم را دریافت کند.

نکته مهم در مورد ادامه خط ۲ مترو به سمت شرق آن است که حدود ۱۴۰۰ متر از این مسیر حفاری و تونل سازی شده و با حفر ادامه تونل به میزان تقریبی ۳۶۰۰ متر دیگر، عملاً از ایستگاه فرهنگسرا به پردیس مسافری شرق دسترسی ایجاد می‌شود؛ حتی جانمایی ایستگاه پایانی این مسیر در طبقه منفی یک ساختمان اصلی پایانه جدید شرق هم صورت گرفته است.

گفتنی است در صورت تکمیل مطالعات مربوطه، اخذ مجوز‌های لازم و تامین به موقع منابع مالی، امکان اتصال ایستگاه مترو فرهنگسرا به پایانه جدید شرق تا پایان سال آینده وجود دارد. البته بررسی‌های لازم جهت ایجاد دیگر مد‌های حمل و نقل عمومی تا پردیس مسافری شرق نیز در حال انجام است و اگر امکان سنجی‌های صورت گرفته تایید شود، می‌توان به راه اندازی سایر سیستم‌های حمل و نقلی مثل قطار سبک شهری (ال آر تی) در این مسیر هم فکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد