Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا حسین زاده مدیر جهاد کشاورزی گناباد در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: افزایش بهره وری در مصرف آب و چاه‌های کشاورزی در اولویت امسال اقدامات این بخش  قرار دارد و تاکنون ۷۵ درصد این چاه‌ها در این شهرستان به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار مجهز شده است و برای فرهنگ‌سازی بهینه سازی مصرف آب کلاس‌های آموزشی و ترویجی برای کشاورزان در طول سال برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با بهره بردای اصولی از ۵۹۹ رشته قنات در گناباد ظرفیت مهمی برای تامین آب بخش کشاورزی ایجاد می‌شود و می‌تواند مشکلات این بخش را کاهش دهد.
مدیر جهاد کشاورزی گناباد ادامه داد: برای آموزش الگوی صحیح کشت، روش‌های نوین آبیاری و مدیریت استفاده صحیح از آب قنوات، ایجاد اتحادیه قنات داران در قالب شرکت‌های تعاونی در این شهرستان در دست اقدام است تا بتوان با بهینه سازی بیشتر مصرف آب در جهت افزایش بهره‌وری تولید بخش کشاورزی گام‌های موثری برداشت.
انتهای پیام// ح. ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیستم آبیاری نوین چاه کشاورزی مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۰۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا و مرمت قنات مدوئیه

به خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جلسه بررسی مشکلات قنات مدوئیه باحضور محمدی معاون سیاسی وامنیتی فرماندار، هوشمند مدیر و دهقان مسئول آب وخاک جهاد کشاورزی در مسجد عزیز آباد، برگزارشد.   دراین نشست که کشاورزان ونمایندگان قنات نیز حضور داشتند، راهکار‌هایی درخصوص پیشکار کنی، خرابه کشی، ریزش برداری این قنات ارائه گردید وتمهیداتی به منظور احیا ومرمت آن نیز اندیشیده شد.   گفتنی است طول این قنات۵۰۰۰متر می‌باشد، که ۴۰۰نفر بهره برداربه صورت مستقیم از آن استفاده می‌کنند که باتوجه به محدودیت منابع آبی در شهرستان، بهینه‌سازی مصرف آب و افزایش بهره‌وری از طریق ارتقای راندمان آبیاری، کاهش هدر رفت آب، اصلاح روش‎‎های آبیاری و استفاده از گیاهان کم آبخواه در الگو و ترکیب کشت، دارای اهمیت ویژه‎‎ای است.

دیگر خبرها

  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • اسراف در مصرف آب به لطف آبیاری گل‌ها در محدوده پل آذر اصفهان + فیلم و تصاویر
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟