Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-28@18:57:08 GMT

رمزگشایی فیگارو از پیشنهاد مهم مکرون به حزب‌الله

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۵۹۷۰

خرداد: یک روزنامه فرانسوی مدعی شد که در هفته‌های گذشته چندین پیام میان فرانسه و حزب‌الله زد و بدل شده و پاریس مخالفتی با سلاح مقاومت لبنان ندارد.
روزنامه «فیگارو» فرانسه به نقل از یک منبع فرانسوی در بیروت به بیان محتوای دیدار میان مکرون و نماینده حزب‌الله، در سفر پیشین مکرون به لبنان پرداخت.
به نوشته این روزنامه در سفر پیشین مکرون به لبنان در ششم آگوست، او با «محمد رعد» رئیس فراکسیون «الوفاء» وابسته به مقاومت نیز دیدار کرده و به وی گفته که خواهان همکاری با گروههای مقاومت برای «تغییر لبنان» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با این حال مکرون با دخالت در امور داخلی لبنان به نماینده گروههای مقاومت گفته بود که حزب‌الله باید از سوریه و یمن خارج شود و تمرکز خود را بر روی لبنان بگذارد.
فیگارو همچنین مدعی شد که در هفته‌های اخیر پیام‌هایی میان پاریس و حزب‌الله به دور از رسانه‌ها رد و بدل شده و یک منبع فرانسوی به این روزنامه گفته است که مکرون در این پیام‌ها به حزب‌الله گفته است: «در خصوص مسأله سلاح و دو سه موضوع دیگر که برای شما مهم است، قصد نداریم شما را تحت فشار بگذاریم. اما در مقابل حکومت را فعال کرده و خود نیز ایفای نقش کنید. ما نمی‌توانیم به این وضع ادامه دهیم که در این صورت مردم و حکومت غرق خواهند شد.»
رئیس‌جمهور فرانسه شب گذشته وارد فرودگاه بیروت شد گفت که هدف ابتدایی وی این است که در جریان کمک‌های انسان‌دوستانه به لبنان پس از انفجار بیروت قرار بگیرد.
او همچنین در مصاحبه با روزنامه پولیتیکو رهبران لبنانی را به نوعی تهدید کرد و گفت که سه ماه برای ایجاد تغییرات اساسی به آن‌ها مهلت می‌دهد و اگر تغییرات مدنظر وی رخ ندهد، اقدامات تنبیهی شامل لغو برنامه نجات مالی بین‌المللی (برای لبنان) و نیز تحریم طبقه حاکم این کشور را در پیش خواهد گرفت.
روز چهارم آگوست (۱۴ مرداد)، انفجاری مهیب منطقه بندرگاه بیروت را ویران کرد. بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت که موجب استعفای دولت «حسان دیاب» و بروز بحران سیاسی در لبنان شد و دیروز (دوشنبه) «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان به سمت نخست‌وزیری رسید.
منبع: فارس برچسب ها: مکرون ، حزب‌ الله

منبع: خرداد

کلیدواژه: مکرون حزب الله حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۵۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

بر این اساس حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در واکنش به حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه روستاها و خانه‌های جنوب لبنان رزمندگان مقاومت اسلامی عصر امروز یکشنبه ساختمانی را در شهرک صهیونیست‌نشین «شتولا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی که محل استقرار نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بوده است، هدف گرفته و به صورت مستقیم مورد اصابت قرار داده‌اند.

همچنین رزمندگان حزب‌الله لبنان موفق شدند ساعت ۱۸ عصر امروز یکشنبه موضع نظامی صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف حمله موشکی قرار بدهند.

پیش از این نیز اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۵:۱۰ عصر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۱:۴۵ ظهر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع البغدادی را با گلوله‌های توپخانه هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

بر این اساس با احتساب دو عملیات جدید حزب‌الله لبنان، شمار عملیات‌های رزمندگان مقاومت اسلامی علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی طی روز جاری به ۴ عملیات می‌رسد.

کد خبر 6091486

دیگر خبرها

  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به میرون
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت