Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:28:50 GMT

ترویج فرهنگ دفاع مقدس تقویت شود

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۶۴۲۰

ترویج فرهنگ دفاع مقدس تقویت شود

اقبال عباسی شامگاه سه‌شنبه در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تقویت آثار و فرهنگ دفاع مقدس را ضروری اعلام و تاکید کرد: ساخت یادمان برای شهدا در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: مسوولان راه و شهرسازی برای تاخیر در جاده‌سازی و فرماندارانی که تاکنون برای ساخت یادمان شهدا اعتبار اختصاص نداده‌اند باید نسبت به این موضوع پاسخ‌گو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباسی تصریح کرد: برای ساخت یادمان شهدا در شهرستان‌ها، اعتبار مورد نیاز را از محل کمک‌های مردمی و ردیف‌های دولتی تامین و هزینه کنند.
وی با اشاره به نزدیکی هفته دفاع مقدس یادآور شد: فرمانداران، شهرداران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی نسبت به فضاسازی محیط‌های درونی و پیرامونی اقدام لازم را انجام دهند.
 عباسی با اشاره به لزوم تجلیل از پیشکسوتان دوران جنگ تحمیلی در هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این اقدام با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان هم‌اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
سرهنگ پاسدار منوچهر ذوالفقاری تاکید کرد: سال گذشته ۱۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری مصوب شد که از این مبلغ ۵۵ میلیارد ریال اختصاص پیدا کرد.
وی افزود: امسال برای این پروژه ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اختصاص یافته که در صورت تخصیص ۱۰۰ درصدی و با اعتبار کمکی شهرداری شهرکرد می‌توان محوطه این مرکز را تکمیل کرد.
ذوالفقاری به نزدیکی هفته دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: در نخستین روز این هفته فاز نخست پروژه مرکز فرهنگی شامل سالن آمفی‌تئاتر، طبقه یکم و بخشی از محوطه این مرکز افتتاح خواهد شد.
وی یادآور شد: آیین افتتاحیه مرکز فرهنگی دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری از طریق ویدئو کنفرانس و با سخنرانی مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در هر شهرستان استان از ۱۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل می‌شود.
وی تاکید کرد: برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا، نواختن زنگ مقاومت در مدارس یا از طریق شبکه شاد، تجلیل از مدافعان سلامت، افتتاح پروژه‌های صنعتی و فرهنگی، تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در نمازهای جمعه از مهم‌ترین برنامه‌های پیشنهادی هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.
ذوالفقاری افزود: امسال همایش ملی نقش نماز و مهدویت در دفاع مقدس به میزبانی چهارمحال و بختیاری با محوریت ستاد اقامه نماز برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، مرکز فرهنگی دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در بوستان تهلیجان شهرکرد در حال احداث است.

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس چهارمحال وبختیاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس چهارمحال وبختیاری حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری مرکز فرهنگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی

مدیر کل کتابخانه‌های استان در این مراسم با بیان اینکه یکی از بزرگترین داشته‌های ما رشادت‌ها، خود باوری‌ها واستقلال ملت است که از مردان غیور دوران دفاع مقدس به یادگار مانده است گفت: در افق جدید در کتابخانه‌های استان سعی بر رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس هستیم.

بابایی با اشاره به اینکه در ۱۹ ماه گذشته سعی بر آشتی مردم با کتابخانه‌ها داشتیم افزود: درهمین راستا تعداداعضای کتابخانه‌های ما به ۱۶۱ هزار نفر افزایش داشته وبیش از ۱میلیون و ۱۵۰ هزار جلد کتاب به امانت رفته است.

وی اضافه کرد: ۶۴ برنامه فرهنگی از سنین کودکان تا بزرگسالان در حال اجرا است و در حال تبدیل کتابخانه‌ها به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم، ما در کنار امانت کتاب در حال تبدیل کتابخانه به مرجع و منبع هستیم وامروز بیش از ۷۰کتابخانه ما بالای ۵۰ سال سن داردکه نیازمند بهسازی است.

گفتنی است کتاب «لبخند آفتابی» به قلم سید رضا علوی به رشته تحریر در آمده که در بردارنده بخشی از خاطرات رسول آفتابی از رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • تقویت بارش‌ها در چهارمحال‌ و بختیاری
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی