Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:30:40 GMT

پیام مهم شهدای کربلا تقویت دین اسلام بوده است

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۸۱۲۱

پیام مهم شهدای کربلا تقویت دین اسلام بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی شامگاه سه شنبه در جمع عزاداران حسینی، گفت: حوادث بعد از عاشورا بسیار مهم و اثر گذار است چرا که حضرت زینب (س) پیام رسان این واقعه مهم بودند.

وی با بیان اینکه اصل عزاداری بعد از عاشورا است، اظهار کرد: شهادت امام حسین و یاران باوفایش پیام بسیار خوب و مهمی داشت و پیام مهم این شهادت و این خون دادن تقویت دین اسلام بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه شهادت هدف مهم شهدا ی کربلا بود، گفت: شهادت برای حیات دین اسلام اتفاق می‌افتد.

خاتمی با بیان اینکه تنها راه دین شهادت است، ابراز داشت: پیام شهادت تدوام حیات جامعه است و باید این پیام به نسل جوان بیان و تبیین شد.

وی افزود: کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود، چرا که این بانوی بزرگوارحادثه و پیام عاشورا را از کربلا به کوفه، از کوفه به شام و از شام تا کربلا و از کربلا تا مدینه را بیان کردو پیام رسانی کرد و قصد یزیدیان این بود که این حادثه را مخفی کرده و دفن کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه ماه محرم بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ عاشورا و تاسوعا است، افزود: عاشورا از ماندگارترین روزهای تاریخ بشریت است چرا که مردان و زنان شیر دل در این واقعه حضور داشتند.

خاتمی یاد آورشد: با اینکه ۱۴ قرن از واقع عاشورا می‌گذرد ولی فرهنگ تاسوعا و عاشورا فراموش نشده و در طول تاریخ جهان اسلام واقعه‌ای همانند واقعه کربلا نبوده است.

کد خبر 5013579

منبع: مهر

کلیدواژه: علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان محرم 99 محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری ماه محرم شیراز بوشهر عاشورا آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین گرگان مجلس شورای اسلامی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد

وزارت امور خارجه آمریکا نگران از تصمیم اسلام‌آباد برای افزایش حجم همکاری‌های اقتصادی با تهران، بار دیگر به تهدید ناکارآمد اعمال تحریم‌ها علیه ایران متوسل شد.

به گزارش مشرق، تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا نوشت که ودانت پاتل سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در نشست خبری دیشب (چهارم اردیبهشت) در پاسخ به سوالی در مورد ساخت بخش پاکستانی خط لوله گاز صلح میان ایران و پاکستان گفت که واشنگتن به همه کشورها اطلاع می دهد که خطر تحریم را در مراودات تجاری با تهران مد نظر داشته باشند.

در جریان نشست خبری دیشب، خبرنگاری از پاتل پرسید: در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به پاکستان، ۲ کشور هشت تفاهمنامه امضا و توافق کردند که تجارت دوجانبه را به ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهند. یکی از سخنگویان دولت پاکستان نیز گفت که اسلام‌آباد نیازی به معافیت تحریمی آمریکا برای ساخت بخش پاکستانی خط لوله انتقال گاز ندارد. ایالات متحده چه نظری در مورد این توافق ها و اظهارات دارد؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ، ضمن اشاره به استقلال پاکستان در سیاست خارجی خود، گفت: ما به طور کلی خطر احتمالی تحریم ها را به هر طرفی که مراودات تجاری با ایران را مد نظر دارد، اطلاع می دهیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از هدف ‌گذاری افزایش حجم تجارت رسمی ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار و امضای هشت سند همکاری مشترک بین دو کشور خبر داده بود.

حسین امیرعبداللهیان ادامه داد:‌ بررسی موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌ های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی و قضایی، میان هیات ‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان و پس از دیدار با مقام‌ های بلندپایه این کشور و همچنین بازدید از شهرهای لاهور و کراچی، ساعاتی پیش عازم سریلانکا شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • روستای فردو از افتخارات استان قم است
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه / شمار شهدای رسانه به ۱۴۱ نفر افزایش یافت
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه؛ شمار شهدای جنگ غزه به 34هزار و 305 شهید رسید
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد