Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@16:33:16 GMT

رونمایی از طرح یک اربعین کتاب

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۹۳۵۹

رونمایی از طرح یک اربعین کتاب

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام سبزیان مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: امسال در اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با برپایی «حسینیه کتاب» برای اولین بار در کشور کتابخانه‌های عمومی به عنوان دانشگاه‌های مردمی یک محرم متفاوت را شاهد بودند.

او افزود: تولید برنامه «محفل سلوک عاشورایی» در قالب یک برنامه ترکیبی شامل مداحی، سخنرانی، مقتل خوانی، اشعار آیینی و عاشورایی و معرفی کتاب با شعار «من کتابدار حسینی ام»  از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های استان بود که از صفحات مجازی اداره کل منتشر شد و در حال حاضر از شبکه استانی خراسان رضوی در حال پخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: طرح «یک اربعین کتاب» نیز با انتخاب ۱۵۰ عنوان کتاب از ۱۱ محرم تا اربعین با معرفی کتاب از سوی کتابداران اجرا خواهد شد. بیشتر بخوانید مجلس برای رفع مشکلات ساختاری و بودجه‌ای کمک می کند
حجت الاسلام سبزیان بیان کرد: این کتاب‌ها در حوزه‌های کودک و نوجوان و بزرگسال در قالب‌های مختلف رمان، تاریخی، عمومی و پژوهشی با در نظر گرفتن ذائقه‌های متعدد انتخاب شده است.

او ضمن تشکر از حمایت‌ها و همراهی‌های نمایندگان مجلس به عنوان یار کتابخانه‌های عمومی در خانه ملت، تصریح کرد: همراهی نمایندگان مجلس با کتابخانه‌های عمومی می‌تواند در پیشبرد اهداف فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی بسیار تاثیر گذار باشد.

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه و عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: رهبر معظم انقلاب همواره به اهمیت فضای مجازی و توجه به آسیب‌های فضای مجازی تاکید داشته اند و طرح‌های اجرایی اداره کل کتابخانه‌های عمومی در  بهره مندی درست و صحیح جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان از فضای مجازی موثر بوده است.

او افزود: جامعه در حال حاضر در شرایط خاص و با محدودیت‌های ایام کرونا روبرو است و فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در فضای مجازی جای قدردانی دارد.


انتهای پیام//ز. ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ کتابخوانی کتابخانه های عمومی خراسان رضوی حسینیه مجازی کل کتابخانه های عمومی اداره کل کتابخانه خراسان رضوی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۹۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود

به گزارش قدس خراسان به نقل از مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، فرزاد بهشتی اظهار کرد: در ادامه اقدامات گذشته برای ساماندهی کشف رود، بهره‌برداری از تصفیه خانه سپتاژ تا پایان سال جاری صورت خواهد پذیرفت.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۷ مشهد افزود: انتخاب پیمانکار حفاظتی جهت کنترل و حفاظت از اراضی تحویلی در بستر رودخانه و جلوگیری از تصرف اراضی از طریق گشت‌های شبانه روزی، ساخت و نصب ۱۰۵ تابلوی هشدار دهنده در طول رودخانه کشف رود، ساخت و نصب ۱۰ دکل جهت نظارت هوشمند و تصویری کمربند شمالی، رفع تصرف و آزادسازی اراضی مازاد بر بستر کشف رود و برنامه اجرایی فضای سبز عمومی که حدود ۲۵۰ هکتار فضای سبز در کشف رود نگهداری می‌شود و کاشت ۱۹۰ هکتار باقیمانده تا پایان سال جاری از دیگر اقدامات مهم در این زمینه است.

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی