Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@06:31:35 GMT

نجات حدود ۱۵۰۰ مصدوم توسط هلال احمر در سوانح جاده‌ای

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۰۷۰۹

نجات حدود ۱۵۰۰ مصدوم توسط هلال احمر در سوانح جاده‌ای

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، گفت: هزار و ۱۸۴ مورد عملیات نجات فنی در محورهای برون شهری کشور انجام شده است و طی آن هزار و ۴۸۵ مصدوم و سرنشین گرفتار در خودروهای تصادفی در جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی سراسر کشور نجات یافتند.

به گزارش ایمنا، مهدی ولی‌پور، اظهار کرد: این تعداد عملیات رهاسازی یا نجات فنی با تلاش شبانه روزی امدادگران و نجات‌گران هلال احمر از از ابتدای فروردین تا پایان روز ۳۱ مرداد ۱۳۹۹، در محورهای برون شهری سراسر کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این شمار عملیات رهاسازی مصدومان سوانح ترافیکی از میان خودروهای تصادفی یا واژگون شده در حوادث جاده‌ای از میان آهن و شیشه از نظر تعداد نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ کاهش ۶۶ درصدی داشته است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر انجام بیشترین عملیات نجات فنی در سوانح ترافیکی، تصریح کرد: این سلسله عملیات رهاسازی مصدومان سوانح ترافیکی به ترتیب در استان‌های کرمان با ۱۵۶ مورد، قزوین با ۹۶ مورد و فارس با ۸۹ مورد و با استفاده از ست‌های نجات «هیدرولیک» آرواره‌های نجات و «پنوماتیک» فک‌های بادی انجام شده است.

ولی‌پور در خصوص خدمات امدادگران و نجات‌گران هلال احمر مستقر در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و بین شهری، اظهار کرد: وظیفه اصلی نجات‌گران؛ نجات فنی افراد گرفتار در خودروها بر اثر تصادفات جاده‌ای و ترافیکی و جستجوی افراد آسیب دیده است و این نیروهای امدادرسان به عنوان پشتیبان سازمان اورژانس کشور وظیفه انتقال مصدومین به مراکز درمانی و بیمارستانی را به عهده دارند و در مواردی نیز امکان اسکان اضطراری در راه ماندگان حوادث و سوانح جاده‌ای را فراهم می‌کنند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر، خاطرنشان کرد: ست‌های نجات «هیدرولیک» آرواره‌های نجات و «پنوماتیک» فک‌های بادی هستند که از آنها در انجام عملیات امداد و نجات در حوادث و سوانح جاده‌ای و ترافیکی، حوادث سنگین از قبیل واژگونی قطار و سقوط هواپیما و آواربرداری زلزله استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: همچنین ست‌های نجات «هیدرولیک» شامل قیچی، فک و جک و ست‌های نجات «پنوماتیک» شامل جک‌های بادی، سیلندرهای نجات تلسکوپی و سیستم تثبیت کننده خودروهای سانحه دیده در حوادث جاده‌ای است که برای برداشتن قطعات سنگین وزن در ابعاد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنا بر گزارش ایرنا، ولی پور از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

کد خبر 442008

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جمعيت هلال احمر سوانح رانندگی حوادث ترافیکی امداد رسانی مصدومان آمبولانس خدمات درماني امداد ونجات آسيب ديده اسکان اضطراری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق امداد و نجات ست های نجات هلال احمر نجات فنی جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون به ۳ نفر از این افراد دسترسی پیدا شده و توسط امدادگران هلال‌احمر به منطقه امن انتقال داده شده‌اند.

کاوسی گفت: تلاش برای نجات ۶ نفر دیگر نیز ادامه دارد.
وی تصریح کرد: این عملیات از ساعت ۱۹ امشب آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیرهای تردد، هنوز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکید کرد: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

گفتنی است؛ اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

کد خبر 6089434

دیگر خبرها

  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • سقوط خودرو در دره جاده صیدون یک کشته و ۹ مصدوم به همراه داشت
  • ۵ مصدوم در برخورد دو خودروی سواری در جاده قم به اصفهان
  • طبیعت‌گرد ۵۸ ساله اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • نجات طبیعت‌گرد ۵۸ ساله از مرگ حتمی در اشنویه
  • نجات مرد ۵۸ ساله طبیعت گرد در ارتفاعات تالاجار اشنویه
  • طبیعت‌گرد اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت