Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@22:53:26 GMT

تساعدی شدن تعرفه فاضلاب مشترکان آب

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۱۳۷۶

تساعدی شدن تعرفه فاضلاب مشترکان آب

ایران اکونومیست- معاون نظارت بردرآمد و امور مشترکان آبفای استان تهران گفت: از این پس ۷۰ درصد تعرفه آب‌ های خانگی به فاضلاب تخصیص می‌یابد.

سید رسول باقری معاون نظارت بردرآمد و امور مشترکان آب و فاضلاب استان تهران، با اشاره به تساعدی حساب شدن تعرفه فاضلاب برخی از مشترکان گفت: با توجه به ابلاغیه‌هایی که در خصوص تعرفه فاضلاب خانگی منتشر شده است، از این پس ۷۰ درصد تعرفه آب‌های خانگی  به فاضلاب بها تخصیص می‌یابد و بر این اساس فاضلاب بها وابسته به آب بها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: به عنوان مثال اگر مشترکی سیفون فاضلاب داشته باشد و آب بهای این مشترک ۱۰۰ ریال باشد کارمزد فاضلاب آن ۷۰ ریال محاسبه می‌شود و در مجموع قبض آب بهای این مشترک ۱۷۰ ریال محاسبه می‌شود.  
به گفته این مقام مسئول در قبوض آب، هزینه دفع فاضلاب درج شده است، کارمزد دفع فاضلاب برای تمامی مشترکانی که به تأسیسات انتقال فاضلاب متصل هستند، محاسبه می‌شود که این رقم ۷۰ درصد از میزان آب‌بها است.
باقری اضافه کرد: در شرکت آب و فاضلاب استان تهران در حوزه آب بها ۱۰ پله وجود دارد که نرخ آب بهای مشترکان با توجه به این پلکان رشد پیدا می‌کند. مشترک در هر پله‌ از آب بها قرار بگیرد، ۷۰ درصد آن، بهای فاضلاب محاسبه می‌شود و بنابراین تعرفه فاضلاب مستقل نیست و مرتبط به آب بها است.
این مقام مسئول اظهار کرد: بنابراین در قبوض مشترکان، هزینه دفع فاضلاب بیشتر از هزینه آب مصرفی نخواهد بود.
گفتنی است؛ در چند روز اخیر برخی از مشترکان نسبت به مبلغ اعلام شده برای فاضلاب بها خود در قبوض آب منتشر شده، معترض بودند؛ چرا که تعرفه فاضلاب به صورت پلکانی محاسبه نشده بود، این در حالی است که محاسبه تعرفه فاضلاب بر اساس اظهارنظر مسئولان آب و فاضلاب استان تهران باید به صورت پلکانی  انجام شود.   باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: محاسبه می شود تعرفه فاضلاب استان تهران ۷۰ درصد آب بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی

تنش‌های سیاسی در جهان همچنان بیشتر از مباحث اقتصادی و عرضه و تقاضا بر روی بهای نفت در بازار جهانی تاثیر می‌گذارد. بیم و امید‌ها برای رسیدن به توافق صلح میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی و استقرار آتش بس دائمی در غزه که می‌تواند بار دیگر ثبات را به خاورمیانه بازگرداند، بهای طلای سیاه را امروز در بازار انرژی تحت تاثیر قرار داد. 

به گزارش الجزیره، عدم قطعیت در توافق آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی باعث تغییرات جزئی بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی شد. 

بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال با ۳۷ سنت افزایش به ۸۳ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با همین میزان افزایش، ۷۸ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

در معاملات هفته گذشته بازار جهانی، نفت برنت ۷ درصد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت ۶.۸ درصد سقوط را به دلیل داده‌های آماری ضعیف درباره ایجاد شغل در آمریکا و زمانبندی برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزور (بانک مرکزی آمریکا) تجربه کردند. 

گرچه مقامات صهیونیست تاکنون درباره پذیرش توافق صلح از سوی حماس اظهار نظر رسمی نکرده اند، اما برخی منابع از احتمال رد شدن این مسئله از سوی تل آویو اقدام به گمانه زنی کرده اند. این موضوع یعنی ادامه تنش‌ها در خاورمیانه و تاثیر مخرب آن بر بهای نفت در بازار جهانی.

در حوزه اقتصاد، داده‌های آماری درباره اقتصاد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان امیدوار کننده بوده است که همین امر می‌تواند به تقویت تقاضا در بازار انرژی منجر شود.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • برای خرید؛ قیمت هر شاخه میلگرد ساده را چگونه محاسبه کنیم؟
  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • (ویدئو) اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • مردم گم شده در دعوای سیاسی بر سر تورم!/یک ضربه دیگر بر بار شیشه/بازی بن‌سلمان با کارت فلسطین
  • خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران