Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@20:58:42 GMT

ترامپ دیوان کیفری بین‌المللی را هم تحریم کرد!

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۰۹۷۰

ترامپ دیوان کیفری بین‌المللی را هم تحریم کرد!

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که فاتو بنسودا، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی و فاکیسو موچوچوکو، رئیس بخش قضایی دیوان کیفری بین‌المللی را تحریم می‌کند.

قبل از این کاخ سفید اعلام کرده بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا فرمانی را مبنی بر تحریم افراد مرتبط با تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی در مورد نظامیان آمریکایی، به امضا رسانیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ این سازمان را به انجام تحقیقات مغرضانه و فساد تحت نفوذ روسیه، متهم ساخته است.

براساس این فرمان، افراد تحریم‌شده و اعضای خانواده‌شان نمی‌توانند وارد ایالات متحده شوند.

دیوان کیفری بین‌المللی تحریم‌های آمریکا علیه دو کارمند این دیوان را قاطعانه رد کرده است.

او – گون کفون، رئیس شورای کشورهای عضو دیوان کیفری بین‌المللی در واکنش به این تحریم‌ها گفت: "چنین اقدامات بی‌اساس و غیرقابل قبول در قبال سازمان بین‌المللی که فعالیت آن براساس توافق بین‌المللی جریان دارد را قاطعانه رد می‌کنیم. آنها تنها شرایط عمومی ما برای مبارزه با مصونیت از مجازات و جدی‌ترین جنایات را تضعیف می‌کنند".

به گفته وی، این شورا به زودی نشستی را برای بحث روی این تحریم‌ها و شیوه‌های حمایت از دیوان برگزار می‌کند.

فاتو بنسودا در سال ۲۰۱۷ از قضات این دیوان خواست تا اجازه آغاز تحقیقات درباره جرایم جنایی نظامیان آمریکایی، کارمندان سیا (آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا) و ارگان‌های امنیتی افغانستان و جرایم ضد بشری طالبان را صادر کنند.

دیوان کیفری بین‌المللی با صادر نمودن اجازه، از این درخواست حمایت کرد.

این عمل باعث آغاز موج انتقادات از جانب آمریکا شد. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا این دیوان را "یک موسسه سیاسی غیرقابل اعتماد" نامید.

آمریکا در سال ۲۰۱۹ علیه افراد مرتبط با تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی در مورد جنایات نظامیان آمریکایی در افغانستان، محدودیت‌های ویزا وضع کرد. جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا با انتقاد از تحقیقات این دیوان گفت که این دیوان برای آمریکا "مُرده است".

آمریکا هیچ‌گاه عضو دیوان کیفری بین‌المللی نشد و صلاحیت این دیوان برای انجام تحقیق در مورد شهروندان آمریکایی را به بهانه این‌که حاکمیت ملی آمریکا را تهدید می‌کند، به رسمیت نمی‌شناسد.

بر اساس حکم دیوان کیفری بین‌المللی که زمستان سال گذشته منتشر شد، قضات این دیوان موافقت کردند تا تحقیقات در مورد جرائم احتمالی در جنگ افغانستان از اول ماه مه سال ۲۰۰۳ آغاز شود.

جرایم احتمالی انجام شده از سوی طالبان، نیروهای افغان و اداره‌های اطلاعاتی آمریکا در این تحقیقات بررسی می‌شوند.

افغانستان عضو دیوان کیفری بین‌المللی است، اگرچه کابل اظهار کرده که هرگونه جنایات جنگی باید در محاکم داخلی بررسی شود.

310 310

کد خبر 1428424

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا دیوان کیفری بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری

روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از منابع آگاه گزارش داد که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ترس صدور حکم بازداشتش توسط دیوان بین‌المللی دادگستری به شدت نگران و آشفته است.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تماس‌های گسترده‌ای با مقامات آمریکایی به منظور جلوگیری از صدور حکم بازداشتش برقرار کرده است.

از سوی دیگر روزنامه تایمز انگلیس نیز اعلام کرد که احتمالا دیوان بین‌المللی دادگستری در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقام‌های ارشد اسرائیلی از جمله یوآو گالانت وزیر جنگ، هرتزی هالوی رئیس ستاد کل اتش و برخی مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ علیه غزه است.

این روزنامه انگلیسی نوشت که ممکن است حکم بازداشت در اوایل هفته آینده صادر شود.

نتانیاهو مدعی شده است که تصمیم‌های دیوان لاهه بر تصمیم‌های رژیم صهیونیستی تاثیری نخواهد گذاشت، اما می‌تواند تبدیل به روال خطرناکی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!