Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@15:50:47 GMT

خطر کوتاهی قد کودکان با کاهش مصرف لبنیات

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۴۰۹۷

خطر کوتاهی قد کودکان با کاهش مصرف لبنیات

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی، درباره مصرف شیر اظهار کرد: ۵ گروه اصلی مواد غذایی داریم , لبنیات مهم‌ترین جز آن بوده و شیر درمیان آن‌ها از همه مهم‌تر است.

او افزود: برخی از افراد مصرف شیر را جز مهم‌ترین گروه مواد غذایی خود می‌دانند و به استفاده از آن در طول روز اهمیت می‌دهند، اما برخی دیگر هیچ توجهی به مصرف شیر ندارند و به اشتباه می‌گویند که اصلا لبنیات برای بدن لازم و ضروری نیست و به علت سرد بودن هنگام مصرف اذیت می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوزدانی تصریح کرد: هیچ ماده یا گروه غذایی وجود ندارد که بتواند کلسیم بدن افراد را تامین کند و باید بدانیم که کلم، کاهو، کنجد و ... تامین کننده کلسیم نخواهند بود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: افراد نباید شیر را به هیچ عنوان از برنامه غذایی روزانه خود حذف کنند، مصرف شیر کم چرب یا بدون چربی بهترین گزینه است.

اولویت داشتن مصرف شیر پاستوریزه نسبت به شیر باز

جوزدانی با بیان اینکه شیر پاستوریزه و استرلیزه اولویت بیشتری نسبت به شیر باز دارد، تاکید کرد: شیر همانند ویتامین D به تنهایی در پیشگیری از پوکی استخوان تاثیرگذار نخواهد بود، بلکه مجموعه دریافت کافی پروتئین، کلسیم، ویتامین D، منیزیم و روی در کنار یک دیگر در ساخت مفاصل، استخوان و دندان محکم برای سیستم ایمنی بدن افراد نقش دارد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به حساسیت افراد به شیر و لبنیات گفت: افرادی که به شیر حساسیت دارند، شیر بدون لاکتوز تهیه کنند و بعد از ترکیب آن با آب و پس از گرم کردن با یک عدد خرما شیر را  بنوشند.

جوزدانی با اشاره به سرانه مصرف لبنیات در کشور اظهار کرد: متاسفانه سرانه مصرف شیر و لبنیات در کشور پایین است و این موضوع موجب کوتاهی قد کودکان در کشور خواهد شد  چرا که شیر و لبنیات حاوی اسیدآمینه‌های ضروری برای ساخت عضلات و ماهیچه‌های بدن ماست.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کوتاهی قد کودک شیر کلسیم رژیم غذایی سبک زندگی پارسی خبر مصرف شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی رجبی مشهدی، مدیر عامل توانیر در آیین رونمایی از کمپین انرژی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از شاخص های مصرف برق شدت مصرف انرژی در کشور است که در ایران تقریباً دو برابر میانگین جهانی به شمار می آید.

وی افزود: همواره باید به صورت بهینه مصرف کنیم تا بتوانیم تقاضای جدید در بخش مولد کشور را تامین کنیم.

وی ادامه داد: هدف از این پویش این است که مشترکان خانگی و تجاری که بیش از ۸۰ درصد مشترکان کشور را تشکیل می دهند و ۵۰ درصد مصرف دوران اوج مصرف مربوط به این بخش است ترغیب به کاهش مصرف می کند، به همین دلیل هم جایزه و هم طرح های سال گذشته پاداش صرفه جویی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیر نقدی پیش بینی شده که در صورت تکرار کاهش مصرف، جوایز ارزنده تخصیص داده می شود.

به گفته این مقام مسئول با چنین اقدامی مشترکان می‌توانند برق مطمئن و پایداری را دریافت کنند و در کنار آن کمک می کنند تا بخش مولد کشور مانند صنایع و کشاورزی از انرژی بیشتری برخوردار بوده و بتوانیم برق پایدار اقصی نقاط کشور را تامین کنیم.
ادامه دارد…

کد خبر 6092448 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید