Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@18:34:48 GMT

فرمانده کل ائتلاف سعودی برکنار نشده، کشته شده است

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۴۷۵۹

به گزارش فارس، یک وبسایت یمنی به نقل از منابع اطلاعاتی این کشور از کشته شدن «فهد بن ترکی» فرمانده نیروهای مشترک ائتلاف سعودی در یمن خبر داد.

وبگاه الخبرالیمنی در این باره نوشت که این فرمانده نظامی در جریان حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاهی در شهر مأرب در مرکز یمن کشته شده است، اما دولت سعودی نه تنها کشته شدن وی را مخفی نگه داشته، بلکه در رسانه‌ها اعلام کرده که فهد بن ترکی به اتهام فساد برکنار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاه سعودی روز سه شنبه طی فرمانی اعلام کرد که با پیشنهاد «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی مبنی بر تعیین «مطلق بن سالم بن مطلق الأزیمع» به عنوان فرمانده جدید نیروهای مشترک (ائتلاف عربی علیه یمن) موافقت کرده است.

الخبر الیمنی در ادامه به چندین مورد مشابه نیز اشاره کرد که دولت سعودی خبر کشته شدنشان را کتمان کرده است.

همچنین مدتی پیش سرلشکر «محمد بن احمد الشعلان» فرمانده نیروی هوایی پادشاهی سعودی نیز در یمن کشته شد، اما ریاض اعلام کرد که وی بر اثر حمله قلبی فوت کرده است.

«عبدالحمید المزینی» فرمانده ائتلاف سعودی در مأرب نیز در یمن کشته شده، اما دولت سعودی مدعی شده که او را برکنار کرده است. به خصوص اینکه در مراسم تودیع و معارفه، وی حاضر نشد.

به نوشته این وبسایت، ائتلاف سعودی بر خلاف ارتش و انصارالله یمن، تلاش دارد کشته شدن فرماندهان خود را کتمان کند، در حالیکه نیروهای صنعاء با افتخار شهادت فرماندهانشان را مخابره می‌کنند و برای آن‌ها مستند می‌سازد، اما نوع رفتار دولت ریاض با فرماندهانشان اهانت آمیز است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۴۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف، اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام لیست شانا در هفته جاری را تکذیب کرد و گفت: لیست شورا با شروع زمان تبلیغات اعلام می‌شود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی یکم اردیبهشت‌ماه در مورد برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات گفته بود: ۱۳ نفر از نامزدهای این شورا به دور دوم راه یافته‌اند و چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، در مورد ۳ نفر باقی‌مانده با رایزنی با گزینه‌های دیگر به جمع‌بندی رسیده و در نهایت لیست ۱۶ نفره خواهیم داد.

پیش از این برخی رسانه‌ها هم از رونمایی لیست ۱۶نفره شورای ائتلاف که ۱۳ نفر آن مشخص است در اوایل هفته جاری خبر داده بودند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900200

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • سیل کنیا ۷۶ کشته و ۱۹ مفقودی برجا گذاشت
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!