Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی در راستای توسعه همکاریهای فیمابین در خصوص اجرای کیفی فاز سه طرح ملی مشاغل خانگی در آذربایجان غربی، مدیر اشتغال جهاد دانشگاهی استان با معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان دیدار و گفتگو کردند.

دیلمقانی مدیر اشتغال جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در این دیدار که ۱۲ شهریور ماه برگزار شد، با تشریح گزارشی از وضعیت اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در استان اظهار کرد:  طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق کارآفرینی امید و جهاد دانشگاهی آغاز شده است در سه فاز شامل شناسایی رسته های شغلی، ثبت نام متقاضیان و پایش اولیه، شناسائی پشتیبانان، مشاوران و برگزاری کارگاههای آموزشی و عملی، همچنین ارائه مشاوره عمومی و تخصصی رایگان برای متقاضیان مشاغل خانگی در فاز دوم و در نهایت در فاز سوم با شناسایی و همکاری تسهیلگران استانی در رسته های مختلف، انجام مراحل اتصال به بازار و بنگاههای بالا دستی بطور کامل به مرحله اجرا در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اعلام این که بر اساس برنامه ریزیهای بعمل آمده در فازهای اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد توسعه ای در جهت آموزش، مشاوره، توانمندسازی، شناسائی و اتصال به بازار برای متقاضیان کسب و کارهای خانگی اهتمام کامل خود را انجام داده است و این توانایی را دارد تا با ایجاد بستر لازم برای ایجاد شغل پایدار برای متقاضیان مشاغل خانگی همکاریهای مشترکی را با سایر ادارات و ارگان های دولتی علی الخصوص مراکز یادگیری محلی که پتانسیل بسیار بالایی در این خصوص را دارند همکاری نماید، اظهار کرد: همکاری فیمابین آموزش و پرورش آذربایجان غربی با جهاد دانشگاهی استان در این طرح مایه امیدواری و کمک به ایجاد اشتغال پایدار برای متقاضیان مشاغل خانگی در ادامه این طرح است.

علی اکبر صمیمی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) گفت: به منظور توسعه، حمایت و اشتغال زایی در راستای توسعه طرح ملی مشاغل خانگی در استان تفاهم نامه همکاری با جهاد دانشگاهی بسته می شود.

صمیمی با اشاره به فعالیت ۵۳ مرکز یادگیری سوادآموزی در سطح استان گفت: به منظور جذب حداکثری سوادآموز و برای ایجاد رغبت جهت حضور سوادآموزان در مراکز علاوه بر سوادآموزی مهارت آموزی، حرفه آموزی نیز آموزش داده می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هدف ما علاوه بر سوادآموزی در مراکز تبدیل مراکز به کارگاه های تولیدی کوچک برای اشتغال زایی است.

صمیمی پیشرفت جامعه را در گرو ایجاد مراکز تولیدی خرد دانست و گفت:برای رهایی از مشکلات معیشتی باید به کارگاه های تولیدی خرد توجه کرد.

به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، وی گفت: هدف ما علاوه بر سوادآموزی  در مراکز تبدیل مراکز به کارگاه های تولیدی کوچک برای اشتغال زایی است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: مراکز یادگیری با حمایت و پشتیبانی به بازار بین المللی اینترنتی چیگل و بازار داخلی ملی پیمیشه برای فروش محصولات و تولیدات خود با همکاری مرکز جهاد دانشگاهی متصل می شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی مشاغل خانگی دوره های مهارت آموزی سوادآموزی اشتغالزايي آذربایجان غربی مشاغل خانگی برای متقاضیان جهاد دانشگاهی آموزش و پرورش طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۶۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی ظهر چهارشنبه در مراسم گرامی‌داشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، با تاکید بر اینکه باید دانشگاه و تلاشگران آن را قدر دانست، افزود: اینکه بیش از ۱۵ میلیون دانشجو فارغ‌التحصیل شده و سه میلیون نفر از آنها مشغول تحصیل هستند، به برکت مجاهدت‌های علمی دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌ها را باید گفت تا جوانان به آینده امیدوار شوند، گفت: توقف در مسیر رشد و تعالی معنی ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی به سیر تحول در نسل‌های مختلف دانشگاه‌ها، اظهار داشت: زمانی آموزش در مراکز دانشگاهی، محور بود، بعد از آن تحقیقات اولویت یافت و امروز کارآفرینی در کنار آموزش و تحقیق، مأموریت اصلی دانشگاه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد، ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت به وجود آمده که مایه امیدواری است، افزود: دانشگاه آزاد به دلیل برنامه‌ریزی دقیق و اتکا به ظرفیت‌های درونی خود دستاوردهای خوبی داشته است.

رحمتی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد در حوزه مهارت‌آفرینی نیز موفقیت‌های خوبی کسب کند و گفت: دستاوردهای دانشگاهی خوب روایت و منعکس نمی‌شود و مراکز دانشگاهی باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای تبیین و روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم برای مقابله با جنگ روانی دشمن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: هر استاد دانشگاه و هر دانشجو می‌تواند یک رسانه باشد و امیدآفرینی کند.

کد خبر 6094213

دیگر خبرها

  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • جهاد دانشگاهی در کنار معلمان برای تربیت نسل‌های متخصص
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • پیام تبریک استاندار آذربایجان‌غربی بمناسبت روز معلم
  • رقابت ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب استان کرمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • استاندار آذربایجان‌غربی در پیامی روز معلم را گرامی داشتند
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند