Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@01:49:01 GMT

۲ پرونده اخلال در نظام اقتصادی در یزد تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۶۶۹۴

۲ پرونده اخلال در نظام اقتصادی در یزد تشکیل شد

رییس‌کل دادگستری یزد گفت: ۲ پرونده اخلال در نظام اقتصادی با ۱۴۰ میلیارد ریال سوء استفاده در استان تشکیل و برای ۱۰ متهم آن کیفرخواست صادر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "غلامعلی دهشیری" رئیس کل دادگستری یزد در گفتگویی با خبرنگاران استان در تشریح پرونده اخلال‌گران نظام اقتصادی گفت: در یک مورد متهم اقدام به فروش خارج از شبکه توزیع نفت کوره در قالب ۳۱۸ تانکر به ارزش ۷۴ میلیارد ریال داشته و در پرونده دیگر متهمانم درگیر پولشویی می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اکثر افراد این ۲ پرونده، افراد غیربومی هستند که به دادگاه انقلاب معرفی و کار رسیدگی به جرم آنها طبق مقررات بررسی و اطلاعات بیشتر اطلاع رسانی می‌شود .
این مقام مسئول قضائی در ادامه به رعایت نکردن برخی مقررات ستاد ملی کرونا به رغم همکاری اکثر مردم و هیات‌ها درمحرم اشاره کرد و یادآور شد: با خاطیان که سلامت مردم را در خطر قرار دادند قاطع و قانونی رسیدگی و برخورد لازم صورت می‌گیرد.
دهشیری در ادامه سه جرم اول استان را به ترتیب شامل سرقت، ضرب و جرح عمدی و توهین و افترا به افراد ذکر کرد که اصلا برای یزد دارالعباده به هیچ وجه پذیرفته نیست.
رییس‌کل دادگستری یزد، حبس‌زدایی و استفاده از حبس جایگزین را در برخی جرایم سبک، رویکرد دستگاه قضا ذکر کرد که در این خصوص در سال‌جاری در استان یک هزار و ۶۱۴ مورد اتفاق افتاده است.
دهشیری به اهمیت تلاش شورای حل اختلاف به ویژه برای بخشش در قتل نفس اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶ نفر از اعدام رهایی یافتند و ۲ نفر دیگر در شرف آزادی هستند.
این مسوول در ادامه به موضوع مسایل ساختمان پزشکان بلوار طالقانی که در حال ساخت است اشاره کرد و افزود: هرچند در این ارتباط تخلفاتی صورت گرفته ولی کار ساخت و ساز ادامه دارد و پرونده مفتوح است.
دهشیری خاطرنشان کرد: در این پرونده تاکنون حدود ۲۰ نفر از افراد مختلف مرتبط با قضیه برای بررسی احضار و کار رسیدگی جدی همچنان پیگیری و ادامه دارد.
رییس‌کل دادگستری یزد همچنین از آزاد سازی بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در سطح استان به ارزش حدود ۸۰ میلیارد ریال در این مدت خبر داد که با همکاری مردم و مسوولان اقدام شد.
دهشیری، مبارزه با دلالان زمین و مسکن را یکی از برنامه‌هایی ذکر کرد که با راه‌اندازی سامانه سیما آغاز شده به خاطر اهمیت موضوع با همکاری مردم پیگیری می‌شود

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: یزد استان متهم رئیس کل دادگستری کیفرخواست استان یزد نظام اقتصادی ستاد ملی کرونا کل دادگستری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۶۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابوالضل نیکوکار معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار گفت: کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • مخبر: دستگاه‌های ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور رخ ندهد
  • مخبر: دستگاههای ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور سراسری رخ ندهد