Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.
تسهیل در اعطای مرخصی به دانشجویان خواجه نصیر عبدالمجید خشنود، معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیر در خصوص بازگشت شهریه دانشجویان گفت: دانشگاه خواجه نصیر به دلیل شرایط ایجاد شده، بحث مرخصی دانشجویان را تسهیل کرد، دانشجویانی که جزء کمیسیون موارد خاص بودند مرخص بدون سنوات داده و شهریه‌ها برگشت داده شد.

وی افزود: حتی در خصوص نوبت دوم نیز دانشگاه مساعدت‌های ویژه‌ای را برای دانشجویان داشت و شهریه‌ها را در حد حضور از دانشجویان دریافت کرد.   معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیر خاطر نشان کرد: در بحث مرخصی‌ها، تقریبا بخش زیادی از شهریه‌ها بازگشت داده شد و ۵۰ درصد کاهش درآمد در ترم گذشته از محل شهریه‌ها داشتیم.  
شرایط سخت تسهیلات بانکی ساخت خوابگاه متاهلی استفاده از تسهیلات بانکی یکی از راه حل‌هایی است که در قانون بودجه برای توسعه خوابگاه‌های متاهلی در نظر گرفته شده؛ اما بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که تعداد کمی از دانشگاه‌ها توانستند از این تسهیلات استفاده کنند.
  در بررسی‌هایی که از توسعه خوابگاه‌های متاهلی و مسائل و مشکلات بر سر راه افزایش ظرفیت این خوابگاه‌ها در دانشگاه‌ها داشتیم به مسائل مهمی از جمله کمبود فضای فیزیکی، اختصاص نیافتن بودجه برای ساخت این خوابگاه‌ها و یا همراه نبودن مسئولین دانشگاه‌ها برای گسترش این خوابگاه‌ها بود.  
اما مهمترین موضوعی که بیشتر دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های بزرگ و مادر با آن دست و پنچه نرم می‌کنند موضوع کمبود بودجه است که دست خالی دانشگاه‌ها باعث شده که نتوانند طرح‌های عمرانی خود را به خصوص در زمینه خوابگاه‌ها به پیش ببرند.

استفاده از تسهیلات بانکی که درخواست آن از طرف دانشگاه‌ها به صندوق رفاه ارائه می‌شود، نیز یکی از راه حل‌هایی است که در قانون بودجه برای توسعه خوابگاه‌های متاهلی در نظر گرفته شده، اما بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که تعداد کمی از دانشگاه‌ها توانستند از این تسهیلات استفاده کنند.

دانشگاه شریف یکی از دانشگاه‌ها بزرگ و مادر در کشور است که مشکل کمبود خوابگاه متاهلی دارد و فضای قابل توجهی برای اسکان دانشجویان متاهل ندارد. بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار بود ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی این دانشگاه توسعه پیدا کند. اما استفاده از تسهیلات بانکی به گونه ایست که معاون دانشجویی دانشگاه شریف ساخت و یا افزوده شدن خوابگاه جدید را با وضعیت فعلی شرایط اقتصاد غیر ممکن دانست.  
پایان مهلت تخلیه خوابگاه‌های دانشگاه علم و صنعت معاونت دانشجویی دانشگاه علم وصنعت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به پایان ترم تابستان و لزوم آماده سازی خوابگاه‌ها برای ترم آینده، سم پاشی و ضد عفونی کردن آن‌ها دانشجویان ساکن باید نسبت به تخلیه اقدام نمایند.

بر اساس این گزارش، در این اطلاعیه آمده است:برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی دانشجویان سنوات مجاز وسایل خود را تحویل انبار و دانشجویان سنواتی لوازم خود را به طور کامل تخلیه کنند.   میهمانی دانشجویان شاهد و ایثارگر متقاضی برای نیمسال اول تمدید شد سید فردین تقی‌زاده گفت: آن دسته از دانشجویانی که مدت مجاز میهمانی آن‌ها (۴ نیمسال) به اتمام رسیده است چنانچه واجد شرایط انتقال و یا میهمانی دائم می‌باشند حکم مربوطه صادر و در صورت عدم احراز شرایط جهت ادامه تحصیل به دانشگاه مبدا باز می‌گردند.

وی افزود: برای سایر دانشجویان باتوجه به شیوع ویروس کرونا و اینکه در بسیاری از دانشگاه‌ها نمرات تمام دروس خصوصاً دروس عملی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تاکنون ثبت نشده است لذا میهمانی تمام دانشجویانی که قبلاً میهمان بوده‌اند را یک ترم دیگر تمدید گردید و جهت تمدید حضور برای نیمسال‌های آتی در دانشگاه مقصد در بهمن‌ماه تصمیم‌گیری خواهد شد.

تقی‌زاده در تشریح فرآیند سامانه نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: سامانه سجاد به مدت یک‌ماه از تاریخ ۲۰ خرداد لغایت ۲۰ تیرماه ۱۳۹۹ برای ثبت تقاضای دانشجویان شاهد و ایثارگر فعال بود و تعداد ۳۳۰ نفر در این سامانه تقاضای خود را ثبت نمودند.     فراخوان دریافت آثار دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی اعلام شد حسین میرزائی رئیس دبیرخانه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی گفت: فراخوان دوازدهمین دوره این جشنواره آغاز شده و زمان دریافت آثار را از ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۹ تا ۳۰ مهرماه سال جاری است. آثار مورد پذیرش جشنواره همچون ادوار گذشته در چهار قالب شامل «کتاب پژوهشی»، «گزارش اختتام یافته پژوهش»، «رساله دکتری» و «پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد» است. آثاری که از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا پایان اسفند ۱۳۹۸ پایان یافته‌اند می‌توانند در این دوره از جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: آثار علمی در این جشنواره در پانزده گروه علمی “اخلاق، ادیان و عرفان”، “تاریخ، جغرافیا و باستان‌شناسی”، “حقوق”، “زبان، ادبیات و زبان‌شناسی”، “علوم اجتماعی و علوم ارتباطات”، “علوم‌اقتصادی، مدیریت و علوم مالی”، “علوم تربیتی، روان‌شناسی و علوم ورزشی”، “علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای”، “علوم قرآنی، تفسیر و حدیث”، “فقه و اصول”، “فلسفه، منطق و کلام”، “فناوری اطلاعات، اطلاع. رسانی و کتابداری”، “مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) ”، “مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی” و “مطالعات میان رشته ای” دریافت می‌شوند. بخش بین‌الملل جشنواره نیز آثار مربوط به حوزه ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی را دریافت می‌کند.
گروه جهادی منتظران ظهور خدمات رایگان درمانی به زندانیان ارائه می‌دهد گروه جهادی منتظران ظهور طی اردوی سه روزه خدمات رایگان درمانی به زندانیان اصفهان ارائه می‌دهند.

بر اساس این گزارش، این اردوی جهادی به مدت سه روز در اصفهان برگزار می‌شود که شامل خدمات پزشکی، دندانپزشکی و روانشناسی به زندانیان است.  
دانشجویان دانشگاه علامه می‌توانند شهریه‌ها را به صورت اقساط پرداخت کنند معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در اطلاعیه‌ای نحوره پرداخت شهریه دانشجویان را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به پیگیری‌های شورای صنفی دانشجویان و هماهنگی‌های به عمل آمده میان معاونت دانشجویی و معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه، امکان تقسیط شهریه متغیر تعدادی از دانشجویان نوبت دوم فراهم گردیده است. دانشجویان متقاضی می‌بایست در بازه زمانی تعیین شده درخواست خود را ارائه نمایند.

بر اساس این گزارش، شرایط کلی دانشجویان نوبت دوم جهت درخواست تقسیط شهریه، نیمسال درخواست تقسیط شهریه، نباید نیمسال پایانی سنوات مجاز تحصیل باشد، عدم مشروط شدن در نیمسال تحصیلی گذشته، عدم دریافت و درخواست وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان در نیمسال تحصیلی گذشته و نیمسال جاری است.     مسابقۀ کتاب‌خوانی «عاشورا روزی به بلندای تاریخ» برگزار می‌شود مسابقۀ کتاب‌خوانی «عاشورا روزی به بلندای تاریخ» از سوی کانون مهدویت میثاق دانشگاه شریف ۱۰ تا ۱۹ شهریور ماه مصادف با دهۀ دوم محرم برگزار می‌شود.

دانشجویان علاقمند جهت شرکت در مسابقه می‌توانند نسخۀ الکترونیکی کتاب را دریافت و با عضویت در کانال کانون میثاق هر روز به سوالات مشخص شده پاسخ دهند.  
پویش «هر خانه یک حسینیه» در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود   حجت الاسلام رمضانی، معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی، از برگزاری پویش هرخانه یک حسینیه در ایام ماه محرم و صفر در این دانشگاه خبر داد.

معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی با اعلام این خبر افزود: شرکت کنندگان می‌بایست در خانه خود فضای حسینیه ایجاد و برنامه روضه خوانی برگزار کنند، سپس فیلم و یا کلیپ روضه خوانده شده در فضای حسینیه منزل را با مدت زمان حداکثر ۳ الی ۵ دقیقه به آدرس ایمیل nahadjame@uast.ac.ir ارسال کنند.    
وی گفت: شرکت کنندگان می‌بایست اطلاعات خود شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس و اطلاعات شغلی و برای دانشجویان اطلاعات دانشگاهی و شماره دانشجویی و همچنین نام استان خود را حتما در ایمیل ارسالی ذکر کنند.  
پروژه‌های ناتمام را برای دولت آینده به حداقل می‌رسانیم منصور غلامی در آیین افتتاح مجازی پروژه‌های عمرانی قابل بهره‌برداری و منتخب دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت انجام گرفت، اعلام کرد: در سال پایانی دولت، برنامه‌ریزی‌ها به صورتی خواهد بود که تعداد پروژه‌های ناتمام برای دولت آینده را به حداقل برسانیم.

غلامی با تشکر از همه دست اندرکاران در به نتیجه رساندن و اتمام پروژه‌های عمرانی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به عنوان نمونه‌ای از تلاش همکاران دانشگاهی هستیم.

وزیر علوم با تشکر از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه در این شرایط، این حمایت‌ها را عامل اصلی و مهم در اتمام پروژه‌ها دانست و گفت: آنچه در این هفت سال در آموزش عالی اتفاق افتاده، تلاش مستمر برای اتمام پروژه‌های در دست احداث بوده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت و توانمندی به حد نهایی و قابل اعتماد در جامعه علمی کشور وجود دارد، اظهار داشت: لازم است مسئولان و برنامه ریزان کشور مساعدت کنند تا این ظرفیت علمی و فناوری امکان بروزشان در جامعه فراهم شود و شاهد توسعه کشور مبتنی بر علم و فناوری باشیم.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهریه دانشجویی گروه جهادی منتظران ظهور جشنواره فارابی مهمانی دانشجویان خوابگاه های متاهلی پروژه های عمرانی تسهیلات بانکی دانشگاه ها برگزار می شود خوابگاه ها خواجه نصیر پروژه ها شهریه ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۸۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­­پورحسینی افزود: در دو سال گذشته در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، ظرفیت خوابگاه‌های متاهلین دانشگاه علوم پزشکی تهران دو برابر شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت: این تعداد خوابگاه کفایت نمی‌کند و معاونت دانشجویی فرهنگی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدد است طی یک سال آینده ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را دو برابر کنند.   مدیرکل دفتر وزارتی وزارت بهداشت ادامه داد: به تعداد تخت‌های خوابگاه‌های مجردی هم ۱۰ هزار تخت افزوده شده است.   پورحسینی ضمن تشکر از خیرینی که در این امر مشارکت داشتند، افزود: همچنان از همکاری خیرین در این حوزه استقبال می‌کنیم. ­

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی