Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@02:29:15 GMT

تعیین گروه‌های دارای اولویت در روسیه برای واکسیناسیون کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۹۰۵۲

تعیین گروه‌های دارای اولویت در روسیه برای واکسیناسیون کرونا

‍‍‍‍‍‍

وزارت بهداشت روسیه در آستانه آغاز واکسیناسیون در شهر مسکو، با تشریح شرایط واکسیناسیون علیه ویروس کرونا، گروه‌های دارای اولویت برای دریافت این دارو را مشخص کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که کارکنان مراکز پزشکی و همچنین کارمندان سازمان‌های آموزشی، باید نخستین افرادی باشند که واکسن علیه ویروس کرونا را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه‌ای که از سوی این وزارتخانه منتشر شده، همچنین آمده است، از جمله گروه‌های اولویت دار افسران پلیس، سربازان وظیفه، دانشجویان دوره متوسطه و عالی حرفه‌ای ، مددکاران اجتماعی شاغل در بخش تجاری و محصولات غذایی و حمل و نقل و همچنین سایر سازمانها هستند که "کار آنها با تماس مستقیم با تعداد زیادی از افراد در ارتباط است.

علاوه بر این، در این بیانیه ذکر شده است که واکسن علیه ویروس کرونا، برای افراد زیر 18 سال و بالاتر از 60 سال و همچنین مادران باردار و شیرده، به دلیل کمبود اطلاعات درباره اثربخشی و ایمنی دارو، منع مصرف دارد.

در توصیه‌های وزارت بهداشت روسیه همچنین یادآوری شده که تزریق واکسن ویروس کرونا در افراد، در دو مرحله با فاصله سه هفته انجام می شود. این دارو از طریق عضله به شانه یا ران، تزریق خواهد شد.

ضمن اینکه، واکسیناسیون در برابر عفونت ویروس کرونا برای کسانی که از قبل به بیمار کووید-19 مبتلا شده‌اند، لازم نیست.

وزارت بهداشت روسیه توصیه کرده که قبل از دریافت واکسن ، پزشکان مراکز درمانی باید داوطلب را معاینه کرده، درجه حرارت او را اندازه گیری کند و اگر دمای بدن بیش از 37 درجه باشد، واکسیناسیون انجام نخواهد شد.

در همین رابطه "میخائیل موراشکو" وزیر بهداشت روسیه نیز شب گذشته در مصاحبه با رسانه‌های گروهی بلاروسی اعلام کرد که واکسن روسی علیه ویروس کرونا، تنها پس از آزمایشات بالینی مضاعف در روسیه، برای استفاده در کشور بلاروس در دسترس قرار خواهد گرفت.

روز گذشته، پنج شنبه، "رومان گالوچینکو" نخست وزیر بلاروس اعلام کرد که تصمیم گرفته تا واکسن روسی "اسپوتنیک-5" را روی خود آزمایش کند. "الکساندر لوکاشنکو"، رئیس جمهوری بلاروس نیز در اواخر ماه آگوست گفته بود که به کیفیت و موثر بودن واکسن تولید شده در روسیه اعتقاد کامل دارد.

چند روز قبل، "الکساندر گونتسبورگ" مدیر مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی "گامالیا" که زیر نظر وزارت بهداشت روسیه فعالیت دارد، اعلام کرد که واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا به عنوان بخشی از مطالعات پس از ثبت واکسن ساخته شده توسط این مرکز، از روز شنبه، 5 سپتامبر (15 شهریور ماه) در شهر مسکو آغاز می‌شود.

آغاز واکسیناسیون کرونا در مسکو/ شرط فروش واکسن به سایر کشورهاتاریخ واکسیناسیون گسترده شهروندان روسیه علیه کرونا مشخص شدبلاروس هم در آزمایشات بالینی واکسن روسی کرونا شرکت دارد

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" ویروس کرونا بیشتر بخوانید... قصد ترکیه برای مشارکت در آزمایشات بالینی واکسن روسی کرونا ۳ واکسن دیگر کرونا در روسیه در حال ثبت است آمادگی ۲۷ کشور برای خرید واکسن "اسپوتنیک-۵" روسیه قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... قصد ترکیه برای مشارکت در آزمایشات بالینی واکسن روسی کرونا ۳ واکسن دیگر کرونا در روسیه در حال ثبت است آمادگی ۲۷ کشور برای خرید واکسن "اسپوتنیک-۵" روسیه واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" ویروس کرونا پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ العربی الجدید: امارات موشک اندازهای اسرائیلی را در اختیار حفتر قرار داده است ۲ رهگیری دو جنگنده آمریکایی و انگلیسی از سوی یک جنگنده روسی بر فراز دریای بارنتس ۳ بحرین هم مانند عربستان آسمان خود را به روی رژیم صهیونیستی می‎‌گشاید ۴ چندین سناتور آمریکایی خواستار وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه شدند ۵ سخنگوی وزارت خارجه: اهانت به پیامبر مکرم اسلام و سایر پیامبران الهی به هیچ وجه قابل‌ قبول نیست ۶ آغاز واکسیناسیون کرونا در مسکو/ شرط فروش واکسن به سایر کشورها ۷ گزارش| نومیدی‌های ترکیه از آمریکا و روسیه ۸ حمله پهپادی به شبه‎ نظامیان طرفدار منصور هادی در جنوب یمن مهمترین اخبار بین الملل بیانیه پایانی نشست گروههای فلسطینی/ تشکیل کمیته ملی یکپارچه برای رهبری مقاومت همه جانبه ترامپ سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ را «بازنده» و «احمق» توصیف کرد سخنگوی وزارت خارجه: اهانت به پیامبر مکرم اسلام و سایر پیامبران الهی به هیچ وجه قابل‌ قبول نیست آمریکا ۳ شخص حقیقی و ۱۱ شرکت را به دلیل نقض تحریم‌های ایران تحریم کرد مهمترین اخبار تسنیم بازگشایی مدارس در تفاهم با وزارت بهداشت انجام شد/ ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه کمتر می‌شود ابراز نگرانی نمکی از وقوع موج جدید کرونا به‌دلیل بی‌توجهی‌ها وام ودیعه مسکن مشکل مسکن استیجاری را حل نمی‌کند امام جمعه آرژانتین: سناریوی دشمن در توهین به پیامبر را رصد کنیم / تکرار سناریوی ۲۰۱۵ در اسلام‌هراسی ریشه تورم اخیر در اقتصاد ایران چیست؟/ واکاوی اثر کسری بودجه دولت و شوکهای ارزی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه ویروس کرونا اخبار روسیه ویروس کرونا وزارت بهداشت روسیه علیه ویروس کرونا آزمایشات بالینی واکسن روسی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۹۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده «انتخاب نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت‌های عالی تجدیدنظر وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ شد:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دانشگاه آزاد اسلامی

«ماده واحده- در اجرای بند ۵ ماده ۲ مصوبه تجمیعی- تکمیلی «خروج تصمیمات و آرای صادره از هیأت‌ها و کمیته‌های تخصصی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان سنجش آموزش کشور و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی در خصوص امور و شئون علمی، آموزشی و پژوهشی از شمول صلاحیت دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضائی و تشکیل هیأت‌های عالی تجدیدنظر» (مصوب جلسه ۸۹۵ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی) و با استناد به تبصره ۲ این مصوبه؛ آقای محمدرضا مخبر دزفولی به‌عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت های عالی تجدیدنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی، ابقاء و آقای سید سعیدرضا عاملی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت عالی تجدیدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انتخاب می‌شوند».

کد خبر 6097998

دیگر خبرها

  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات