Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@16:06:40 GMT

حزب کنگره ملی افغانستان: آمریکا نمونه تروریسم دولتی است

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۱۳۲۱

حزب کنگره ملی افغانستان: آمریکا نمونه تروریسم دولتی است

‍‍‍‍‍‍

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان در واکنش به تحریم مقامات دادگاه لاهه که قصد بررسی جنایات جنگی آمریکا در افغانستان را داشتند، تصریح کرد که آمریکا نمونه تروریسم دولتی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالطیف پدرام» رهبر حزب کنگره ملی افغانستان در واکنش به تحریم دادگاه بین‌المللی کیفری توسط آمریکا گفت: آمریکا از آغاز مخالف تشکیل این داد گاه بود؛ چرا که آمریکا نمونه تروریسم دولتى است و مقامات بلندپایه در این کشور متهم به جنایات جنگى و جنایت علیه بشریت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که نام «فاتو بنسودا» دادستان دیوان بین‌المللی کیفری و «فاکیزو موچوچوکو» رئیس دفتر وی به فهرست اشخاص تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) ــ که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکا به‌شمار می‌رود ــ اضافه شده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در اوایل ماه ژوئن (اواخر خردادماه) فرمان اجرایی تحریم تعدادی از مقامات دیوان بین‌المللی کیفری (دیوان لاهه) را ــ که گفته می‌شود در تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات نظامیان آمریکایی در افغانستان نقش داشته‌اند ــ صادر کرد.

تحریم دادستان لاهه به دلیل پیگیری جنایات جنگی آمریکا در افغانستانواکنش شدید فرانسه به تحریم آمریکا علیه دادگاه لاههاتحادیه اروپا تحریم‌های آمریکا علیه دیوان بین‌المللی کیفری را محکوم کرد

وزیر خارجه آمریکا پیش از این نیز در یک نشست خبری دادگاه بین‌المللی کیفری را تهدید کرده بود که در صورت پیگرد قانونی نظامیان این کشور که در افغانستان مرتکب جنایات جنگی شدند به هر طریقی علیه این دادگاه اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "افغانستان" بیشتر بخوانید... حمایت ۶۷ کشور از دادگاه لاهه در مقابل آمریکا؛ جنایات جنگی در افغانستان بررسی شود دادگاه لاهه: جلوگیری آمریکا از بررسی جنایات جنگی در افغانستان مداخله در حاکمیت قانون است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... حمایت ۶۷ کشور از دادگاه لاهه در مقابل آمریکا؛ جنایات جنگی در افغانستان بررسی شود دادگاه لاهه: جلوگیری آمریکا از بررسی جنایات جنگی در افغانستان مداخله در حاکمیت قانون است واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "افغانستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ ترامپ سربازان آمریکایی کشته‌شده در جنگ را «بازنده» و «احمق» توصیف کرد ۲ نشریات ترکیه| دلار از ۷.۴۳لیره گذشت/ داود اوغلو: اردوغان منتظر غافلگیری باغچلی باشد ۳ چندین سناتور آمریکایی خواستار وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه شدند ۴ رهگیری دو جنگنده آمریکایی و انگلیسی از سوی یک جنگنده روسی بر فراز دریای بارنتس ۵ آغاز واکسیناسیون کرونا در مسکو/ شرط فروش واکسن به سایر کشورها ۶ واکنش شدید فرانسه به تحریم آمریکا علیه دادگاه لاهه ۷ بحرین هم مانند عربستان آسمان خود را به روی رژیم صهیونیستی می‎‌گشاید ۸ سخنگوی وزارت خارجه: اهانت به پیامبر مکرم اسلام و سایر پیامبران الهی به هیچ وجه قابل‌ قبول نیست مهمترین اخبار بین الملل بیانیه پایانی نشست گروههای فلسطینی/ تشکیل کمیته ملی یکپارچه برای رهبری مقاومت همه جانبه نیویورک‌تایمز: نتانیاهو به فروش تسلیحات به امارات رضایت داده است گزارش|میانجیگری ناتو بین ترکیه و یونان در شرق مدیترانه به کجا می‌رسد؟ شهرداران آمریکایی: تهدید ترامپ برای قطع بودجه فدرال غیرقانونی است مهمترین اخبار تسنیم نمکی: "کرونا" اقتصاد انگلیس را ۲۵ درصد و اقتصاد ایران را فقط ۳.۵ درصد کوچک کرد/کمتر از ۳۰ درصد از یک میلیارد دلار را گرفتیم اما و اگرهای حضور ایمن دانش‌آموزان در مدارس+جزئیات پروتکل‌های بهداشتی بیانیه جامعه مدرسین در محکومیت اهانت به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام قالیباف: اشتغال جوانان و تامین آب شرب اصلی‌ترین مطالبات مردم خوزستان است آخرین آمار کرونا در ایران| عبور تعداد فوتی ها از ۲۲۰۰۰ نفر/ فوت ۱۱۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار افغانستان جنایات جنگی در افغانستان بین المللی کیفری دادگاه لاهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۱۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با سفیر ترکیه در کابل از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با «جنک اونال» سفیر ترکیه در کابل از موضع این کشور در خصوص تحریم تجاری رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، دو طرف در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیئت‌های سیاسی و اقتصادی چندین کشور به افغانستان گفتگو کردند.

متقی همچنین در این دیدار بر آغاز تجارت با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان تأکید کرد.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار با تأکید بر افزایش تلاش‌های مشترک برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان گفت در چند روز آینده خطوط هوایی ترکیه پروازهای خود را به کابل از سر می‌گیرند.

«هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان پیش از این در پیامی گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تصریح کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • رژیم هایی که بیشترین نقش را در جنایت جنگی داشته‌اند درحال سرکوب دانشجویان هستند
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • ملکه رانیا: نمی‌توان منتظر حکم دیوان لاهه بود زیرا مردم غزه در حال کشته شدن هستند
  • دیوان لاهه درباره «تهدید به انتقام‌جویی» علیه این مرجع بین‌المللی هشدار داد