Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@21:58:28 GMT

کاهش صادرات نفت عربستان به آمریکا به کمترین میزان

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۱۹۲۲

ساعت 24 - خرید نفت آمریکا از عربستان در ماه آگوست به کمترین میزان از سال 1985 برابر با 264 هزار بشکه در روز رسیده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، عربستان، بزرگ ترین صادرکننده نفت جهان تلاش می‌کند تا با کاهش محموله صادراتی نفت به آمریکا به کمترین میزان در چندین دهه گذشته، عرضه نفت در جهان را کم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مقایسه، عربستان در ماه آوریل زمانی که ناوگانی از نفتکش‌های غول پیکر در جریان جنگ نفتی با روسیه در اواخر ماه مارس و اوایل ماه آوریل به آمریکا روانه کرد، روزانه 1.3 میلیون بشکه نفت به آمریکا صادر می‌کرد.

در ان زمان، حرکت ناوگان عربستان با کاهش شدید تقاضا و سرریز ظرفیت ذخیره سازی در آمریکا هم‌زمان شده بود.پس از آن عربستان و روسیه، به توافق جدیدی برای کاهش تولید نفت و حمایت از قیمت در اوپک پلاس رسیدند؛ عربستان اعلام کرد با کاهش صادرات به آمریکا قصد دارد که به کم شدن ذخایر نفت این کشور کمک کند.

بر اساس آمار شرکت کلیپر دتا، واردات نفت آمریکا از عربستان در ماه آگوست که شامل نفتکش‌هایی که در ماه ژوئن و جولای عربستان را ترک کردند، می‌شود، به کمترین میزان از سال 1985 برابر با 264 هزار بشکه در روز خواهد رسید.آمارهای اولیه کلیپر دتا نشان می‌دهد، احتمالا صادرات نفت عربستان به آمریکا در ماه سپتامبر به حدود نصف خواهد شد و به 140 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کمترین میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم کریم زاده بعدازظهر یکشنبه در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرفیت و پتانسیل‌های شیلاتی استان مازندران در پنج محور بررسی و در این نمایشگاه عرضه شده است، تصریح کرد: صادرات و توسعه بازار آبزیان از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه صادراتی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش شیلاتی مازندران یادآور شد: شیلات مازندران دارای ۳۹۰۰و احد آبزی پروری و ۱۱۴ تشکل صیادی است که سالانه ۱۳ هزار نفر در پروتئین جامعه تلاش می‌کنند.

کریم زاده با تاکید بر اینکه میزان تولید مازندران در بخش شیلاتی سالانه حدود ۱۳۰ هزار تن است و از این میزان تولید سالانه ۶ تا ۱۲ تن محصول صادر می‌شود، عنوان کرد: سالانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار از محل صادرات شیلاتی استان مازندران حاصل می‌شود که سال گذشته رقم صادرات استان مازندران ۸۰۳ میلیون دلار بود.
مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه ماهیان خاویاری محصول اصلی و ارزآور حوزه شیلاتی کشور و این استان است، گفت: سالانه ۲۶۰۰ تن ماهی خاویاری در مازندران تولید می‌شود که از این میزان ۹۰۳ تن خاویار استحصال می‌شود که ارزش اقتصادی آن هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اعلام اینکه در این اداره کل، ۴۲ فرصت سرمایه گذاری شناسایی شده است، تاکید کرد: با به انجام رسیدن این فرصت‌ها، ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی استان افزایش خواهد یافت و همچنین ۱۷۰۰ شغل جدید در این مسیر ایجاد می‌شود.

کد خبر 6091153

دیگر خبرها

  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید