Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در همه مدارس سراسر کشور اصل بر برگزاری حضوری است مگر اینکه رعایت پروتکل‌ها تحت هیچ شرایطی امکان‌پذیر نباشد.
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری آریا، وزیر آموزش و پرورش گفت: از 15 شهریور همه مدارس با رعایت شدیدترین پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند.
حاجی میرزایی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه سلامت دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها و استمرار آموزش اولویت‌های بسیار مهم ما برای هر تصمیمی است افزود: وقفه در آموزش برای دانش آموزان از نظر روحی و روانی و در آینده برای جامعه مخاطراتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: از یک هفته قبل مدارس در کشور‌های اروپایی و کشور‌های جنوب شرقی آسیا بازگشایی شد و وزارت بهداشت در تعامل و ارتباط تنگاتنگ با دیگر کشور‌ها در این زمینه است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ جایگزینی برای آموزش حضوری وجود ندارد افزود: از نظر کیفی نیز آموزش حضوری برتر از دیگر انواع آموزش است.
حاجی میرزایی گفت: با توجه به اینکه وضعیت‌های مختلف از نظر همه گیری بیماری کرونا می‌تواند به سرعت به وضعیت دیگری تبدیل شود، توصیه مسئولان بهداشتی این است که در همه مناطق کشور سخت‌ترین پروتکل‌های بهداشتی در مدارس رعایت شود و ما این کار را انجام می‌دهیم.
وی افزود: بر اساس این پروتکل‌ها فاصله بین دانش آموزان در کلاس‌ها حداقل یک متر و زمان کلاس‌ها حداکثر 35 دقیقه است و فعالیت‌های ورزشی و صبحگاهی متوقف می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس این پروتکل‌ها رفت و آمد دانش آموزان و زنگ‌های تفریح با فاصله زمانی انجام می‌شود و استفاده از ماسک برای همه کارکنان و دانش آموزان مدارس و معلمان اجباری است و مدارس نیز به طور مرتب ضدعفونی می‌شوند.
حاجی میرزایی با بیان اینکه هر جا امکان رعایت این پروتکل‌ها وجود داشته باشد کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود افزود: 62 درصد مدارس زیر 100 دانش آموز، 35 درصد زیر 35 دانش آموز و 43 درصد زیر 50 دانش آموز دارند و می‌توانند کلاس‌ها را روزانه به صورت حضوری برگزار کنند، اما دانش آموزان 38 درصد مدارس کشور بیش از 100 نفر هستند که آن‌ها نیز بر اساس مساحت مدرسه و ظرفیت کلاس‌ها بر اساس تصمیم شورای مدارس گروه بندی می‌شوند و در هر روز یک گروه از دانش آموزان در مدارس حاضر می‌شوند.
وی گفت: گروه‌هایی که بر اساس نوبت نمی‌توانند در مدرسه حاضر شوند می‌توانند به وسیله نرم افزار شاد و از طریق فضای مجازی آموزش خود را دنبال کنند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: ممکن است هفت تا هشت درصد کلاس‌های درس به سه گروه تقسیم شوند.
حاجی میرزایی با بیان اینکه سال گذشته زمانی که کرونا همه گیر شد دو سوم محتوای درسی آموزش داده شده بود گفت: امسال به دلیل اینکه دانش آموزان با معلم‌ها و روش‌های آموزشی آن‌ها آشنا نیستند، ترجیح ما برگزاری کلاس‌های حضوری است و زمان کلاس‌ها را از 90 دقیقه به 35 دقیقه کاهش داده ایم.
وی افزود: معلمان و دانش آموزان می‌توانند زمانی که مربوط به تمرین یا تکلیف دروس است به صورت غیر حضوری برگزار کنند.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه زمان کلاس‌ها نباید بیشتر از 35 دقیقه باشد گفت: در هر شرایطی سخت‌ترین پروتکل‌ها را اعمال و هر هفته وضع مدارس را رصد می‌کنیم.
حاجی میرزایی افزود: به جزء پروتکل‌های وزارت بهداشت در آموزش و پرورش نیز پروتکل‌های را تصویب کرده ایم که بر آن نظارت داریم.
وی با بیان اینکه دانش آموزان می‌توانند از سرویس مدارس استفاده کنند گفت: برای استفاده از سرویس نیز دستورالعمل وجود دارد و تعداد دانش آموزان در هر سرویس مشخص است و سرویس مدارس قبل و بعد از حضور دانش آموزان باید ضدعفونی شود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: البته این مراقبت‌ها نیاز به همکاری خانواده‌ها دارد و توصیه می‌کنیم والدین امسال بیش از گذشته درگیر آموزش فرزندان خود شوند و مواردی که احساس می‌کنند بهداشت در آن‌ها رعایت نمی‌شود به ما تذکر دهند.
حاجی میرزایی گفت: هر جا اگر دستورالعمل بهداشتی رعایت نشود و به ما اعلام کنند به سرعت به آن رسیدگی و با آن برخورد می‌کنیم.
وی افزود: اگر در خانواده‌ها فردی مبتلا به کرونا باشد یا دانش آموزی کوچک‌ترین علائمی از سرمایه خوردگی داشته باشد نباید در مدرسه حاضر شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: رانندگان سرویس مدارس نیز بر اساس دستورالعمل‌ها کنترل می‌شوند.
حاجی میرزایی افزود: مسئولان مدرسه باید حضور دانش آموزان در مواقع زنگ تفریح را مراقبت کنند که دانش آموزان فقط برای هوا خوری وارد حیاط مدرسه شوند و از بازی آن‌ها جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه ترجیح ما برگزاری حضوری کلاس هاست، اما نگرانی خانواده ها، نگرانی ما نیز است گفت: از طریق شبکه‌های تلویزیونی روزانه 22 ساعت برنامه آموزشی پخش می‌شود و به برنامه اینترنتی شاد نیز قابلیت‌های جدیدی را برای بهبود آموزش اضافه کرده ایم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: هیچ اقدامی را بدون همراهی و کنترل کارشناسان وزارت بهداشت انجام نمی‌دهیم.
 حاجی میرزایی اضافه کرد: به دستور رئیس جمهور اینترنت برای استفاده از برنامه شاد رایگان است و این درگاه به طور کامل ایمنی دارد و هیچکس بدون احراز هویت به جزء مدیر، دانش آموز و معلم نمی‌تواند وارد آن شود.
وی با بیان اینکه امکان ارتباط زنده صوتی و تصویری در برنامه شاد ایجاد شده است گفت: معلمان می‌توانند با استفاده از این قابلیت با دانش آموزانی که در خانه نیز هستند ارتباط تصویری برقرار کنند و آن‌ها نیز به صورت برخط آموزش ببینند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در برنامه شاد امکان بار گذاری تکالیف دانش آموزان وجود دارد و به معلمان و دانش آموزان صفحه اختصاصی و کارپوشه ارائه شده است که تجربیات خود را با دیگر دانش آموزان و معلمان به اشتراک بگذارند.
حاجی میرزایی گفت: همه آموزش محتوای دروس پایه اول تا دوازدهم نیز در برنامه شاد بارگذاری شده و در دسترس معلمان و دانش آموزان است.
وی افزود: معلمان می‌توانند دانش آموزان را به این آموزش‌ها ارجاع دهند و فقط با دانش آموزان خود رفع اشکال کنند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: همه کار کرده ایم دسترسی به آموزش برای دانش آموزان آسان شود و هیچ کس از آن محروم نشود.
حاجی میرزایی افزود: دانش آموزانی که از تلویزیون آموزش می‌بینند می‌توانند چند روز یکبار به معلم خود مراجعه و رفع اشکال کنند.
وی گفت: در مناطقی که امکان اتصال به اینترنت وجود ندارد، آموزش به وسیله ارائه بسته‌های آموزشی یا از طریق تلویزیون انجام می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: اجباری برای استفاده از روش‌های آموزشی وجود ندارد و هر معلم می‌تواند با تشخیص خود نوع آموزش را انتخاب کند.
حاجی میرزایی گفت:با اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل گفتگو‌هایی انجام داده ایم و از هفته آینده سیم کارت‌های شاد بین دانش آموزان توزیع می‌شود.
وی افزود: ویژگی این سیم کارت‌ها این است که فقط می‌توانند از برنامه شاد استفاده کنند و برای خانواده‌ها در زمینه حضور فرزندان خود در فضای مجازی امنیت خاطر فراهم می‌کند.

ابلاغ شیوه نامه های بازگشایی مدارس
آموزش و پرورش شیوه نامه‌های بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید را ابلاغ کرد.
بر این اساس کلاس ها در همه مقاطع تحصیلی با اجرای سخت گیرانه شیوه نامهابلاغ شیوه نامه های بازگشایی مدارس بهداشتی ابلاغی, حضوری خواهد بود مگر در مناطقی که ستاد مدیریت و کنترل کرونا ممنوع کرده باشد .
 هر کلاس از 35 دقیقه بیشتر نمی تواند باشد و هر زنگ تفریح 10 دقیقه است
 ساعت ورود و خروج و زنگ تفریح برای پیشگیری از تجمع دانش آموزان شناور است و حضور در کلاس ها هم مشروط به تحویل مناسب جریان هواست .
 ضمن اینکه در مدارس و کلاس های پر جمعیت الگوی زوج و فرد و یا چرخشی کردن دانش آموزان باید اجرا شود .
 آموزش و توجیه والدین در رعایت شیوه نامه ها هم از بندهای ضروری این ابلاغیه است .

اطلاع از وضع کلاس ها از طریق شبکه های ارتباطی و تلفن مدارس
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش  گفت: از روز شنبه 15 شهریور تمام مدارس کشور باز و کلاس ها دایر هستند.
علی باقرزاده  گفت: ثبت نام همه دانش آموزان انجام شده و تمام مدارس در شبکه های اجتماعی مختلف یک گروه را تشکیل داده اند که از این طریق اطلاع رسانی می
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش با اشاره اینکه ضد عفونی کردن و بهداشت جزو قوانین اجرایی در مدارس است افزود: در خرداد و تیر ماه حدود 21 روز دانش آموزان پایه دوازدهم و نهم در مدارس حضور داشتند و هیچ گزارشی مبنی بر عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی نداشتیم و همچنین آزمون های ورودی مدارس خاص هم با همین استانداردها برگزار شد.
باقرزاده گفت: اختیار نوع برگزاری کلاس ها با شورای مدرسه است که اینها بستگی به مساحت مدرسه، تعداد دانش آموزان، وضعیت تهویه کلاس ها، بعد مسافت خانه و مدرسه و سطح سواد والدین دارد.
وی درباره سامانه شاد گفت: سامانه شاد در سال گذشته دارای حداقل خدمات بود ولی خدمات سامانه شاد که امروز رونمایی شد همه ابزارهای لازم را دارد و همچنین آموزش در یک دوره 94 ساعته برای معلمان پیش بینی شده است.
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش ادامه داد: با رونمایی سامانه شاد تاکنون حدود یک میلیون بار دانلود شده است و تا پایان امشب در اختیار استان ها قرار خواهیم داد و در چند روز آینده همه دانش آموزان به این سامانه متصل خواهند شد.
باقرزاده گفت: برنامه زمان بندی دو ماهه آینده تلویزیون آماده است و تمرکز ما در شبکه آموزش، شبکه چهار و شبکه قرآن است.

جزئیات نحوه فعالیت مدارس پایتخت از فردا
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به روند بازگشایی مدارس از فردا گفت: اصل بر حضور دانش آموزان در مدارس است اما این حضور انعطاف پذیر است و دانش آموزان طبق برنامه مدارس می‌توانند در مدارس حضور یابند.
عبدالرضا فولادوند با اشاره به فعالیت شورای مدرسه، اظهار کرد: شورای مدرسه مجموعه ای است که درباره مسائل داخلی مدرسه تصمیم می گیرد؛ این شورا متشکل از مدیر مدرسه، نماینده معلمان و نماینده‌ اولیا است و در آنجا درباره‌ی نحوه‌ حضور دانش آموزان تصمیم می‌گیرند.
وی ادامه داد: این شوراها اگر تشخیص دادند که تراکم دانش آموزان زیاد است آنها را تقسیم بندی می‌کنند و در قالب گروه‌های مختلف برنامه‌ای را برای حضورشان در مدارس تدوین می‌کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران درباره‌ نحوه‌ نظارت بر زدن ماسک توسط دانش آموزان گفت: به روال سال‌های گذشته زنگ تفریح در مدارس نداریم و دانش آموزان توسط مدیران حاضر در کلاس درس و مربی بهداشت در حیاط مدرسه رصد می شوند.
به گفته‌ فولادوند آموزش خودمراقبتی به دانش‌آموزان توسط والدین و همکاری مستمر آنها با کادر مدرسه می‌تواند در رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط دانش‌آموزان مثمر ثمر باشد.
وی با بیان اینکه اقدامات اولیه ضدعفونی مدارس انجام شده و مواد مورد نیاز در مدارس آماده است گفت: همچنین نیروها درباره نحوه ضد عفونی کردن آموزش دیده اند.
فولادوند به نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سرویس مدارس دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: پروتکل‌های مربوط به هر نوع از سرویس مدرسه مجزا و متفاوت است، برای مثال باید تنها 50 درصد از ظرفیت ون ها استفاده شود که مسئولیت آن برعهده‌ فرمانداری‌ها است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره‌ نحوه حضور دانش‌آموزان متوسطه در مدارس گفت: مدیر آموزشگاه متوسطه تصمیم می‌گیرد که آموزش کدام درس‌ها به صورت حضوری و کدام یک به صورت در مجازی باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: برای هر کلاس و برای هر مدرسه برنامه‌ای ویژه ارسال می شود و بازرسی‌ها مطابق همین برنامه انجام و مدارس ارزیابی می‌شوند.
وی از خانواده‌ها درخواست کرد که اگر علائم سرماخوردگی و یا ابتلا به کرونا را در فرزندان خود مشاهده کردند مانع از حضور آنها در مدارس شوند.
فولادوند ادامه داد: اصل بر حضور دانش آموزان در مدارس است اما این حضور انعطاف پذیر است و دانش آموزان طبق برنامه مدارس می‌توانند در مدارس حضور یابند.
وی درباره‌ رصد کادر آموزشی مدارس برای جلوگیری از ابتلا آنها به کرونا اظهار کرد: برای همکارانی که بیماری خاص و زمینه ای دارند برنامه‌ای داریم که دورکاری انجام دهند و یا برخی روزها در مدرسه حاضر نشوند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود این بازگشایی حضوری مدارس نمادین و موقتی است، تصریح کرد: تمام دنیا با بیماری کرونا روبرو شده‌اند، اما کلاس های آموزش حضوری آنها شکل گرفته است چراکه انتهای اتمام بیماری کرونا مشخص نیست. بنابراین باید خود را برای مقابله با آن آماده و این روند را کنترل کنیم.

آمادگی سازمان‌های تاکسیرانی برای ارائه سرویس مدارس
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور گفت: با توجه به بازگشایی مدارس از 15 شهریور، سازمان‌های تاکسیرانی و حمل و نقل سراسر کشور با برنامه‌ریزی‌های صورت داده شده برای جابجایی دانش آموزان، آماده ارائه سرویس مدارس به خانواده‌های متقاضی هستند.
مرتضی ضامنی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت:با بازگشایی مدارس از 15 شهریور، همراه با سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در شهر‌های مختلف درباره چگونگی فعالیت مدارس، سازمان‌های تاکسیرانی در سراسر کشور برای جابجایی دانش آموزان، آماده ارائه سرویس مدارس به والدین متقاضی هستند.
مدیر سامانه ملی پایش حمل و نقل دانش آموزی "سپند" افزود: برنامه ریزی و تمهیدات لازم در خصوص چگونگی فعالیت سرویس مدارس در قالب کار گروه ماده 19 که متشکل از نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی است در ادامه در کارگروه‌های ماده 18 در هرشهر با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، اولیا دانش آموزان و شهرداری‌های صورت گرفته است.
وی درخصوص آخرین آمار ثبت‌نام سرویس مدارس گفت: تکلیفی قانونی در موضوع سرویس مدارس در بخش مدیریت شهری داریم و باید در تاریخ مشخص شرکت‌های واجد شرایط را به آموزش و پرورش معرفی کنیم تا بتوانند به عقد قرارداد اقدام کنند. پس از اعلام فراخوان، 1654 شرکت در حوزه سرویس مدارس اعلام آمادگی کرده اند که از این تعداد 1059 شرکت توسط شهرداری‌ها مورد تایید قرار گرفتند.
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ادامه داد: 55 هزار راننده از طریق سامانه سپند برای فعالیت در حوزه سرویس مدارس نام نویسی کرده‌اند و صلاحیت این افراد در دوبخش هویتی و خودرویی بررسی شده و توسط شهرداری‌ها به تایید رسیده است.
وی درخصوص ضمانت اجرائی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط رانندگان سرویس مدارس افزود: در حوزه حمل و نقل عمومی وزارت بهداشت شیوه نامه‌هایی را ابلاغ کرده است، که این ابلاغیه‌ها در حوزه سرویس مدارس نیز رعایت خواهد شد.
ضامنی اضافه کرد:ما در این زمینه کاملا تابع مصوبات ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت هستیم تا بتوانیم با رعایت کامل موارد بهداشتی مانع از شیوع ویروس کرونا در این بخش باشیم. مواردی که باید رعایت شود از طریق شهرداری‌ها به رانندگان اعلام شده است و در ادامه با ارائه کار‌های آموزشی و پیامکی به رانندگان تاکید خواهد شد.
ضامنی درخصوص نظارت بر استفاده از ماسک توسط دانش‌آموزان و رانندگان گفت: استفاده از ماسک، دستکش و ضدعفونی مستمر خودرو از الزاماتی است که حتما باید انجام شود و در حوزه سرویس مدرسه نیز باید صورت گیرد و دانش‌آموزان نیز در طول سفر موظف به استفاده از ماسک هستند.
مدیر سامانه ملی پایش حمل و نقل دانش آموزی"سپند" در پاسخ به این سوال که آیا رانندگان سرویس مدارس غربالگری می‌شوند؟ افزود: غربالگری به صورت مرتب در حوزه حمل ونقل عمومی در حال انجام است و در صورتی که راننده‌ای علائمی داشته باشد باید آزمایش بدهد و در صورت مثبت شدن تا زمان رفع کامل بیماری و اعلام پزشک اجازه فعالیت نخواهد داشت.
وی در موضوع نظارت بر سرویس‌های مدرسه گفت: از طرفی عوامل مدارس و شهرداری‌ها نظارت دارند و از طرف دیگر والدین نیز با توجه به اینکه قرار است، فرزندان خودشان جابجا شوند، می‌توانند بر این مساله نظارت کامل داشته باشند و موارد تخلف را در سامانه سپند و یا از طریق مدرسه و یا شهرداری شهر مربوطه گزارش کنند تا در صورت وقوع تخلف اقدام مقتضی انجام شود.
آقای ضامنی در پاسخ به این سوال که برای رانندگانی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، چه جریمه‌ای در نظر گرفته می‌شود، گفت: براساس آمار‌هایی که اعلام شده، رانندگان از جمله قشر‌هایی هستند که بسیار در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند و یکی از گروه‌هایی که از زمان شیوع کرونا بیشترین همکاری را در رعایت شیوه نامه‌ها داشتند نیز رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی هستند که جای تقدیر دارد، اما اگر معدود افرادی هستند که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و گزارش آن توسط ناظران تاکسیرانی، مدارس، شهروندان و والدین به شهرداری مربوط اعلام شود، حوزه تاکسیرانی در هر شهر با اولویت به این موضوعات رسیدگی می‌کنند و در صورت اصلاح راننده با محدودیت فعالیت مواجه خواهد شد.
وی افزود: اعلام شکایات هم از طریق سامانه ملی سپند و هم به صورت اعلام شکایت تلفنی و حضوری امکان پذیر هست.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس وزیر آموزش و پرورش آموزش و پرورش شهر تهران وزیر آموزش و پرورش گفت شود وزیر آموزش و پرورش پروتکل های بهداشتی رعایت شیوه نامه ها بازگشایی مدارس شوند حاجی میرزایی حاجی میرزایی گفت حضور دانش آموزان استفاده از ماسک دانش آموزان دانش آموزان حوزه سرویس دانش آموزان شیوه نامه وزارت بهداشت فرزندان خود سرویس مدارس 15 شهریور برنامه شاد سامانه شاد خانواده ها شهرداری ها برنامه ای پروتکل ها زنگ تفریح حمل و نقل بر اساس کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات چهارده‌گانه قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان با رقابت ۴۲۰ نفر به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان برگزار شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مسابقات چهارده‌گانه قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان به وضعیت مربیان پرورشی مدارس و برنامه استخدامی این نیرو‌ها اشاره کرد و گفت: براساس قانون احیای معاونت پرورشی باید هر مدرسه یک مربی داشته باشد.

میکائیل باقری، تعداد مربیان پرورشی را زیر ۵۰ هزار نفر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: ۶۰ هزار مربی پرورشی در کشور کم داریم که امسال قرار است براساس ماده ۲۸ حدود ۱۱ هزار مربی جذب کنیم.

وی متذکر شد: با وجود این تعداد جذب در مقایسه با بازنشستگان امسال باز کمبود داریم که در این راستا وزیر آموزش و پرورش دنبال راه‌اندازی پردیس ویژه معلم پرورشی است که همه‌ساله حداقل تعدادی را جذب کنند تا کمبود‌ها جبران شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان هم در حاشیه این مراسم به خبرنگار آنا گفت: کلام نورانی خدا، دستورالعمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است و در شرایطی که مسلمین در برابر هجوم بی‌رحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند، بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند.

محمد رستم‌پور اضافه کرد: این همان حبل‌الله و رشته محکم الهی است که تمام دل‌ها را به هم مربوط می‌کند و در آیه شریفه ۱۰۳ سوره آل‌عمران به آن دعوت کرده و می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُوابِحَبْلِاللَّهِجَمِیعًاوَلَاتَفَرَّقُوا» اعتصام به حبل‌الله همان تمسک عمومی به تعلیمات این کتاب بزرگ است، این همان نور و هدایتی است که در آیات ۱۵ و ۱۶ سوره مائده به آن اشاره کرده و می‌فرماید: «قَدْ جَاءَکُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَ کِتَابٌ مُبِینٌ یَهْدِی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَ یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ یَهْدِیهِمْ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ.»

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان هم در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا مطرح کرد: ارسنجان با همکاری فرمانداری، دانشگاه آزاد و سایر ارگان‌ها میزبان مسابقات چهارده‌گانه قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان شهرستان‌های بختگان، نی‌ریز، استهبان و ارسنجان است.

سید اکبر کاظمی ادامه داد: این مسابقات در سطح آموزشگاه بین تمامی دانش‌آموزان برگزار شده که ۴۲۰ نفر آنها از شهرستان‌های بختگان، نی‌ریز، استهبان و ارسنجان به این مرحله راه‌ یافتند که امروز به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به حضور داوران ملی و بین‌المللی در این دوره از مسابقات در شهرستان ارسنجان مطرح کرد: مسابقات در رشته‌های فهم قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشای نماز و گفتمان مهدوی با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر در مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان در توضیح رشته مربوط به گفتمان مهدوی، گفت: دانش‌آموزان با شبهات مهدوی آشنا می‌شوند و در این مسابقات به صورت گروهی با ایجاد شبهه و پاسخگویی به شبهه به مرحله بالاتر صعود می‌کنند.

کاظمی، موفقیت کشور را در گرو موفقیت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: کشوری قوی خواهد بود که آموزش و پرورشی قوی داشته باشد.

سروستان میزبان مسابقات قرآنی دانش‌آموزان

بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز از شهرستان‌های فسا و سروستان در مسابقات قرآنی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش سروستان هم خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور دانش‌آموزان فسا، شیبکوه، ششده و قره‌بلاغ در سروستان برگزار می‌شود.

مجتبی فرهادی افزود: بیش از ۴۳۰ دانش‌آموز در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، نهج‌البلاغه و اذان در این شهرستان باهم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم