Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-29@00:21:03 GMT

کدام چک‌ها از چتر حمایت کیفری قانون خارج شده‌اند؟

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۴۱۶۶

صراط:

بر اساس قانون هرگاه مشکلی برای یکی از افراد پیش بیاید می‌تواند یا به صورت حقوقی یا به صورت کیفری دعوایی را در دادسرا مطرح کند که چک هم از این موضوع مستثنی نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قانونگذار شش نوع چک را از چتر حمایت کیفری خود خارج کرده و دلیل آن هم این است که صادر کنندگان این نوع چک‌ها، آن‌ها را از ویژگی اسکناس خارج کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چک سفید امضاء به چکی گفته می‌شود که صادر کننده آن را امضاء کرده و اختیار تعیین میزان مبلغ چک را به گیرنده آن سپرده است.

نوع دیگر این چک‌ها همان چک‌های تضمینی هستند، یعنی چک‌هایی که بابت تضمین انجام معامله یا تعهد داده شده‌اند و از همین رو فاقد جنبه کیفری هستند.

چک‌های مشروط هم نوع دیگری از چک‌ها هستند که وصول آن‌ها منوط به تحقق شرط است، در این گونه چک‌ها خصوصیت اسکناس بودن چک، از بین رفته است.

چک‌های وعده دار هم نوعی دیگر از چک‌ها هستند که قانونگذار برای آن‌ها وصف کیفری قرار نداده است، این دسته از چک‌ها آن‌هایی هستند که تاریخ صدور آن‌ها با تاریخ سر رسیدشان متفاوت است.

چک‌های بدون تاریخ هم در دسته همین چک‌ها قرار دارند، این‌ها چک‌هایی هستند که تمام مندرجات چک از طرف صادر کننده یا نماینده او تکمیل شده و درج تاریخ وصول آن به دارنده یا ایادی ما بعد از آن تفویض شده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: حمایت کیفری چک های تضمینی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، در این بیانیه آمده است: وقایع پس از طوفان‌الاقصی، یکی از شرافتمندانه‌ترین و پایدارترین مقاومت‌ها در تاریخ بشر و همچنین یکی از وحشیانه‌ترین قتل عام‌های تاریخ بشر را در معرض دید همه جهانیان قرار داد.
 
کشتار و مقاومت جاری در غزه امروز نقطه‌ عطفی مانند دیگر نقاط عطف مهم تاریخ است که حق را از باطل، عزت را از رسوایی متمایز می‌کند.
 
 صهیونیست‌ها نه تنها یک ملت را در فلسطین می‌کشند، بلکه تمام اصول و ارزش‌های انسانی را نیز به قتل می‌رسانند و دولت‌های غربی فراتر از چشم بستن بر این کشتار، از حمایت آشکار از اسرائیل دریغ نمی‌کنند.
 
ایالات متحده آمریکا که کشور قاتل را به سلاح‌های نسل‌کشی مجهز می‌کند، همچنان عامل جنایات غزه است، در حالی که آمریکای امپریالیست از صهیونیست‌هایی که توسط مجاهدین غزه تحقیر شده‌اند، محافظت می‌کند.
 
در روزهای اخیر شاهد تشدید تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های ایالت‌های مختلف آمریکا بوده‌ایم. در تظاهرات مداوم حمایتی در نزدیک به 25 دانشگاه برجسته آمریکا، از هاروارد تا ییل، از کالیفرنیا تا تگزاس، وحشیگری صهیونیست‌ها از یک سو  و از سوی دیگر حمایت آمریکا از اسرائیل مورد اعتراض قرار گرفته است.
 
استادان همچنین دانشجویانی که اردوگاه‌های فلسطینی را در محوطه دانشگاه برپا می‌کنند، مورد حمایت قرار می‌دهند. در پرتو مشعل مقاومت در غزه، جهان شاهد هزاران انسان باوجدان است که در برابر حاکمان ظالم خود در آمریکا، منبع ظلم و ستم، بی‌دریغ برای احقاق حق خود فریاد می‌زنند.
 
ما به عنوان دانشجویان مسلمان از ترکیه، از میدان بیازیت و از دانشگاه استانبول به تظاهرات حامیان فلسطین که از دانشگاه کلمبیا آغاز شد و در سراسر آمریکا گسترش یافت، درود می‌فرستیم. دانشجویان با اقدامات خود نتانیاهو قاتل را ناراحت کردند. علی‌رغم رویکرد صهیونیستی مدیران دانشگاه و خشونت پلیس، آنها از مقاومت شریف فلسطین حمایت کردند و همچنان به حمایت خود ادامه می‌دهند.
 
ما از خداوند می‌خواهیم که زمینه مبارزه با صهیونیسم، سازمان یافته‌ترین شر در تاریخ اخیر را بیش از پیش گسترش دهد. از همه مردم با وجدان جهان دعوت می‌کنیم تا در عدالت و نیکی گرد هم آیند و ظلم ستمگران را در چهره آنها فریاد بزنند و معتقدیم که وجدان بشریت صهیونیسم را شکست خواهد داد. 

 

دیگر خبرها

  • پرفورمنس خروش ملت‌ها در حمایت از اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا
  • فیلم| کدام دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی در حمایت از غزه است؟
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • ببینید | کدام دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود