Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@05:08:18 GMT

مجوز بازگشت استراماچونی چندماه قبل صادر شده بود

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۴۹۵۹

مجوز بازگشت استراماچونی چندماه قبل صادر شده بود

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ بهترین روزهای استقلال در لیگ نوزدهم توسط آندرا استراماچونی رقم خورد. او تیمش را از انتهای جدول بالا کشید و به صدر جدول رساند تا نام استقلال برای هر حریفی قابل احترام باشد. اما جدایی ناگهانی استرا به منزله شوک عجیب برای تیمی بود که پس از چند سال ناکامی تحقق رویای قهرمانی را در جادوی او می‌دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن روز تا به حال امید استقلالی ها برای بازگشت سرمربی محبوبشان ناامید نشده و با پایان کار فرهاد مجیدی در این تیم، زمزمه حضور دوباره استرا روی نیمکت استقلال جدی تر از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد.

در این گزارش به بررسی سیر تا پیاز ماجرای جدایی استراماچونی می پردازیم و شما را در جریان تمام تلاش های صورت گرفته برای بازگرداندن این مربی قرار می‌دهیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

استعفایی که استراماچونی را ماندگار می‌کرد

آندرا استراماچونی که استقلال را به صدر جدول رسانده بود، با وجود بسته شدن حسابش، باز هم آن تصمیم ناگهانی را نمی‌گرفت و از ایران نمی‌رفت اگر توافقاتی که با او عقد شده بود انجام می‌گرفت و امیرحسین فتحی از مدیریت استقلال استعفا می‌داد. علت جدایی استراماچونی به گفته خودش کارشکنی های مدیریت وقت بود و بدعهدی ها باعث ناراحتی او شده بود.

در هر صورت مربی محبوب آبی‌ها از ایران رفت اما به واسطه تسخیر قلب میلونها هوادار و دانش فنی بالایی که داشت نامش از سر زبان‌ها نیفتاد و نیم نگاه امید همه به بازگشتش بود.

ارتباط سعادتمند و استراماچونی

با روی کار آمدن مدیرعامل جدید در استقلال، این تیم کارش را با فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی جدید آغاز کرده بود تا اینکه اخیرا و با استعفای مجیدی بحث حضور مرد ایتالیایی روی نیمکت آبی مجددا مطرح شده است. اصلی ترین سوال اینجاست که "آیا سعادتمند مرد این میدان است و واقعا توانایی برداشت این سنگ بزرگ را دارد؟"

ارتباط سعادتمند و استرا به یک سال قبل برمیگردد. وقتی سعادتمند رئیس هیات مدیره استقلال بود تلاش زیادی برای ارتباط گیری با استراماچونی داشت و تقریبا در این مسیر موفق بود اما قهر زودهنگام استرا مانع تقویت این رابطه شد. از سوی دیگر استعفای خود سعادتمند در اعتراض به شرایط موجود نیز جلوی مداخله او در پروسه بازگشت استراماچونی را گرفت.

برگ برنده سعادتمند در پروسه بازگشت استرا

اگر سعادتمند هنوز در رأس هیات مدیره استقلال باقی مانده بود به جای خلیل زاده او بود که برای بازگشت استراماچونی وارد مذاکره و اقدام می‌شد و چه بسا می‌توانست سرنوشتی جز تغییر سرمربی را برای استقلال رقم بزند. چرا که احمد سعادتمند چند دوست ایرانی در ایتالیا دارد که همگی صاحب حرفه هستند و از تجار معتبر این کشور محسوب می‌شوند و از همه مهمتر اینکه ارتباط های بسیار عجیب و عمیقی با فدراسیون فوتبال ایتالیا دارند که تمام این افراد برگ برنده سعادتمند برای بازگرداندن استراماچونی محسوب می‌شوند.

روزهای بحرانی و عدم اجازه وزیر به مداخله سعادتمند

ساعت 10 صبح فردای خروج شبانه استراماچونی از ایران، احمد سعادتمند با حضور در دفتر سلطانیفر از وزیر دریافت حکم کتبی جهت اقدام برای بازگرداندن این سرمربی را درخواست می‌کند و این ضمانت را می‌دهد که تا شب خودش را به ایتالیا رسانده و با کمک دوستانش در این کشور تمام مطالبات استراماچونی را پرداخت کرده و با او به تهران برگردد.

سلطانیفر بدون ارائه پاسخ مستقیم به سعادتمند می گوید که نتیجه درخواستش را به او اطلاع خواهد داد. حتی سعادتمند در تماس با علی خطیر با وی قرار می‌گذارد که با همدیگر راهی این ماموریت شوند اما وزیر چنین اجازه‌ای به سعادتمند نمی دهد و به جای او، اسماعیل خلیل زاده را مامور بازگرداندن استراماچونی می‌کند.

شرح اقدامات خلیل زاده در این ماجرا را همه می‌دانیم که چگونه انتقال پول از ایران به ایتالیا 14روز به طول انجامید و در ادامه نیز مذاکرات قطر شکل گرفت و چگونگی آن هرگز مشخص نشد چه بسا در همین خصوص گفته شد این مذاکرات با دی‌بیاسی انجام شده بود نه با وکیل استراماچونی!

حرکت رونالدینیویی وزیر بین سعادتمند و فتح الله زاده

در کشاکش این ماجرا و در حالی که اکثر هواداران استقلال از بازگشت استراماچونی ناامید شده بودند، فرهاد مجیدی هدایت این تیم را بر عهده گرفت تا پرونده حضور سرمربی ایتالیایی در ادامه لیگ نوزدهم بسته شود.

در همان برهه که آشفته ترین روزهای استقلال در سالیان اخیر رقم خورده بود، سلطانیفر به سعادتمند پیشنهاد مدیریت استقلال را ارائه کرد و سه جلسه نیز در این خصوص با یکدیگر به گفتگو پرداختند. اما با این وجود و در اقدامی عجیب از سوی وزیر ورزش، علی فتح الله زاده به عنوان سرپرست باشگاه استقلال انتخاب شد. ناگفته نماند که به دلیل بازنشسته بودن فتح الله زاده اجازه صدور حکم مدیریت برای او وجود نداشت و به همین دلیل به عنوان سرپرستی منصوب شد.

فتح الله زاده در حضور سه هفته ای خود در استقلال، زمانی که متوجه شد هیچکس حاضر نیست به این باشگاه کمک مالی داشته باشد و با توجه به پرونده های سنگین بدهی که فرصت کم سه ماهه برای پرداختشان باقی مانده بود، به این باور رسید که خروج استقلال از وضع موجود ماموریتی غیرممکن است. همان روزها او به ویروس کرونا مبتلا شد و به همین بهانه از ادامه فعالیت در استقلال کناره گیری کرد.

نخستین تماس سعادتمند با استراماچونی

با بازگشت دوباره سعادتمند به هیات مدیره استقلال او در فروردین ماه رسما سکان مدیریت این باشگاه را به عهده گرفت و در نخستین اقدام با وکلای تمام طلبکاران اصلی استقلال تماس گرفت و با شرح شرایط وقت باشگاه از تمام آنها مهلت گرفت. نکته اصلی اینجا بود سعادتمند بر خلاف مدیران قبلی، بدون واسطه با شاکیان دریافت مطالبات به صحبت پرداخت و همین موضوع باعث شد به همین بهانه نخستین گفتگو بین او و استراماچونی شکل بگیرد.

سعادتمند بعد از نخستین تماسش با استراچونی و پاستور لو، از طریق دوستانش در ایتالیا توانست چند چهره شاخص و بانفوذ در فدراسیون فوتبال ایتالیا و اتحادیه فوتبال این کشور را به عنوان واسطه، مامور مذاکره با استراماچونی نماید و از این طریق با اعمال فشار مثبت به استرا، این سرمربی را از حسن نیت خود برای رفع مشکلات مالی‌اش با استقلال مطلع سازد.

بدشانسی بدموقع سعادتمند و استقلال

با شیوع ویروس کرونا در کشور ایتالیا بدشانسی سعادتمند و استقلال در این ماجرا رقم می‌خورد چرا که این کشور یکی از پرتلفات ترین آمارهای قاره اروپا در این خصوص را به نام خود ثبت کرد و تبعات تعطیلی نسبی اقتصاد ایتالیا به مدت 5 ماه شامل دوستان ایرانی سعادتمند در این کشور شد و این اتفاق در حالی رقم خورد که هر یک از آنها برای کمک مالی جهت رفع مشکل استرا و استقلال اعلام آمادگی کرده بودند.

در هر صورت مذاکرات با استرا انجام گردید و این توضیح به وی داده شد که به دلیل شرایط بد اقتصادی ناشی از کرونا در حال حاضر امکان پرداخت طلبش وجود ندارد اما به همین دلایل که ذکر گردید آنچه مشهود بود عدم موفقیت در تامین مطالبات استراماچونی و بازگرداندن او در آن برهه بود.

مخالفت های فرهاد و تغییر نگرش اولیه سعادتمند

در ادامه و با شروع مربیگری فرهاد مجیدی در استقلال، مخالفت های او با سعادتمند نیز آغاز شد. با این وجود سعادتمند که شرایط بازگشت استرا را دور از دسترس می‌دید، تصمیم گرفت با فرهاد مجیدی کارش را ادامه دهد و نگرش بازگشت استراماچونی را به گرفتن تخفیف از او تغییر دهد اما سرمربی جدید استقلال در رفتارش با مدیرعامل باشگاه به نحو مناسبی عمل نکرد. مجیدی آنقدر نسبت به سعادتمند بی توجهی کرد و حاضر به گفتگو با او نشد که سعادتمند به این نتیجه رسید احتمال ادامه همکاری‌اش با مجیدی برای لیگ بیستم به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است و به همین دلیل تماس هایش با استراماچونی را بیشتر کرد و در مصاحبه‌هایش با ذکر این نکته که مانند سایر طلبکاران باید با استراماچونی هم در تماس باشم، این موضوع را به اطلاع همه رساند.

نقش کارگزار جدید در بازگشت استرا

در ادامه، یکسری کشمکش در زمان عقد قرارداد کارگزار جدید استقلال ایجاد شد که این شرایط باعث شد احمد سعادتمند تهدید به افشاگری کند. اگر یادتان باشد همزمان با ضرب العجل پرداخت طلب شیخ دیاباته، کارگزار پیشین استقلال حساب این باشگاه را بلوکه کرد و این اقدام مانع پرداخت پول به شیخ دیاباته شده بود.

علت تهدید به افشاگری سعادتمند این بود که برخی افراد که چندی پیش در باشگاه سمت داشته بودند و با آمدن سعادتمند، حضورشان کمرنگ شده بود تصمیم گرفته بودند با حذف منابع مالی استقلال باعث جدایی دیاباته شوند تا از این طریق باعث خشم هوادار علیه سعادتمند شده و او مجبور به استعفا گردد تا ارکان مختلف باشگاه مجددا تحت اختیار خودشان قرار بگیرد.

با این وجود سعادتمند به هر شکل ممکن پول پرداختی به دیاباته را فراهم کرد اما از سوی دیگر به شکل جدی قصد داشت در خصوص نیت این افراد افشاگری کند. علنی شدن این ماجرا که شکایت از کارگزار جدید توسط یکسری از عناصر خودی در باشگاه است باعث شد وزیر ورزش سعادتمند را دعوت به سکوت کرده و از او بخواهد از افشاگری منصرف شود.

اتفاقی که هیچکس از آن خبر ندارد!

همان زمان سلطانی‌فر به سختی اعضای هیات مدیره استقلال را دور هم جمع می‌کند. در آن جلسه برخی اعضای هیات مدیره جلوی وزیر با داد و بیداد کردن به تندی سعادتمند را مورد خطاب صحبتشان قرار می‌دهند و در نهایت وزیر ورزش تمام اعضا را مجبور می‌کند که قرارداد کارگزار جدید باشگاه را امضا کنند.

جالب است بدانید یکی از اعضا در زیر امضای خود این جملات را قید می‌کند که این قرارداد سندیت ندارد و مجبور به امضای آن شده و سعادتمند باید به خاطر این اقدام محاکمه شود.!

در ادامه با وجود امضای قرارداد کارگزار جدید سعادتمند متوجه می‌شود حالا که چک این کارگزار برای پرداخت باقیمانده طلب دیاباته فراهم است، برخی افراد داخلی باشگاه از کارگزار جدید شکایت کرده و او را تهدید به بازداشت کرده اند و این رفتار باعث شده کارگزار از ادامه پرداختی هایش به باشگاه منصرف شود. این اتفاق در حالی رقم خورده بود که فقط 2 روز تا موعد پردخت طلب دیاباته فرصت بود و همین باعث شد سعادتمند نسبت به بیان برخی ناگفته ها تهدید کند. از آنجا که این تهدید متوجه یکی از افراد نزدیک به وزیر ورزش در باشگاه استقلال می‌شد، وزیر ورزش طی یک تماس تلفنی با سعادتمند از او می‌خواهد فعلا حرفی نزند و هرطور شده مشکل را حل کند. در نهایت این پول توسط یکی از افرادی داخلی باشگاه استقلال که هنوز نخواسته نامش اعلام شود، پرداخت گردید و داستان مهاجم محبوب استقلال ختم به خیر شد.

صدور مجوز بازگرداندن استرا در یک جلسه محرمانه

شنیده ها حاکی است که بعد از ماجرای کارگزار جدید و طی یک جلسه محرمانه بین سعادتمند و سلطانی‌فر، مدیرعامل استقلال اعلام می‌کند که برنامه های بزرگی برای این باشگاه دارد اما ساختار موجود اجازه هیچ اقدامی را به وی نمی‌دهد. یکی از مواردی که سعادتمند به عنوان مثال برای ادعایش مطرح می‌کند بحث بازگرداندن استراماچونی است. وزیر ورزش که شاید آن لحظه باور نمی‌کرد سعادتمند بتواند چنین کار بزرگی را انجام دهد به او مجوز این اقدام را می‌دهد. پس از صدور این مجوز سعادتمند تماس هایش را با رابطانش در ایتالیا، پاستورلو و شخص استراماچونی بیشتر کرد.

اطمینان خاطر دادن متقابل استراماچونی و سعادتمند

در تماس های سعادتمند و استراماچونی که چندین مرتبه به صورت اسکایپی انجام شد و هرگز رسانه‌ای نشد، دو پیشنهاد بازگشت یا تخفیف به سرمربی ایتالیایی داده می‌شود؛ در پیشنهاد بازگشت او به استقلال، توضیحاتی در خصوص تغییرات مدیریتی و امکانات جدید باشگاه ارائه می‌شود و با استناد به پرداختی های انجام شده در مدیریت جدید به استراماچونی این اطمینان خاطر داده می‌شود که حقوق نیز سر موعد پرداخت خواهد شد. از سوی دیگر نزدیکان استراماچونی به سعادتمند اطلاع داده بودند که این سرمربی یک فرد پولکی نیست و دلیل جدایی‌اش از استقلال عدم پرداخت حقوقش نبوده، بلکه یک سوء مدیریت چهارماهه او را خسته کرد و وادار به جدایی نمود.

نحوه پرداخت طلب استراماچونی در مدیریت قبلی باعث شده بود با توجه به قوانین سختگیرانه جلوگیری از پولشویی در ایتالیا، دادگستری این کشور استراماچونی را احضار کند. که در پیشنهاد جدید سعادتمند با استرا از در نظر گرفتن ساز و کار جدید برای پرداخت حقوق این مربی نیز صحبت به میان آمده است.

نخستین توافقات با مرد ایتالیایی

پس از این گفتگوها، سعادتمند در سفرش به ایتالیا همچنان در دوگانه گرفتن تخفیف یا بازگشت استرا بود و طی دو روز مذاکره فشرده با پاستور لو و استرماچونی توافقات خوبی درباره بخشیده شدن بدهی های استقلال به این مربی و حضور دوباره او در ایران حاصل می‌شود.

با این وجود و با توجه به حضور استقلال در مرحله نیمه نهایی جام حذفی، سعادتمند قصدی برای رسانه‌ای کردن این توافق نداشت اما شناسایی شدن مدیرعامل استقلال توسط مردم در فرودگاه امام خمینی و در فرودگاه ایتالیا و انتشار چند تصویر از او در فضای مجازی باعث شد سعادتمند این خبر را اعلام کند.

مجیدی در جریان سفر سعادتمند به ایتالیا بود؟

قطعا همه بر این باورند که مدیرعامل استقلال باید سفرش به ایتالیا را به اطلاع سرمربی تیم می‌رسانده اما روابط سعادتمند و مجیدی هیچوقت به حداقل مناسبات لازم نرسیده بود و البته چرایی این موضوع بر کسی پوشیده نیست. هر مرتبه فرهاد مجیدی به بهانه هایی از دیدارش با احمد سعادتمند سر باز زد و این رفتار نه تنها نشان داد مجیدی علاقه ای به گرم شدن روابطش با سعادتمند ندارد بلکه جلوی هرگونه گفتگو در خصوص موضوعات مهم را گرفت.

حتی سعادتمند در زمان حضورش در ایتالیا چند مرتبه با مجیدی تماس می‌گیرد که هیچکدام آنها پاسخ داده نمی‌شود ولی با این وجود سعادتمند با ارسال پیام برای مجیدی به او می‌گوید که هدفش از دیدار با استراماچونی گرفتن تخفیف است نه تمدید.

بعد از این پیام، فرهاد مجیدی به سیم آخر می‌زند و با انتشار متن استعفا و مصاحبه های بعدی خود، سعادتمند را به این باور می‌رساند که فارغ از موفقیت یا عدم موفقیت در بازگشت استرا، ادامه همکاری با فرهاد مجیدی برایش امکان پذیر نیست.

ناگفته نماند که سعادتمند برای حضور استراماچونی افق دید یکساله و نهایتا دو ساله داشت و در برنامه بلند مدت خود قصد داشت با فرهاد مجیدی ادامه همکاری بدهد اما با اتفاقاتی که توسط مجیدی رقم خورد، اجازه تحقق این موضوع را گرفت.

وضعیت فعلی پروژه بازگشت استراماچونی

باشگاه استقلال تمام تلاش خود را برای بازگرداندن استراماچونی به کار گرفته و با یکدیگر به توافقات لازم مالی برای قرارداد جدید و دیگر مباحث رسیده اند.

صحبت هایی مطرح شده که یک هوادار استقلال در ایران طی جلسه ای که با سعادتمند انجام داده، مبلغ 700 هزار دلار جهت پرداخت به استراماچونی را تقبل کرده است. همین فرد چندی پیش برای اثبات ادعایش مبلغ 100 هزار دلار و یک تابلو فرش به باشگاه استقلال داد تا صرف بازگشت استراماچونی به این تیم شود.

علاونه بر این تابلو فرش که اخیرا به دست استراماچونی رسیده، او از برنامه باشگاه استقلال نیز استقبال کرده و چنانچه اتفاق خاصی رخ ندهد باید منتظر اعلام رسمی خبر حضور دوباره این سرمربی در تیم سابقش باشیم.

مگر جذب مربی خارجی ممنوع نیست؟

همانطور که می‌دانید فدارسیون فوتبال کشورمان اجازه جذب مربیان خارجی را ممنوع کرده است. با این وجود به چند دلیل مهم حضور استرا در استقلال انجام خواهد شد.

اول اینکه در صورت دستور وزیر ورزش این قانون از فدراسیون فوتبال برداشته خواهد شد که با توجه به فشار رسانه ای علیه وزیر در خصوص ویلموتس، سلطانیفر به این نکته واقف است در صورت عدم بازگشت استرا با هجمه بی سابقه هواداران استقلال مواجه خواهد شد و با طرح این سوال که "پول استراماچونی توسط هواداران در حال پرداخت است نه توسط دولت، پس چرا باز هم اجازه حضور او در استقلال داده نمی‌شود" او را نسبت به رسانه ها و مجلس در مضان پاسخگویی قرار می‌دهند.

دوم اینکه تکرار سناریوی قهر استراماچونی در سه تیم اخیرش برای رزومه کاری او نیز یک مولفه منفی به حساب می‌آید و این سرمربی برای حفظ اعتبار خودش هم که شده کارش را در استقلال با کسب جام تمام خواهد کرد تا تعهدش به قرارداد را اثبات نماید.

فواید مالی بازگشت استرا برای باشگاه استقلال

چنانچه در شرایط فعلی باشگاه استقلال تمام مطالبات قبلی استراماچونی را پرداخت، او شکایتش از استقلال در فیفا را حذف کرده و کارش را در این تیم از سر می‌گیرد و طبق توافق صورت گرفته حقوقش را بصورت ماهانه دریافت خواهد کرد. در این صورت دیگر نیازی به پرداخت چندین جریمه مختلف نیست چرا که این جریمه‌ها از قرارداد کسر می‌شوند.

351 / 351 آندرا استراماچونی استراماچونی استقلال احمد سعادتمند فرهاد مجیدی امیرحسین فتحی مسعود سلطانی فر وزیر ورزش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آندرا استراماچونی استراماچونی استقلال احمد سعادتمند فرهاد مجیدی امیرحسین فتحی مسعود سلطانی فر وزیر ورزش بازگرداندن استراماچونی بازگشت استراماچونی هیات مدیره استقلال بازگرداندن استرا برای بازگرداندن باشگاه استقلال فرهاد مجیدی احمد سعادتمند فتح الله زاده بازگشت استرا کارگزار جدید وزیر ورزش رقم خورد خواهد شد باعث شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۴۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سیاوش به استقلال ملاثانی

به گزارش ورزش سه، با اعلام ابراهیم هاشم‌پور سخنگو و مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال ملاثانی، سیاوش اکبرپور سرمربی جوان استقلال ملاثانی از فردا در تمرینات نماینده خوزستان حاضر در لیگ دسته اول حاضر خواهد شد و تا پایان فصل در کنار تیم خواهد ماند.

در بیانیه باشگاه استقلال ملاثانی در خصوص اخرین وضعیت تیم چنین آمده است: «باتوجه به رایزنی ها و گفتگوهای صورت گرفته از سوی ارکان باشگاه ، پس از بازی با سپاهان ، جناب آقای سیاوش اکبرپور به خانه خود بازگشت و تا پایان فصل جاری لیگ یک فوتبال کشور با اقتدار و نشاط بیش از گذشته در کنار مردم خوزستان و در جایگاه سرمربی استقلال ملاثانی خواهد ماند.سیاوش  اکبرپور از عدم توجه مسئولان استان به ویژه مدیران صنایع و بی تفاوتی آنان در قبال فوتبال خوزستان خصوصا عدم حمایت مالی آن ها از باشگاه مردمی استقلال ملاثانی به شدت ناراحت بوده و همین امر موجب نگرانی و اعلام کناره گیری وی شد.»

دیگر خبرها

  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • فرزاد مجیدی: فرهاد جذاب‌ترین گزینه ایران و امارات است
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • اکبرپور در استقلال ملاثانی ماندنی شد
  • بازگشت سیاوش به استقلال ملاثانی
  • دلیل رد پیشنهاد یک تیم ایرانی توسط فرهاد مجیدی/ تیم جدید اسطوره استقلال مشخص شد؟
  • جواب منفی مجیدی به زنوزی؛فرهاد فقط به نیمکت استقلال فکر می‌کند