Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به موضوع چشم انداز "هر کارگر و کارفرما عضو یک تشکل"اشاره و بیان کرد: تحقق این موضوع می‌تواند ما را در جهت توسعه و تقویت تشکل‌ها هدایت و رهنمون کند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی، «فرزاد یوسفی» مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجمع انتخابات کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی و استادکاران استان فارس گفت: خوشبختانه این استان از جمله استان‌های برتر در رشد کمی و کیفی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بوده و در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی گفت: در طی 7 سال گذشته اقداماتخوبی در توسعه کمی و کیفی تشکل‌ها صورت گرفته و امروز شاهد رشد 71 درصدینسبت به سال 93 هستیم اما این رشد برای شاغلین کارگری کافی نیست و مابدنبال افزایش ضریب نفوس و نفوذ هستیم.
یوسفی ادامه داد:ما به دنبال توسعه تشکل ها برای شاغلین کارگری و تحت پوششقرار دادن آنها هستیم و این با همکاری کارگران، کارفرمایان و دولت از طریقگفت وگوی اجتماعی و تقویت سه‌جانبه‌گرایی محقق می‌شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر تاسیس کانون‌های کارگران بازنشسته به حد مطلوبخود رسیده و با تشکیل 345 کانون کارگران بازنشسته 96 درصد کشور در سطحشهر، شهرستان و استان دارای تشکل به عنوان کانون کارگران بازنشسته هستند.به طوری که تمامی جامعه کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران کشور را تحت پوششخود قرار داده‌اند.
یوسفی به نقش موثر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اشاره کرد و گفت: ازآنجا که‌ تشکل‌ها از نزدیک با مسائل حرفه‌ای و اقتصادی کارگران وکارفرمایان مواجه هستند، می‌توانند به واسطه مشارکت و تخصصی که دارند درتصمیم‌گیری‌های دولت مفید واقع شوند.
وی با بیان اینکه این تشکل ها برای بهبود وضع اقتصادی و حفظ منافعکارگران شکل گرفته است، افزود: حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرماییدر مراجع تصمیم‌گیری شورایعالی کار، حفاظت فنی، اشتغال، تامین اجتماعی وهمچنین حضور آنها در مراجع تشخیص، حل اختلاف برای دفاع از حقوق جامعهکارگری و کارفرمایی مثمرثمر است.
مدیر کل سازمان های کارگری و کارفرمایی با بیان این که 430 انجمن صنفیکارگری ساختمانی تشکیل شده که از بزرگترین تشکل های کارگری در کانونانجمن‌های صنفی کارگران ایران است، گفت: این تعداد تشکل جهت ساماندهیکارگران ساختمانی و پیگیری حقوق آنها برای بیمه تامین اجتماعی و مطالباتآنها ایجاد شده است.
وی ضمن تشکر و قدر دانی از کانون کارگران ساختمانی استان فارس ادامهداد: این کانون به نحو شایسته‌ای در این خصوص فعالیت نموده و با ایجادمکانی مناسب و در خور کارگران ساختمانی بنام" شهید برونسی" برای پیگیریمطالبات این قشر زحمتکش اقدام نموده که واقعا قابل تقدیر و قدردانی است.
یوسفی افزود: برای تامین مسکن کارگران به خصوص کارگران زحمتکش ساختمانیکه معمولا فاقد مسکن هستند، معاونت فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی با برنامه‌ریزی‌ها و با برگزاری جلسات متعدد با حضور ومشارکت نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بدنبال تامین مسکن برایکارگران به خصوص کارگران ساختمانی هستند و در همین راستامقرر شده که بر اساس شرایط خاص و با معرفی و پیگیری کانون انجمن صنفیکارگران و استادکاران ساختمانی استان فارس، برای تامین و اختصاص سهمیه‌ایبه این استان برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد.
مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی با اشاره به شعار سال "جهش تولید"گفت: یکی از مولفه‌هایی که می‌تواند به جهش تولید کمک کند، تعامل و همکاریمناسب بین کارگر و کارفرماست که در صورت توجه کارفرمایان به خلاقیتکارگران و نوآوری در تفکرات ارزشمند و نظرات مفید آنها تحقق بیشتریمی‌یابد.
وی افزود:کارفرمایان باید اجازه بدهند تا کارگران هم بتوانند بزرگ فکرکنند و آنها نباید تنها بدنبال این باشند که کارگران فقط روی وظایفشانتمرکز کنند چراکه خلاقیت آنها می‌تواند تحول بزرگی در کمک به جهش تولیدداشته باشد.
یوسفی گفت‌: انتظار ما از کارفرمایان واحدهای تولیدی،صنعتی وخدماتی این است که برای ایجاد تشکل برای خودشان با کارگران همکاری کنند وبا بهره‌گیری از استعداد، خلاقیت و پیشنهادهای آنها در بهبود کیفیت کارنهایت استفاده را ببرند چرا که به تجربه ثابت شده که این شیوه، بازدهیمناسبی را به دنبال دارد، از این رو قشر نمایندگان کارگری به عنوان بازوانقدرتمند در کنار کارفرمایان محسوب می‌شوند و می‌توانند به بهره‌وری کار وتولید کمک کنند.
مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی به رشد 52 درصدی در ایجادتشکل‌های کارفرمایی اشاره کرد و گفت: همانطور که کارفرمایان بدنبال تشکل کارفرمایی برای حرفه و صنعتخود بوده و برای مزیت تشکل‌های صنفی چه به صورت عام و چه بصورت تخصصی برایمطالبات خود اقدام می‌ کنند، خواستار همکاری با وزارت تعاون کار و رفاهاجتماعی برای تاسیس تشکل‌ها برای کارگران نیز هستیم .
وی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از جامعه کارگری و مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی این استان بیان کرد: ما از کارگران، کارفرمایان و نماینده‌هایصنفی انتظار داریم که در این شرایط حساس با همدلی، اتحاد و تعامل بایکدیگر فعالیت‌های خود را به نحو موثرتری به ثمر برسانند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی تشکل های کارگری و کارفرمایی کارگران ساختمانی کارگران بازنشسته وزارت تعاون تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۵۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا نصیحت کن دوشنبه شب در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک فرا رسیدن سالروز بسیج کارگران و کارخانجات با اشاره به مهم‌ترین اهداف این سازمان گفت: تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما، پیگیری مطالبات کارگران، تامین امنیت شغلی کارگران و پیگیری مشکلات و موانع تولید کارگاه‌های تولیدی از اهداف اصلی سازمان بسیج کارگری و کارخانجات محسوب می‌شود.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر با بیان اینکه شهید شاخص این سازمان در سال ۱۴۰۳ شهید اسدالله ابراهیمی معرفی شد اذعان کرد: برگزاری همایش تجلیل از کارگران نمونه، برگزاری اردوی راهیان نور و راهیان پیشرفت، برنامه‌های بصیرتی و تبیینی، گردهمایی‌های جهاد تبیین و مسابقات فرهنگی و ورزشی برخی از اقدامات شاخص این سازمان در هفته کار کارگر است.

وی در ادامه با اشاره به برخی دیگر از اقدامات شاخص این سازمان در هفته کار و کارگر تصریح کرد: اعزام پیش از ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم در جهت محرومیت زدایی و توزیع پیش از ۳۱۳ بسته معیشتی توسط حوزه‌های مقاومت بسیج برخی دیگر از اقدامات این سازمان در هفته کار و کارگر محسوب می‌شود.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در پایان رسیدگی مسئولان به حل مشکلات معیشتی و تامین امنیت شغلی کارگران را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: توزیع بیش از ۶هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند، برگزاری ۶۰ نشست تبیینی و بصیرتی در حوزه‌های مقاومت بسیج کارگری، برگزاری ۲۰ کارگاه آموزشی سبک زندگی ایرانی اسلامی ویژه کارگران، اعزام بیش از هزار و ۵۰۰ کارگر به اردوی راهیان نور جنوب، اعزام پیش از ۵۰۰ کارگر به اردوی راهیان مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان، اعزام کارگران به مشهد مقدس، تهیه جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم برای خدمات رسانی به نیازمندان، برگزاری کارگاه پیشگیری از مصرف مواد مخدر، کشت نهال در کارخانجات استان بوشهر و دیدار از خانواده‌های شهدای کارگری برخی از مهم‌ترین اقدامات این سازمان در سال ۱۴۰۲ است.

کد خبر 6092576

دیگر خبرها

  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت
  • وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در استان بوشهر
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در لرستان وجود دارد
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی