Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@02:25:58 GMT

افزایش تاب‌آوری عمومی جوامع محلی در ابهر

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۶۰۴۴

افزایش تاب‌آوری عمومی جوامع محلی در ابهر

ایسنا/زنجان رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ابهر گفت: با راه‌اندازی و توسعه خانه‌های هلال، افزایش تاب‌آوری عمومی جوامع محلی و گسترش مسئولیت‌پذیری اجتماعی محقق می‌شود.

ابراهیم کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی پنج خانه هلال در شهرستان ابهر، افزود: خانه‌های هلال در روستاهای عمیدآباد، فنوش‌آباد، نورین، چشین و درسجین راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این روستاها با ۶۱۷۰ نفر جمعیت، ۲۱۵۳ خانوار دارد، ادامه داد: در حال حاضر ۸۰ نفر عضو خانه‌های هلال در این روستاها هستند و عضوگیری در زمان حاضر نیز انجام می‌شود.

کاظمی یادآور شد: این تعداد اعضا از آموزش کمک‌های اولیه ۲۲ ساعته و آمادگی در برابر مخاطرات بهره‌مند شده‌اند.

این مسئول با اشاره به نقش موثر خانه‌های هلال در روستاها و مواقع بحرانی، اضافه کرد: بر این اساس، جوامع محلی پس از بهره‌مندی از آموزش‌های همگانی امداد که توسط هلال‌احمر ارائه می شود، خدمات داوطلبانه بشردوستانه در زمان عادی و فعالیت‌های امدادی مورد نیاز در هنگام سوانح بر اساس مخاطرات جامعه محلی را انجام خواهند داد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ابهر گفت: توسعه خانه‌های هلال و ارتقای آموزش‌های همگانی امداد یکی از اولویت‌های اصلی جمعیت به شمار رفته و با راه‌اندازی و توسعه خانه‌های هلال، افزایش تاب‌آوری عمومی جوامع محلی و گسترش مسئولیت‌پذیری اجتماعی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه همه این روستاها دارای مدرسه و خانه بهداشت هستند، افزود: فاصله روستای عمیدآباد از مرکز شهرستان ۴۵، چشین ۲۰، درسجین ۱۰، نورین هشت و فنوش‌آباد نیز چهار کیلومتر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان هلال احمر خانه هلال خانه های هلال جوامع محلی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۶۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب

ایسنا/هرمزگان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب از افتتاح و راه‌اندازی سه خانه بهداشت در شهرستان میناب در هفته سلامت خبر داد.

 محمد احمد پور امروز ۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه شبکه بهداشت و حوزه سلامت شهرستان میناب و به منظور تامین سلامت و افزایش مناطق تحت پوشش خدمات بهداشتی، خانه بهداشت چاه حسین و خانه بهداشت تم ملنتکی از توابع بخش توکهور هشتبندی و خانه بهداشت چاه اسماعیل از توابع بخش مرکزی این شهرستان افتتاح و راه‌اندازی شد.

وی افزود: با راه‌اندازی خانه بهداشت‌های مذکور مردم منطقه می‌توانند از خدمات اولیه بهداشت و درمان از جمله مراقبت از خانم‌های باردار، شیرخواران، کودکان و سایر گروه‌های سنی در این خانه بهداشت‌ها بهرمند شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب ادامه داد: همچنین افراد از نظر فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان‌ها و سایر بیمارها در مرحله اولیه  پایش و مراقبت ‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب