Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@05:56:37 GMT

جمع‌آوری روزانه ٢٣٠ تن پسماند خشک در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۶۹۷۲

جمع‌آوری روزانه ٢٣٠ تن پسماند خشک در مشهد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی یعقوبی افزود: طرح هوشمندسازی جمع‌آوری زباله‌های خشک در مشهد در حال اجراست و با اجرای این طرح در تمام مناطق شهری، میزان جمع‌آوری زباله خشک به میزان چند برابر افزایش می‌یابد. در حال حاضر سرانه تولید زباله به صورت روزانه به ازای هر شهروند مشهدی ۶۵۰ گرم است و این درحالی است که سرانه تولید زباله روزانه به ازای هر شهروند در کشور ۷۵۰ گرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خدمات و محیط‌زیست شهرداری مشهد گفت: طی پنج ماهه نخست امسال بیش از ۳۱۰ هزار تن زباله از شهر مشهد جمع‌آوری شده است. با شیوع ویروس کرونا، شهرداری گندزدایی و ضدعفونی نقاط آلوده و پرتردد معابر مشهد را به صورت مستمر انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: بیش از ۵۵۰ پاکبان وظیفه جمع‌آوری پسماندها را بر عهده دارند و برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، روزانه ماسک در اختیار پاکبانان قرار می‌گیرد. هر روزانه ۴۷۰۰ مخزن ۱۱۰۰ لیتری جمع‌آوری زباله در نقاط مختلف شستشو و گندزدایی می‌شود. حدود ۸.۴ درصد زباله تولیدی شهروندان مشهدی ضایعات و اشیای پلاستیکی است.

کد خبر 546270 برچسب‌ها پسماند استان خراسان رضوی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پسماند استان خراسان رضوی جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۶۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در طرح نظارت بر واحدهای صنفی نانوایی، ۴۲۸ مورد بازرسی از ابتدای امسال از نانوایی های مشهد انجام شده که منجر به تشکیل ۵۷ پرونده تعزیری به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریال شده است.

 محسن صیادی افزود : تخلفات این واحدهای صنفی کم فروشی، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه آرد بوده است که در این زمینه ۲ واحد صنفی نانوایی به دلیل تکرار در کم فروشی و گرانفروشی پلمب شدند.

حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نانوایی دارای پروانه کسب در مشهد فعالیت دارند.

 
 

دیگر خبرها

  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • دانشجویان مشهدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی تجمع کردند
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • ۶۷ درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد