Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس امور بین‌الملل عنوان کرد برگزاری نشست دبیران کل مقاومت فلسطین در بیروت و در نزدیکی سرزمین‌های اشغالی مجاهدتی بود که رهبران فلسطین از خود نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، گروه‌های فلسطینی در نخستین واکنش جدی به توافق عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی علاوه بر کنار گذاشتن اختلاف‌ها، پنجشنبه گذشته نشستی را در بیروت، پایتخت لبنان برگزار کردند که این نشست راهبردی اهمیت زیادی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست دبیران کل مقاومت فلسطین در بیروت 

این نخستین نشست واحد گروه‌های فلسطینی است که پس از 20 سال و با حضور دبیران کل و مقام‌های 14 جنبش فلسطینی برگزار شد و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از رام‌الله به صورت مجازی ریاست این نشست را برعهده داشت. اینکه همه گروه‌های فلسطینی در این نشست حضور داشتند و رهبری آن نیز برعهده محمود عباس بود، به معنای «وحدت و صدای واحد» فلسطینی‌ها در مقابل محور غربی-عبری-عربی است.

بیشتر بخوانید:

توافق امارات و رژیم صهیونیستی پرده از واقعیت موجود برداشت

سیدجعفر قنادباشی، کارشناس امور بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: شاید بهترین پیامد عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی که در تصور ابوظبی و تل‌آویو نمی‌گنجید، برگزاری نشست دبیران کل مقاومت فلسطین در بیروت و هم‌زمان در رام‌الله بود. مدت‌هاست تشکیلات خودگردان، مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و دیگر گروه‌های فلسطینی موضوع وحدت را مطرح می‌کنند، از ضرورت هم‌سویی و همکاری با همدیگر می‌گویند و توافق‌نامه‌هایی نیز برای وحدت امضا کرده‌اند، در حالی که هیچ‌کدام از این موارد عملی نشده است.

وی افزود: با وجود ‌شیوع کرونا و البته برخی مخالفت‌های اولیه، جلسه وحدت آفرین بیروت تشکیل شد. جلسه بسیار شکوهی که نشان‌دهنده وجود ملتی زنده است که با چنگ و دندان از حق خود دفاع می‌کنند. اجتماع دبیران کل مقاومت فلسطین در بیروت با وجود فاصله جغرافیایی نزدیک با سرزمین‌های  اشغالی و خطراتی که برای رهبران مقاومت ایجاد می‌کرد، برگزار شد که در نوع خود مجاهدت به‌شمار می‌رود.

مواضع گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه پایانی بسیار واقع‌گرایانه، متناسب با اوضاع کنونی و نشان‌دهنده علاقه واقعی آن‌ها برای آزادسازی فلسطین است.

این تحلیلگر امور غرب آسیا عنوان کرد: در گذشته شاهد بودیم برخی از جریان‌ها و عناصری که تعدادشان زیاد هم نبود، در صحنه فلسطین تنها به حرف و شعار بسنده و از کمک‌هایی که برخی از کشورهای عربی به آن‌ها می‌دادند ارتزاق می‌کردند. درواقع سخن از جهاد نه برای مبارزه با هدف آزادی سرزمین فلسطین، بلکه راه ارتزاق برخی از عناصر و گروهک‌ها بود.

قنادباشی عنوان کرد: آنچه در بیروت دیدیم و سزاوار است خبرگزاری‌ها با دید مثبت به آن نگاه کنند، مواضع واقع‌گرایانه مبتنی بر خواست و قصد آن‌ها برای برپایی دولت فلسطینی و مقابله با سازشکاری‌هایی است که دنیای غرب کوشش می‌کند در جهان عرب استمرار دهد و جریان تازه‌ای را کلید بزند. 

وی گفت: ملت فلسطین یک‌بار در انتخاباتی که سال 2005 برگزار شد، پارلمانی را در غزه انتخاب کردند که اعضایش را اسرائیلی‌ها دستگیر یا شهید کردند. کسانی که به نشست بیروت رفتند، نمایندگان ملت فلسطین هستند که حدود 15 سال است در غزه در محاصره هستند. وقتی صهیونیست‌ها طرح «الحاق» را ارائه کردند، در عمل به همه دنیا گفتند اشغالگر هستند؛ آن‌هم به دلیل چراغ سبزهایی که آمریکا به آن‌ها نشان داده است.

قنادباشی درباره اصلاح روابط میان مقاومت حماس و سوریه عنوان کرد: حماس در مسیر اصلاح قرار گرفته‌ است. با گذشت زمان، واقعیت‌ها بر گروه‌های فلسطینی آشکار شد و دوستان و دشمنان خود را بهتر شناخته‌اند. پیش‌تر به‌وسیله تبلیغات، ذهنیت‌سازی‌هایی شده و شکاف‌هایی ایجاد شده بود. حماس مدتی تحت تأثیر القائات و حرکت‌های شیطنت‌آمیز و اختلاف‌برانگیز صهیونیست‌ها قرار گرفته بود. 

وی افزود: فلسطینی‌ها متوجه شده‌اند که ایران، عراق، سوریه و لبنان صادق‌ترین دوستان آن‌ها هستند و در واقع به این باور رسیده‌اند جمع زدن سرنوشت خودشان و هم‌سو کردن خودشان با محور مقاومت بهترین راه مبارزه برای آزادی فلسطین است، زیرا قدرت آن‌ها چند برابر می‌شود و هم‌افزایی به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: امارات رژیم صهیونیستی مقاومت فلسطین عادی سازی روابط گروه های فلسطینی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۷۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی، در توییتی نوشت:« با توجه به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، خوب است بدانیم که میانگین صادرات سال گذشته ۱۵ کشور اول آسیا (بدون چین) بالای ۵۰۰ میلیارد دلار بوده‌است. مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی ایران، به رغم منابع عظیم و تمامی توانمندی‌ها، ۷۸ میلیارد دلار شد. کسب جایگاه قابل قبول تجاری در صحنه رقابت بین المللی، در گرو اصلاح شیوه حکمرانی و تلاش موثر و کارآمد برای رفع تحریم‌های تجاری و بانکی است.»

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900716

دیگر خبرها

  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • حماس: اگر ارتش اسرائیل وارد رفح شود شکست سختی می‌خورد
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • با طرح پیشنهادی جدید اسرائیل، توافقی در کار نیست
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود