Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@01:18:20 GMT

ناکامی ۷ عضو باند حفاری غیر مجاز

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۸۴۹۸

ناکامی ۷ عضو باند حفاری غیر مجاز

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مازندران و خوزستان، عملیات حفاری غیرمجاز در شهرستان آمل و اندیکا متوقف و ۷ نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار امیر رحمت‌الهی، اظهار کرد: با کسب اخبار واصله از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در منزل شخصی واقع در شهرستان آمل و فعالیت باند حفاران غیرمجاز مسلح در شهرستان اندیکا به قصد تحصیل اشیا تاریخی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت استان‌های مازندران و خوزستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این راستا اکیپ‌هایی مجرب از نیروهای یگان حفاظت پس از هماهنگی با دستگاه قضائی و با همراهی عوامل انتظامی به محل‌های مورد نظر عزیمت و ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی، نسبت به دستگیری اعضای باند حفاران غیرمجاز اقدام کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: طی این عملیات‌ها یکی از حفاران غیر مجاز در شهرستان آمل دستگیر و تعداد ۷ دستگاه فلزیاب غیر مجاز کشف و در شهرستان اندیکا نیز ۶ نفر از اعضای باند دستگیر، تعداد یک دستگاه فلزیاب به همراه یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و مقادیری ابزار و ادوات حفاری کشف شد.

وی با اشاره به دستگیری متهمان و معرفی آن‌ها به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: شهروندان گرامی و حامیان حفاظت از میراث فرهنگی کشور عزیزمان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس و یا شماره تماس ۰۹۶۶۲ با وزارت میراث فرهنگی و یگان حفاظت برای پیشگیری از جرایم اطلاع تا در تأمین امنیت جامعه سهیم باشند.

کد خبر 442525

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پلیس آگاهی ناجا حفاری غیرمجاز اعلام تخلف فلزیاب قوه قضائیه جرائم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میراث فرهنگی یگان حفاظت غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۸۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 6090776

دیگر خبرها

  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر