Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@00:00:19 GMT

خطر سندروم پسا کووید-19 برای کودکان

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۹۰۳۰

خطر سندروم پسا کووید-19 برای کودکان

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سندرم التهابی چند دستگاهی در کودکان (MIS-C) حتی پس از موارد بدون علامت کووید-19 ظاهر می شود؛ بررسی یک مورد تایید می کند و در برخی از کودکان به قلب آسیب می رساند تا جایی که کودکان به نظارت و مداخلات طولانی مدت نیاز خواهند داشت.

آلوارو موریرا از مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در سان آنتونیو گفت که مطالعات موردی همچنین نشان می دهد MIS-C می تواند بدون هشدار سه یا چهار هفته پس از عفونت بدون علامت، به کودکان سالم حمله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر موریرا، یک متخصص مغز و اعصاب استادیار متخصص اطفال در دانشکده پزشکی ترزا لوزانو است. وی گفت:کودکان ممکن است هیچ علامتی نداشته باشند و چند هفته بعد، این التهاب در بدنشان ایجاد شود.

این تیم 662 مورد MIS-C گزارش شده را در سراسر جهان بین 1 ژانویه تا 25 ژوئیه بررسی کرد نتایج به صورت زیر بود:

71درصد از کودکان در بخش مراقبت ویژه بستری شدند. متوسط ​​مدت اقامت در بیمارستان 7.9 روز بود.

100درصد تب، 73.7درصد شکم درد یا اسهال و 3/68درصد استفراغ داشتند.

در 90 درصد آزمایش اکوکاردیوگرام (EKG) انجام و 54درصد نتایج غیرطبیعی بود.

22.2درصد از کودکان به تهویه مکانیکی نیاز داشتند.

در 4.4درصد اکسیژناسیون غشایی برون‌پیکری (ECMO) نیاز است و 11 کودک درگذشتند.

موریرا اعلام کرد که این بیماری کودک جدیدی است که تصور می شود با SARS-CoV-2 مرتبط است. این بیماری می تواند کشنده باشد زیرا بر سیستم های مختلف ارگان ها تأثیر می گذارد. چه قلب و ریه ها باشد، چه دستگاه گوارش یا سیستم عصبی، چهره آن آنچنان متفاوت است که درک آن برای پزشکان چالش برانگیز است.

میزان التهاب در MIS-C از دو شرایط مشابه کودکان، بیماری کاوازاکی و سندرم شوک سمی فراتر می رود. موریرا گفت درمان این بیماران با روش های درمانی معمول برای کاوازاکی ایمونوگلوبولین و کورتیکواستروئیدها موثر بوده است.

این پزشک اظهار کرد که شواهد نشان می دهد کودکان مبتلا به MIS-C دارای التهاب بسیار زیاد و آسیب بافتی بالقوه در قلب هستند و ما باید این کودکان را از نزدیک پیگیری کنیم تا بفهمیم که در طولانی مدت چه پیامدهایی می توانند داشته باشند.

انتهای پیام/

178 / 178 بیماری جدیدی که پس از ویروس کرونا ظهور میکند؛ سندرم التهابی چند دستگاهی در کودکان کودکان کرونا کووید-19 سندروم بعد از کووید-19

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کودکان کرونا کووید 19 کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۹۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!