Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام در مراسم انعقاد تفاهم نامه فرهنگی میان شهرداری و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان بیان کرد: این تفاهم‌نامه شکل جدیدی از کار فرهنگی و مبتنی بر همدلی و همفکری آحاد مختلف اجتماعی خواهد بود در این طرح برای اولین بار شاهد هستیم که مدیریت شهری بیش از گذشته در موضوع فعالیت‌های فرهنگی نمود پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: با توجه به ابعاد کار فرهنگی و نقشی که افراد در حوزه فعالیت‌های فرهنگی دارند از این رو افرادی که در پشت پرده مسائل فرهنگی و موضوعات فرهنگی هستند باید بیش از گذشته در جامعه تبلیغ شوند و فعالیت آنان دیده شود.

امام جمعه شیراز یادآور شد: پرداخت به مسائل فرهنگی می‌تواند گام‌های نوینی در راستای جامعه پردازی و تمدن سازی باشد و این حرکت‌ها عاملی برای حرکت جامعه به سمت جامعه آرمانی در راستای ظهور حضرت، ولی عصر (عج) شریف خواهد بود.

آیت الله دژکام افزود: اقدامات فرهنگی نه تنها در جامعه اثرات مثبت بسیار زیادی می‌گذارد بلکه عاملی برای شناخت هویت فرهنگی جامعه نیز می‌شود.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی عنوان کرد: محوریت فعالیت‌های فرهنگی اشخاص و سازمان‌های مشخصی نمی‌باشند یک ملت باید در راستای فعالیت‌های فرهنگی در صحنه باشد و البته نباید از این نکته غافل شد که فعالیت‌های فرهنگی مبتنی بر دستور نیست و بایستی نسبت به تهیه برنامه جامع اقدامات در این حوزه نیز اقدام کرد.

او تاکید کرد: اقدامات فرهنگی می‌تواند عاملی برای افزایش رضایت مردمی در راستای افزایش کیفیت زندگی در جامعه باشد از این رو می‌توان نتیجه گرفت که فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند عاملی برای ایجاد رضایت مردم در تمامی شاخصه‌های اجتماعی باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس در ادامه اظهار کرد: با توجه به سابقه فرهنگی در استان فارس این انتظار وجود دارد که تمامی آحاد مردم در راستای افزایش کیفیت زندگی در صحنه‌های فرهنگی حضور پر شوری داشته باشند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه شیراز تمدن سازی و جامعه پردازی فعالیت های فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد بازدید کرد.

عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازدید از دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد، اظهار کرد: باید اعتراف کنم حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی که مقام معظم رهبری قبل و بعد از انقلاب اسلامی فرمود‌ه‌اند در این نمایشگاه ظهور و بروز یافته است و این حرکت در مسیر این تمدن را امروز مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: این عزیزان در نوجوانی در حوزه‌های مختلف محیط زیست، دارو‌های گیاهی، علوم پایه و مهندسی پزشکی دستاورد‌های فناورانه خود را به نمایش گذاشته‌اند که مسرت‌بخش و امیدآفرین است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر حمایت از دستاورد‌های پژوهشی دانش آموزان سمپادی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر دستگاه‌ها باید تلاش کنند که از این دستاورد‌ها حمایت شود تا این نسل خوش‌فکر انگیزه بیش از پیش پیدا کند.

خسروپناه گفت: مباحث علمی و دانشی یک بخش است، بخش دیگر بینش است، دانش و بینش، علم و ایمان دو بال هستند باید دانش و بینش ارتباط داشته باشند تا اگر شبهاتی داشته باشند برطرف و استعداد‌های علمی شکوفاتر شود، باید از معلمان و مدیرانی که باعث شکوفا شدن این استعداد‌ها شده‌اند، سپاسگزاری کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • نشست ایده پردازی ترویج گفتمان مقاومت در جامعه برگزار می‌شود
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • فرهنگ سازی به زمان نیاز دارد
  • شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد