Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه بیان کرد: تمایلی برای تکمیل ظرفیت نداریم و اکنون ثبت نام دانشجویان جدید در حال انجام است.

دکتر "محمد جلالی جواران" عصر امروز ۱۵ شهریورماه در حاشیه سفر به استان کرمان در جمع خبرنگاران به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با اشاره به تاریخچه دانشگاه علمی کاربردی گفت: در سال ۷۲ دانشگاه علمی کاربردی با هدف دانشگاه نسل چهارم راه اندازی شد و تاکنون حدود ۲ میلیون دانش آموخته داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۶۳۰ مرکز علمی کاربردی در سطح کشور مشغول به فعالیت هستتد که در این مراکز حدود ۲۰۰ هزار دانشجو در حال تحصیل می باشد ادامه داد: حدود ۳۰ هزار مدرس و ۸۰۰ کد رشته در حوزه صنعت، کشاورزی، مدیریت و هنر در مراکز علمی کاربردی سراسر کشور ارایه می شود.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، علمی کاربردی را یک مرکز دانشگاهی متمایز از سایر دانشگاه های کشور دانست و بیان کرد: مهارت آموزی و کارآفرینی هدف اصلی دانشگاه علمی کاربردی است.

وی با اشاره به شیوع کرونا و محدودیت های ایجاد شده عنوان کرد: ۶۰ درصد کلاس های دانشگاه علمی کاربردی عملی است و در ترم گذشته درس های نظری این دانشگاه کاملا به صورت مجازی برگزار ضمن آنکه امتحانات این دانشگاه نیز به صورت آنلاین برگزار شد.

جلالی از گام برداشتن دانشگاه علمی کاربردی در راستای ارتقای بیشتر کیفیت خبر داد، بیان کرد: در گذشته حدود ۹۰ هزار مدرس در مراکز علمی کاربردی فعالیت داشتند که با ارزیابی های علمی و مصاحبه های صورت گرفته در راستای افزایش کیفیت مدرسین این تعداد مدرس به حدود ۳۰ هزار نفر رسید.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ادامه داد: هر ساله بحث پذیرش مدرس داریم و امسال نیز در دو نوبت فراخوان جذب مدرس داشته که فراخوان دوم آن تا پایان شهریورماه اعلام خواهد شد

وی با تاکید برآنکه دانشگاه علمی کاربردی تقویت دوره های مهارتی و کوتاه مدت را در کنار کیفیت بالای این دوره ها در دست اجرا دارد، تصریح کرد: هدف از برگزاری دوره های کوتاه مدت تربیت نیرو در مواقع بحران و ضروری است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از تسهیلات دانشگاه جامع علمی کاربردی به دانش آموختگانش سخن به میان آورد و بیان کرد: به دانش آموختگان این دانشگاه که بتوانند در راستای رشته تحصیلی خود شرکت یا کارگاهی را تاسیس کنند تسهیلاتی با نرخ بهره ۲ درصد اعطاء خواهد شد.

وی عنوان کرد: در بحث بین المللی، پذیرش دانشجویان خارجی ر در دستور کار داریم که تاکنون به ۴ مرکز که زیرساخت های لازم پذیرش دانشجوی خارجی را داشتند مجوز پذیرش را داده ایم و در حال حاضر ۱۰ هزار دانشجوی خارجی در مراکز علمی کاربردی ما در سراسر کشور در حال تحصیل هستند.

جلالی با بیان این مطلب که برای ترم جاری (نیمسال اول سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰) براساس دستورالعمل وزارت علوم، آموزش ها به صورت مجازی است، در ادامه درباره استقبال دانشجویان از رشته های دانشگاه علمی کاربردی اظهار کرد: جامعه دیگر از مدرک گرایی به سمت مهارتی تمایل پیدا کرده است که نمونه بارز این ادعا را می توان در رشد ۱۷ درصدی پذیرش دانشجوی این دانشگاه در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ می توان جستجو کرد.

وی تاکید کرد: پیش بینی می کنیم باتوجه به استقبال مردم از رشته های دانشگاه علمی کاربردی و شیوع ویروس کرونا، پذیرش دانشجو امسال دانشگاه علمی کاربردی نسبت به سال گذشته بیشتر باشد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه بیان کرد: تمایلی برای تکمیل ظرفیت نداریم و اکنون ثبت نام دانشجویان جدید در حال انجام است.

جلالی در پاسخ به این سوال که وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردب چگونه است؟ اظهار کرد: براساس آمار و ارقام بیشترین اشتغال به دانش آموختگان دانشگاه های سراسر کشور به دانشگاه علمی کاربردی تعلق دارد.

وی درباره وضعیت نمرات و برگزاری کلاس ها در ترم جاری نیز گفت: با توجه به شرایط کرونایی برخی از استان ها مجوز برگزاری کلاس های عملی را از ستاد مقابله با کرونای استانشان را گرفته اند و در سایر استان هایی که این مجوز صادر نشده است، نمره دروس عملی به صورت ناتمام وارد می شود تا شرایط خوب شده و بتوان کلاس های عملی را برگزار کرد ضمن آنکه برای دانشجویان ترم اول نیز برنامه ریزی کرده ایم تا بیشتر دروس نظری ارایه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علمی کاربردی پذیرش دانشجو استانی علمی و آموزشی دانشگاه علمی کاربردی پذیرش دانشجو کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، گفت: بر اساس پیگیری‌های مستمر صورت گرفته در وزارتخانه بهداشت رشته تحصیلی پرستاری به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد بوشهر بازگشت داده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعید رازقی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 17 هزار دانشجو در واحد‌ها و مراکز شهرستانی دانشگاه آزاد اسلامی استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در واحد بوشهر حدود 7 هزار دانشجو تحصیل می‌کنند، گفت: بر اساس افق مد نظر ما از مهرماه امسال هر واحد دانشگاهی در پذیرش دانشجو 20 درصد افزایش خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر افزود: نیروهای نخبه و کارآمد از گنجینه‌های این استان محسوب می شوند که باید متناسب با ظرفیت‌های موجود رشته‌های دانشگاهی ایجاد شوند.

وی از صدور مجوز فعالیت رشته پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر خبر داد و عنوان کرد: بر اساس پیگیری‌های مستمر صورت گرفته در وزارتخانه بهداشت رشته تحصیلی پرستاری به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد بوشهر بازگشت داده شده است که در مرحله اول حدود 14 نفر دانشجو پذیرش خواهند شد.

رازقی با اشاره به اینکه به‌زودی تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با هلدینگ‌های نفت و گاز قرارگاه خاتم‌الانبیا منعقد خواهد شد خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه به‌منظور گسترش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه صورت می‌گیرد و از اتفاقات تاثیرگذار در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر خواهد بود.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور برای ورود به قراردادهای آموزشی و پژوهشی نفت و گاز در حوزه پروژه‌های قرارگاه باید با هماهنگی و نمایندگی دانشگاه آزاد بوشهر فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: این دانشگاه به تازگی در جشنواره مهدویت و امامت (مشاعره) در میان دانشگاه‌های ممتاز کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان