Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش لبنان امروز، شنبه اعلام کرد، محموله دیگری از نیترات آمونیوم از چند روز پیش در بندر بیروت به وزن بالغ بر چهار تن و ۳۵۰ کیلوگرم مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، واحدهای هنگ مهندسی در چاله‌های انفجاری وابسته به ارتش این مقادیر نیترات آمونیوم را منفجر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش چند روز پیش از کشف چهار تن دیگر نتیرات آمونیوم در بندر بیروت خبر داده بود.

این خنثی سازی محموله جدید نتیرات آمونیوم در حالی است که انفجار بندر بیروت در چهارم اوت ۱۹۰ کشته و بیش از ۶۵۰۰ زخمی برجای گذاشت.

در عین حال رسانه‌های لبنانی از وجود محموله‌های دیگر در بندر بیروت که حاوی مواد با قابلیت انفجار باشند، هشدار داده و از مقامات گمرک خواسته‌اند برای ممانعت از وقوع فاجعه‌ای دیگر وارد عمل شوند.

همچنین به گفته منابع دفاع مدنی لبنان، به رغم امید اندکی که وجود دارد اما نیروهای امداد و نجات امروز برای سومین روز متوالی عملیات جستجو برای نجات یک فرد زنده در زیر آوار ساختمانی تخریب شده در اثر انفجار را ادامه دادند.

تیم نجات شیلی که با تجهیزات پیشرفته وارد بیروت شده بود "تپش‌های قلب" را زیر آوار ساختمانی در خیابان مار مخایل رصد و شناسایی کرده و سگ‌های آموزش‌دیده تیم امداد را به آنجا هدایت کرده‌اند.

جورج ابو موسی، مدیر عملیات دفاع مدنی لبنان به خبرگزاری فرانسه گفت، عملیات جستجو از دو روز پیش در جریان است اما امید زیادی وجود ندارد. بخش اعظم تلاش‌ها انجام گرفته و تاکنون چیزی مشاهده نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انفجار بیروت ارتش لبنان بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۲۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب الله به پادگان نظامی «برانیت» رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله موشکی به یک پادگان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

در بیانیه حزب الله آمده است: برای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلاور و شریف آن، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۸:۱۵ صبح امروز چهارشنبه (به وقت محلی) محل تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را در اطراف پادگان «برانیت» با سلاح موشکی و گلوله‌های توپخانه هدف قرار دادند.

این خبر در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش از صدور بیانیه حزب الله از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های نطوعا،‌ متات، الکوش و حرفیش در منطقه الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی در پی حمله موشکی از جنوب لبنان خبر داده بودند.

کد خبر 6093793

دیگر خبرها

  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان نظامی «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی