Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:33:27 GMT

معرفی گروه معماری بام آرک

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۲۷۷۵

معرفی گروه معماری بام آرک

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، هر کدام از این گروه‌ها در رشته و حیطه کاری خودشان به صورت جداگانه کار می‌کنند و هدف همه گروه رشد کیفیت و کمیت خدماتی است که به مشتریان ارائه می‌دهند.

این گروه معماری سعی می‌کند از به روزترین روش‌ها در طراحی‌هایش استفاده کند، تا یک فضای دلنشین و راحت را طراحی کند.

در این مقاله سعی کرده ایم به توضیح این موارد بپردازیم؛

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طراحی ویلا

۲. طراحی شاه نشین در نما

۳. مراحل طراحی داخلی

طراحی ویلا:

طراحی و ساختن ویلا و به خصوص طراحی ویلای مدرن، همیشه بسیار هوادار داشته است. احتمال دارد ویلا براساس سلیقه مشتری مدرن، سنتی و یا ترکیبی باشد که تمام این سبک‌ها طرفداران خاص خودشان را دارند.

تعریف کلی ویلا: خانه‌هایی که از چهار سمتشان آزاد هستند و به ساختمان‌های دیگر برخورد نمی‌کنند.

ویلا یک ساختمان در منطقه خوش آب و هواست و معمولاً در میان فضای سبز و طبیعت ساخته می‌شود.

در زمان‌های قدیم مردمی که ثروتمند بودند، در زمین‌ها و باغ‌هایشان خانه‌های بزرگ می‌ساختند و همانجا زندگی می‌کردند. به مرور این سبک از بناها به ویلا معروف شد.

هدف از طراحی ویلا، بهره مندی از طبیعت است. به طوری که بتوان از زیبایی‌ها و محیط و آب و هوای آن نهایت استفاده را کرد.

ویلا باید به طوری طراحی شود که با محیط بیرون ارتباط مستقیم و نزدیکی داشته باشد.

روش‌ها، قوانین و استانداردهای ساخت یک ویلا با یک ساختمان و یا آپارتمان معمولی در شهر فرق دارد، چون انتظاراتی که مردم از ویلا دارند راحتی و تفریح است.

در حال حاضر به علت زیاد شدن مشغله‌های فکری، کاری و اقتصادی، مردم بیش از پیش به یک محیط آرام و به دور از شلوغی و دنج برای تمدد اعصاب احتیاج دارند.

اصل اساسی روند طراحی و کاری گروه معماری بام، توجه به راحتی و آرامش ساکنین، استفاده هر چه بهتر از فضاها و المان‌های شاخص طراحی داخلی است.

طراحی و بازسازی ویلا از ویژه‌ترین گزینش‌ها برای هر انسانی است. دلیلش هم این است که اکثر ما برای وقت گذرانی و انرژی گرفتن از فضای آزاد از ویلاهایمان استفاده می‌کنیم.

طراحی ویلا کار آسانی نیست و اتفاقاً بسیار هم سخت است. به عنوان مثال محوطه سازی آن باید با توجه به شرایط در مناسب‌ترین حالت ممکن طراحی شود. پس این کار سخت نیازمند حضور یک تیم باتجربه و متخصص است.

اوایل پروژه باید به خواسته‌ها و نیازهای کارفرما با دانشی آپدیت شده توجه کرد و سپس در زمان طراحی اصلی ویلا، هم به دانش احتیاج است هم به تجربه.

در طراحی ویلا باید به دو مورد توجه داشت؛

۱. خواسته و سلیقه مشتری

۲. هزینه و بودجه مشتری

بعد از مرحله طراحی، در مرحله ساخت محوطه یا بازسازی کردن محوطه باید از مصالحی استفاده کرد که با کیفیت باشند تا به مرور زمان ظاهر با کیفیت خود را از دست ندهد. همچنین باید به نیازهای کارفرما توجه شود: اکثراً زمان استفاده از ویلاها در تعطیلات است، تا مردم در آن تفریح کنند، پس نتیجه می‌گیریم که نیاز کارفرما همیشه در اولویت است.

طراحی ویلا معمولاً بخش‌های متفاوتی دارد، باید به تمام این بخش‌ها توجه دقیقی شود تا یک ویلای جذاب و ایده آل برای زندگی یا تفریح در آن ساخته شود.

امروزه که اکثر افراد شهرنشین هستند و تکنولوژی در جامعه بسیار پیشرفت کرده است، همه از طبیعت دور شده اند و خانه‌ها اکثراً حالت آپارتمانی دارند. این موضوع باعث زیاد شدن مشکلات و بیماری‌های روحی شده است. متاسفانه در مجاورت زندگی‌های شهری، کمتر مناطق سبزی را می‌توان دید.

همه این دلایل با هم باعث شده اند که مردم به رفتن و وقت گذرانی در طبیعت و فضاهای سبز تمایل نشان بدهند که از نظر روانشناسان بودن برای تمدد اعصاب انسان بسیار مفید است

طراحی شاه نشین در نما:

قبل از اینکه به مبحث طراحی شاه نشین در نما بپردازیم، لازم است که تعریفی از شاه نشین برایتان ارائه دهیم.

شاه نشین یکی از قسمت‌های خانه است که از معماری اصیل ایرانی آمده است. در زمان‌های قدیم آن را در سمت شمالی خانه و در قسمت اندرونی می‌ساختند. نور آفتاب صبحگاهی و نسیم شمالی به این قسمت برخورد می‌کرد.

ارتفاع دیوارهای شاه نشین دو برابر دیوارهای بقیه قسمت‌های خانه است، از همین بابت هم به آن شاه نشین می‌گفتند. در بالای این دیوارهای بلند سقفی قرار می گرفته که حالت آن به شکل گنبدی کامل نبوده است بلکه حالت نیم گنبدی داشته است. این قسمت همیشه خنک بوده است. یک تورفتگی به اسم پنج دری در آن ایجاد می شده که فرد مهمان یا ریش سفید در آن قسمت می نشسته است.

امروزه با گذشت زمان، تعریف شاه نشین و کاربردش هم با قدیم فرق کرده است. در گذشته از شاه نشین هم برای نمای خانه و هم طراحی داخلی خانه استفاده می شده است.

معمولاً همیشه رو به روی شاه نشین، حوض قرار می گرفته است. دلیل آن هم این است که نور خورشیدی که به سطح آب می تابد به پنجره‌ها هم اصابت می‌کند و یک تلالو زیبا، رنگی و جذاب را به وجود می‌آورد. این نورهای رنگی به فضای داخل اتاق نیز راه پیدا می‌کند.

امروزه از سبک پنجره‌های شاه نشین به دلایلی در خانه‌های کلاسیک هم استفاده می‌کنند؛

۱. ابعاد فضای اتاق را از آن چیزی که هست بیش‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

۲. تابش نور را به داخل خانه زیاد می‌کند و خانه به اصطلاح نورگیر می‌شود.

۳. تهویه هوای اتاق خیلی بهتر می‌شود.

منبع: بام آرک

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5015822

منبع: مهر

کلیدواژه: معماری ساخت و ساز کسب و کار کسب و کار بانک قرض الحسنه مهر ایران گروه صنعتی ایران خودرو ایران خودرو گروه خودروسازی سایپا سرمایه گذاری اپلیکیشن آپ سایت دیوار ایران کیش کسب و کار اینترنتی تولید داخلی درب اتوماتیک سایپا طراحی ویلا شاه نشین خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزرو هتل میلان ویلا آیدا

رستوران‌ها و کافه‌های زیبا، بناهای تاریخی، موزه‌های شگفت‌انگیز و از همه مهم‌تر هتل‌های لوکس و جذاب از جمله مواردی هستند که باعث شده است سالانه هزاران گردشگر به شهر میلان سفر کنند. شما برای رزرو هتل میلان گزینه‌های بسیار زیادی پیش رویتان دارید. بااین‌حال هتل ویلا آیدا یکی از گزینه‌های بسیار جذاب برای سفر خانوادگی یا گروهی به شهر میلان است؛ اگر می‌پرسید چرا؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه بمانید. ما در ادامه به‌طور مفصل به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

هتل ویلا چیست؟

قبل از اینکه به معرفی هتل ویلا آیدا (Hotel Villa Aida) بپردازیم بهتر است کمی درباره ویژگی‌های هتل‌هایی با پسوند هتل ویلا آشنا شوید. در هتل‌های ریزورت یا هتل‌های تفریحی، اقامتگاه‌ها و اتاق‌هایی به نام ویلا وجود دارند. این مدل اتاق‌ها فضای خصوصی بسیار بیش‌تری را نسبت به اتاق‌های هتل‌های معمولی در اختیار مسافران می‌گذارند. به‌عنوان‌مثال اتاق‌های این نوع هتل‌ها، سالن پذیرایی، اتاق خواب مستر، استخر شخصی، سالن نشیمن، جکوزی و... دارند. مشتریان این هتل ویلاها نیز خانواده‌ها و زوج‌های جوان یا افرادی هستند که به‌صورت دسته‌جمعی به سفر می‌روند.

با هتل ویلا آیدا میلان بیش‌تر آشنا شوید

هتل ویلا آیدا تاریخچه بسیار جذابی دارد. این هتل در واقع ملکی متعلق به سال 1929 است. ساختمان هتل آیدا در سال‌های اخیر بازسازی شده اما هنوز هم حال و هوای قدیمی خود را دارد. این ساختمان توسط فردی به نام سزار برای همسرش الیزابت ساخته شده است. آن‌ها نام ملک خود را آیدا گذاشتند و اکنون نوادگانشان این ملک را به‌عنوان یک هتل ویلا اداره می‌کنند. در این هتل، اتاق‌ها و امکانات مختلفی وجود دارد که در بخش‌های بعدی درباره آن‌ها بیش‌تر صحبت خواهیم کرد.

اتاق‌های هتل ویلا آیدا

اتاق‌های متنوعی در هتل ویلا آیدا وجود دارد بنابراین اگر قصد رزرو هتل میلان را دارید؛ این هتل را از قلم نیندازید. به‌احتمال‌زیاد یکی از اتاق‌های این هتل می‌تواند شما را راضی کند. سبک معماری همه اتاق‌های هتل به شیوه کلاسیک است. شما می‌توانید همه آیتم‌های دکوراسیون داخلی یک خانه ویلایی در قرن نوزدهم را در این اتاق‌ها ببینید. البته که امکانات این اتاق‌ها هیچ شباهتی به خانه‌های آن زمان ندارد. در همه اتاق‌های هتل امکاناتی مانند تخت‌خواب، مبلمان، میز ناهارخوری، اتاق نشیمن، حمام و سرویس بهداشتی مجهز، مبلمان و کمد لباس برای آسایش مسافران فراهم شده است. اتاق‌های هتل با پرده‌های حریر، گلدان‌های مختلف، لوستر، تابلوهای نقاشی و بسیاری از لوازم دکوری‌های دیگر تزئین شده‌اند.

شما با اقامت در این هتل به‌هیچ‌وجه احساس نمی‌کنید که در یک هتل هستید بلکه هتل ویلا آیدا حس اقامت در خانه یکی از اقوام نزدیکانتان را به شما می‌دهد. ظرفیت اتاق‌های هتل هم متفاوت است. شما می‌توانید در اتاق‌های دونفره اقامت داشته باشید یا اتاقی با ظرفیت پنج نفر را برای اقامتتان در شهر میلان انتخاب کنید. همه اتاق‌ها پنجره‌های بزرگی رو به باغ دارند و شما می‌توانید چشم‌انداز بسیار زیبایی را از اتاقتان تماشا کنید. همچنین اتاق‌ها بزرگ و نورگیر هستند و شباهتی به اتاق‌های کوچک و دلگیر بسیاری از هتل‌ها ندارند.

امکانات هتل آیدا

مدیر هتل ویلا آیدا تلاش کرده است که همه امکانات موردنیاز برای اقامتی لذت‌بخش را در این هتل فراهم کند. خانم Carla Panigada به‌عنوان مدیر هتل، سال‌ها تجربه هتلداری در هتل‌های لوکس و پنج ستاره را در کارنامه کاری خود دارد. او در مصاحبه‌های خود اعلام کرده است که همیشه دوست داشته یک هتل مینیاتوری با امکانات و خدمات موردعلاقه مسافران داشته باشد. البته او در این زمینه موفق بوده و بسیاری از مسافران از اقامت در این هتل رضایت صددرصدی داشته‌اند.

با مراجعه به سایت‌های بوکینگ هتل می‌توانید امتیاز بالای هتل آیدا را ببینید. از جمله امکانات این هتل می‌توان به اینترنت پرسرعت رایگان، پارکینگ خصوصی، استخر و امکانات باربیکیو اشاره کرد. همچنین این هتل به‌عنوان یک هتل دوستدار محیط‌زیست شناخته می‌شود. در ضمن کارکنان هتل به زبان‌های آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی صحبت می‌کنند.

هزینه اقامت در هتل ویلا آیدا چقدر است؟

هتل ویلا با هتل‌های معمولی تفاوت‌های زیادی دارد. به‌عنوان‌مثال امکانات بیش‌تری در اختیار مسافران این نوع هتل‌ها قرار می‌گیرد و از طرفی تعداد مسافران هتل هم بسیار کم است. همه افرادی که می‌خواهند در یک محیط آرام و زیبا اقامت داشته باشند می‌توانند به رزرو هتل میلان آیدا فکر کنند. اگرچه هزینه اقامت در اتاق‌های مختلف با هم فرق می‌کند اما این هتل به دلیل خدمات و امکانات متفاوتش به‌هیچ‌وجه ارزان نیست. بااین‌حال اگر بودجه محدودی در اختیار دارید؛ شاید این هتل برای شما مناسب نباشد.

کد خبر 847405

دیگر خبرها

  • نتایج روز سوم از دور برگشت مرحله گروهی لیگ بسکتبال امید
  • رزرو هتل میلان ویلا آیدا
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • بُرد ارزشمند تیم پاریزه ر کردستان در خانه
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی