Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:24:17 GMT

مهمترین رویدادهای استان تهران در پانزدهم شهریور

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۶۵۹۵

مهمترین رویدادهای استان تهران در پانزدهم شهریور

به گزارش ایرنا، کیفیت هوای پایتخت صبح روز گذشته از لحاظ غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص ۶۲ در شرایط سالم بود که در بعدازظهر در شرایط پاک قرار گرفت و در شامگاه سالم شد.

آغاز سال تحصیلی جدید

زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ روز گذشته طی مراسمی با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس، وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان در مدرسه خیّرساز «نوجوانان» منطقه چهار پایتخت نواخته شد، این مدرسه نیز افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدارس با رعایت سختگیرانه دستورالعمل‌های بهداشتی به دلیل شیوع بیماری کرونا برای جبران کسری آموزشی سال گذشته در پی این بیماری، دو هفته زودتر نسبت به روال هر سال (اول مهر) بازگشایی شد.

آیین آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان‌های استان تهران نیز با حضور فرمانداران و مسئولان آموزش و پرورش برگزار شد.

امسال بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در حدود ۸ هزار و ۳۱۵ مدرسه استان تهران تحصیل می‌کنند.

تدوین طرح «کشاورزان آینده»

آیین آغاز سال تحصیلی جدید روز گذشته با حضور وزیر جهاد کشاورزی در هنرستان امام علی(ع) بخش کهریزک شهرستان ری برگزار شد، وی در این آیین اعلام کرد: جهاد کشاورزی طرح «کشاورزان آینده» را تدوین و به شورای عالی عشایری و روستای کشور ارسال کرده، براساس این طرح، تجهیز، تکمیل و به روزرسانی تجهیزات هنرستان‌های کشاورزی و ورود هنرجویان این بخش به بازار کار با سرعت بیشتر و بروکراسی اداری کمتری صورت خواهد گرفت.

تحویل ۷۳۴ کلاس درس نوساز به ادارات آموزش و پرورش استان تهران

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در پیامی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش‌آموزان، فرهنگیان، معلمان و آموزگاران اعلام کرد: ٧٨ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی نوساز در قالب ٧٣٤ کلاس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، تحویل ادارات آموزش و پرورش استان شد.

کنترل و نظارت ترافیکی بازگشایی مدارس

جلسه ستاد کنترل و نظارت ترافیکی بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید روز گذشته با حضور شهردار، معاون حمل و نقل و ترافیک، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، مدیرکل ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری، معاون امور اجتماعی و فرهنگی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

شهردار تهران در این جلسه از تشکیل کارگروه‌های ایمن‌سازی مدارس در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در مناطق خبرداد و ممنوعیت حفاری در معابر نزدیک و ایمن‌سازی این معابر برای تردد دانش‌آموزان را از اولویت‌های این کارگروه‌ها دانست.

شهردار تهران به صورت مجازی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه مکتب الزهرا(س) منطقه ۱۴پایتخت نیز حضور یافت و اعلام کرد: شهرداری تهران تلاش می‌کند که مسیرهای امن برای عبور دانش‌آموزان و والدین آنان فراهم کند و در راستای مسئولیت اجتماعی‌اش در کنار مدارس است تا دانش‌آموزان سال تحصیلی خوبی را تجربه کنند.

افتتاح ۱۰ پروژه فرهنگی و تفریحی در منطقه ۲ پایتخت

شهردار منطقه ۲ پایتخت اعلام کرد: ۱۰ پروژه فرهنگی و تفریحی این منطقه با اعتبار بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال به صورت مجازی با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

پروژه‌های ورزش‌های هیجانی در پل معلق بوستان نهج‌البلاغه، سینمای اختصاصی کودک، نصب نماد نوری نیلوفری در میدان صنعت، نیروگاه کوچک مقیاس برق در بوستان نهجالبلاغه، راه‌اندازی مرکز آموزش‌های مهارت ارتباطی موثر به کودکان (فرآموز)، راه‌اندازی ساختمان سمن سرا، تعریض خیابان ذوالفقاری، مناسب‌سازی معابر و بوستان‌ها، راه‌اندازی مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند (پارادایس هاب) و مرکز جامع سلامت روان با حضور شهردار منطقه ۲ پایتخت، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیرعامل شرکت شهر سالم، مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

امضای تفاهم نامه پروژه های شهر هوشمند در شمال تهران

تفاهمنامه «پروژه‌های شهر هوشمند» با هدف انجام اقدامات موثر در ایجاد شهر الکترونیک در شمال تهران به امضای مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و شهردار منطقه یک رسید.

کشف ۳۵ کیلو حشیش در تهران

فرماندهی انتظامی نیز خبرهای دیگری داشت؛ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران از دستگیری سه قاچاقچی مواد مخدر خبرداد؛ از مخفیگاه آنان ۳۵ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش کشف شد و متهمان پس از تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

کشف ۵۰ میلیارد لوازم آشپزخانه قاچاق در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف لوازم آشپزخانه قاچاق شامل ۴۳۵ هزار عدد قاشق و چنگال در ۲ سوله در حوالی خیابان شوش پایتخت به ارزش ۵۰ میلیارد ریال خبرداد؛ تمامی اموال کشف شده به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تهران انتقال یافت، در این رابطه ۲ متهم دستگیر و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری عاملان سرقت کابل‌های برق بازار تهران

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری ۲ عامل تخریب و سرقت سیم‌های کابل برق منطقه بازار خبرداد؛ از مخفیگاه آنان ۳۰۰ متر کابل‌های برق سرقتی کشف و متهمان به همراه اموال کشف شده به کلانتری انتقال یافتند، آنان به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کردند و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

برخورد ۲ خودرو سواری در بزرگراه آزادگان

استان تهران روز گذشته شاهد حادثه تصادف نیز بود؛ رئیس منطقه ۲۶ پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد دو خودرو ۲۰۶ در بزرگراه آزادگان خبرداد؛ راننده هر دو خودرو در این تصادف به شدت آسیب دیده و بلافاصله با حضور عوامل امدادی و کارکنان آتش‌نشانی به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال یافتند.

۳ کشته و یک مجروح در پی تصادف در پردیس

رئیس اورژانس پردیس از حادثه تصادف و سقوط یک خودرو خارجی به دلیل سرعت بالا بر سقف خودرو ۲۰۶ در بلوار صیادشیرازی به سمت فاز ۱۱ این شهرستان خبرداد؛ در این حادثه سه نفر از سرنشینان خودرو۲۰۶ (پدر خانواده، دختر و پسر) کشته و یک نفر(مادر خانواده) مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.

جان باختن یک نفر در پی برخورد ۲ خودرو در جاده گلحصار

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: در پی حادثه برخورد یک دستگاه سواری تیبا به علت تخطی از سرعت و تجاوز به چپ با تاکسی پژو در جاده گلحصار شهرستان ری، در اثر شدت ضربه وارده راننده خودرو پژو، در محل حادثه جان خود را از دست داد.

انتشار فراخوان سوگواره هنری «بر مدار حسین(ع)»

رئیس فرهنگسرای اخلاق با اعلام فراخوان سوگواره هنری نوجوانان عاشورایی «بر مدار حسین(ع)» گفت: این سوگواره طی ماه‌های محرم و صفر با هدف انتقال مفاهیم و آموزه‌های اخلاقی فلسفه عاشورا و شناسایی استعدادهای نوجوانان در رشته‌های مختلف هنری؛ تعزیه‌خوانی، شعر، داستان کوتاه، طراحی پوستر در رده سنی ۱۲ تا ۱۶ سال در فضای مجازی برگزار می‌شود.

دبیرخانه سوگواره هنری نوجوانان عاشورایی «بر مدار حسین(ع)» در فرهنگسرای اخلاق به نشانی خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهیدکاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است و شماره تلفن ۳۳۳۵۵۰۳۶ آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان برای شرکت در سوگواره است.

پویش «ارمغان کودکانه»

پویش «ارمغان کودکانه» همزمان با آغاز طرح نذر آب ۳، به همت جمعیت هلال احمر استان تهران و مشارکت سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و خیرین، با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای تهیه اقلامی همچون اسباب‌بازی و لوازم‌التحریر ویژه کودکان مناطق کم‌برخوردار استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

خیرین می‌توانند برای شرکت در این پویش و حمایت از کودکان مناطق کمبرخوردار، مبالغ اهدایی خود را به شماره حساب هلال احمر استان تهران با شماره ۴۹۷۸۶۰۲۴۱۴ و با کد شناسه ۱۷۰۰۰۸۰۷۹۱۴۹ نزد بانک ملت شعبه هجرت و یا به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۴۰۲۲۲۸۳۳۰ به نام جمعیت هلال احمر استان تهران واریز و یا برای اهدای کمک‌های غیرنقدی خود به شعب جمعیت هلال احمر استان تهران مراجعه کنند.

آغاز کوچ پائیزه عشایر استان تهران

عشایر استان تهران در آستانه شروع فصل سرما و پس از یکصد روز حضور در مراتع و مناطق کوهستانی، کوچ پاییزه خود را به صورت مکانیزه و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به سمت مناطق جنوبی استان آغاز کردند، در این کوچ دام‌های عشایر همچون سابق به صورت پیاده جابه‌جا شود اما جامعه عشایری به صورت مکانیزه در حال کوچ هستند.

حدود سه هزار خانوار عشایری در استان تهران زندگی می‌کنند که هر سال در این فصل به مناطق قشلاقی استان از جمله شهرستان‌های ورامین، پاکدشت، ری، ملارد و شهریار رهسپار می‌شوند.

معرفی شهردار جدید پاکدشت

«محسن تاجیک» طی آئینی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، فرماندار پاکدشت و جمعی از مسئولان به عنوان شهردار جدید پاکدشت معرفی شد، در این آیین از تلاش‌های «داریوش پازوکی» شهردار سابق و «حسین شصتی» سرپرست شهرداری پاکدشت تقدیر شد.

برچسب‌ها مدارس شهرداری تهران شهر تهران پلیس تهران بزرگ دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس شهرداری تهران شهر تهران پلیس تهران بزرگ دانش آموزان مدارس شهرداری تهران شهر تهران پلیس تهران بزرگ دانش آموزان هلال احمر استان تهران آغاز سال تحصیلی جدید جمعیت هلال احمر شهرداری تهران آموزش و پرورش دانش آموزان تهران بزرگ روز گذشته منطقه ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۶۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل کارگران شهرداری بخش رضویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی مصطفی مهرافروز شهردار رضویه گفت: به مناسبت گرامیداشت روز کارگر و قدردانی از زحمات شبانه روزی کارگران شهرداری رضویه از کارگران خدوم و زحمت کش شهرداری تجلیل شد.

شهردار رضویه افزود: در مراسم تجلیل از کارگران شهرداری که چهل نفر حضور داشتند، یک بسته معیشتی شامل روغن، برنج و حبوبات به پاس قدردانی از زحمات این عزیزان اهدا گردید. 

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام امجدی زاده امام جمعه رضویه، سیداحسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم شریف رضویه در مجلس شورای اسلامی، بخشدار، اعضای شورای اسلامی و شهردار رضویه در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • قیمت مهمترین ارزها در بازار تهران/ لیر ترکیه تحت تأثیر چه اتفاقی است؟
  • تجلیل کارگران شهرداری بخش رضویه
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌ های ریلی کشور برگزار شد
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • آسفالت معابر کرمان شتاب می‌گیرد/ آغاز به کار طرح «جهاد آسفالت»
  • افشای یک سند خاص توسط شهردار تهران
  • آغاز نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال هفت نفره از پانزدهم اردیبهشت
  • آغاز تمرینات تیم ملی دو و میدانی جانبازان و توان یابان از پانزدهم اردیبهشت
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت