Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدیر آریان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای احیای منابع طبیعی دادیار شعبه احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بیجار احدی از تخریب کنندگان منابع طبیعی را با نظارت اداره منابع طبیعی و پاسگاه ویژه به انجام خدمات رایگان در اراضی ملی به مدت یکسال محکوم کرد.

وی افزود: برای فرد خاطی مجازات شش ماه حبس تعزیری پیش بینی شده بود که با توجه به کهولت سن، فقدان سوء نیت و به منظور فرهنگ سازی حفاظت از انفال حکم جایگزین یعنی انجام ۵۴۰ ساعت خدمات رایگان در اراضی ملی برای مدت یک سال صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار تاکید کرد: در راستای مواد ۶۴، ۶۷، ۸۳ و ۸۴ قانون مجازات اسلامی یکی از اعمالی که قضات می‌توانند محکومان را به جای تحمل حبس در انجام آنها اجبار نمایند، خدمات عمومی رایگان (اقداماتی در راستای کشاورزی و جنگلداری و درختکاری) است.

او با بیان اینکه احکام جایگزین راهکار مناسبی برای حفظ منابع طبیعی است، ابراز امیدواری کرد: با صدور این نوع احکام از سوی قضات طبیعت دوست و مجازات‌های سبز، توجه هر چه بیشتر مردم به مقوله محیط زیست، منابع طبیعی و لزوم حفاظت از آن بیشتر شود بخصوص برای آنهایی که دانسته یا ندانسته قدمی بر می‌دارند که نتیجه آن آسیب رساندن به محیط زیست و منابع طبیعی است.

آریان یادآور شد: قضات شهرستان پیش از این نیز ۲ متجاوز به منابع طبیعی را به کاشت نهال محکوم کرده بودند و در سال جاری تاکنون ۹۶ فقره پرونده مرتبط با تخلف از قوانین حوزه حفاظت از اراضی ملی این شهرستان در محاکم قضایی تشکیل شده است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

برچسب‌ها کردستان تصرف اراضی منابع طبیعی قوه قضاییه بیجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان تصرف اراضی منابع طبیعی قوه قضاییه بیجار کردستان تصرف اراضی منابع طبیعی قوه قضاییه بیجار منابع طبیعی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۷۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور طی نامه شماره ۲۹۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ توسط رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد