Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی استان نیاز به مقاوم سازی دارند و ۴۲ هزار واحد مسکونی نیز در مناطق روستایی مقاوم سازی شده اند.

او با بیان اینکه میزان تسهیلات برای هر واحد روستایی مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال است، افزود: بانک های مسکن، سپه، ملی، رفاه، تجارت، ملت و کشاورزی برای مقاوم سازی خانه‌های  روستایی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همکاری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن استان بیان کرد: مدت زمان پرداخت وام ۱۸ ماه است که بنا به درخواست بنیاد مسکن تا ۳۶ ماه تمدید می شود.

جنتی گفت: دوران فروش اقساطی که همان مدت زمان پرداخت اقساط وام مسکن می باشد برابر با ۱۸۰ منهای دوران ساخت که بین ۶ ماه تا ۳۶ ماه است، بستگی به مدت ساخت واحد احداثی توسط متقاضی دارد.

او افزود: امسال مبلغ ۱۶۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تخصیص اعتبار برای خانه‌های روستایی استان داده شده که تاکنون ۱۴۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن جذب شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بیان کرد: بنیاد مسکن از پارسال تاکنون تعداد ۴۲۰۶ واحد مسکونی در روستاهای این استان احداث کرده است.

جنتی گفت: برای هر واحد مسکونی مبلغ ۴۰ میلیون تومان وام کم بهره از محل اعتبار طرح ویژه بهسازی و برای واحدهای ناشی از سیل که تعداد ۶۴۶ واحد بوده پرداخت شده است. مبلغ ۴۰ میلیون تومان وام و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض نقدی و ۶ میلیون تومان هزینه اسکان پرداخت شده است.

او افزود: برای واحدهای شهری که ۶ واحد بوده است ۵۰ میلیون تومان وام و یک میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: تغییر فضای روستا از محیطی غیربهداشتی و آسیب پذیر و رو به زوال به فضای سرزنده و شاداب و جذاب برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان، تامین مسکن متناسب با نیاز روستایی، ایجاد تحرک در چرخه تولید مسکن روستایی و تلاش در بهینه سازی مصرف سوخت از مهم‌ترین هدف طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در استان است.

جنتی بیان کرد: نهاد بهسازی و بازسازی مسکن روستایی برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی عملیات پیشگیری پبش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب پذیر روستایی و هم چنین  بازسازی مناطق سانحه را در دستور کار خود داده است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد بنیاد مسکن مقاوم سازی وام مسکن مدیرکل بنیاد مسکن میلیون تومان وام واحد مسکونی مقاوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات بنیاد شهید در حوزه درمان به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش خبرنگار مهر، محمود پاکدل عصر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال جاری، اعتبارات این مجموعه سه برابر شده است.

وی بیان داشت: اعتبارات از ۳۰ هزار میلیارد تومان به ۹۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

پاکدل تصریح کرد: در سال گذشته ۱۸۰ هزار فرزند ایثارگر و شهید تبدیل وضعیت شد و با رایزنی‌های انجام شده با مجلس افرادی را که بعد از سال ۱۴۰۰ استخدام شدند، نیز تبدیل وضعیت می‌کنیم.

وی افزود: با انعقاد تفاهم نامه ایثارگران می‌توانند از نهضت ملی مسکن استفاده کنند و این باید شامل تسهیلات با سود کمتر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این آئین حجت الاسلام خرم روز به عنوان سرپرست جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات رضا پارسیان نژاد تقدیر شد.

کد خبر 6100882

دیگر خبرها

  • اعتبارات بنیاد شهید در حوزه درمان به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسید
  • به دنبال مردمی‌سازی بنیاد هستیم
  • پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان
  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه