Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:02:20 GMT

خانواده‌های دو معلولی اسدآباد صاحب‌خانه می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۰۸۷۹

ایسنا/همدان رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد از صاحب خانه شدن خانواده های دو معلولی این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

مرضیه نانکلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با همکاری بسیج سازندگی سپاه استان همدان و شهرستان اسدآباد برای مشارکت در ساخت ۱۰ واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو معلول در اسدآباد اعلام آمادگی شده و هماهنگی لازم صورت گرفته که تاکنون در این راستا پنج واحد در دست ساخت و تکمیل بوده و عملیات اجرایی پنج واحد نیز هنوز آغاز نشده و در دست اقدام قرار دارد که با ساخت این تعداد واحدها ۱۰ خانواده دو معلولی در اسدآباد صاحب خانه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات معلولان افزود: مناسب سازی معابر شهری برای تردد و زندگی آسان شهروندان دارای معلولیت، تأمین مسکن و اشتغال و خدمات توانبخشی از مهمترین دغدغه‌های این گروه به شمار می رود که نسبت به مرتفع شدن مشکلات این قشر توان یاب جامعه باید توجه ویژه ای داشت.

نانکلی با تأکید بر اینکه اگر بتوانیم نیاز مسکن و اشتغال مددجویان معلول را تأمین کنیم، گام مهمی در تأمین آسایش روحی آنها برداشته ایم، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته بخشی از نیازهای این گروه را تأمین کرده ایم اما در شرایط کنونی با افزایش هزینه های ساخت قادر به تأمین این نیاز نیستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۵۲ وظیفه با بیش از ۱۵۰ فرآیند بر عهده بهزیستی گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: این فعالیت ها در حوزه سلامت روان جامعه و بهتر زیستن از نقش مؤثری برخوردار بوده و تأثیرگذار است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد در پایان تصریح کرد: در حال حاضر ۳۷۰۰ نفر توان یاب و ۲۲۰  نفر تحت حمایت و پوشش بهزیستی شهرستان قرار دارند و خدمات لازم را به این افراد ارائه می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معلول سازمان بهزیستی صاحبخانه معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار

«علی محمد قادری»، با اشاره به بهره‌گیری سازمان بهزیستی از ظرفیت مساجد، بیان کرد: سازمان بهزیستی در اجرای برنامه ها تلاش دارد که از سازه زنده جهان اسلام یعنی مساجد بهره مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مسجد مکان مقدس و خانه خدا است، تصریح کرد: خوشبختانه یک وفاق جدی اتفاق افتاده است و ما فعالیت های خودمان را معطوف به حضور در مسجد نموده‌ایم، زیرا که فعالیت در مساجد مشمول برکات بسیاری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان بهزیستی از ظرفیت خانه های خدا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و نیز تسهیل‌گری امورات آنها استفاده می‌کند.

قادری افزود: همچنین در قالب طرحی، رسیدگی به وضعیت و مشکلات افراد دارای معلولیت را در مساجد مورد توجه قرار دادیم و بنا داریم که این جلسات را در سال جدید در ۵۰۰ مسجد برگزار نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد