Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: در حال حاضر ۲۲ هزار طلبه از ۵۰ کشور در جامعه الزهرا(س) مشغول به تحصیل هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمود مدنی در آیین بازگشایی سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) که به‌صورت مشترک در سالن آیت‌الله شرعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: خطبه‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) از سال 61 تا روز قیامت طنین‌انداز می‌شود و امروز حوزه‌های علمیه در امتداد این طنین قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جامعه الزهرا(س) افزود: هدف خواهران طلبه، زینبی بودن و حرکت در مسیر ایشان است و این هدف، تمامی ارزش‌ها را در خود دارد.

وی بیان کرد: ما افتخار داریم 22 هزار طلبه از 50 کشور در جامعه الزهرا(س) مشغول به تحصیل باشند که در بخش حضوری در 17 رشته و در بخش مجازی با 7 رشته در سطوح دو و سه و چهار فعال‌اند، در سال جاری نیز 2100 طلبه جدید در جامعه الزهرا(س) پذیرش‌شده‌اند که سرفصل‌های درسی را از امروز آغاز می‌کنند.

مدنی خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی جدید در حدود سه رشته برنامه‌ریزی‌شده است و ده‌ها رشته تحصیلی دیگر با تصویب شورای سیاست‌گذاری در دست اقدام است.

مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: هرچند با غیرحضوری شدن آموزش در شرایط کرونایی، بسیاری از فرصت‌ها ازدست‌رفته است اما بر اساس دستورالعمل شورای سیاست‌گذاری در جهت عمق‌بخشی به مسیر تعلیم و تربیت و برگزاری کلاس‌ها به‌صورت مستمر در تلاش هستیم.

وی افزود: در این مدت با همه مشکلات، در آموزش مجازی و استفاده از ظرفیت‌ها، کم نگذاشته‌ایم و بسیاری از کلاس‌هایی که در سال قبل به‌صورت آفلاین برگزار شد در ترم جدید به‌طور آنلاین دایر می‌شود.

مدنی عنوان کرد: وضعیت طلاب به‌طور کامل تحت کنترل است و از طریق فضای مجازی دروس ارائه می‌شود، البته با اینکه در روند تحصیل طلاب به مشکلات آن‌ها در محیط خانواده توجه داریم و دراین‌باره نگران آموزش از فضای مجازی نباشیم اما از ضوابط علمی و معیارهای دانشی کوتاه نمی‌آییم.

وی بیان کرد: مهارت‌آموزی توسط طلاب یکی از رویکردهای مهم جامعه الزهرا(س) است و دراین‌باره برنامه‌های مستمری در دست اجراست و در زمینهٔ تربیت مترجم، پژوهشگر و تدوینگر و مبلغ و محقق در سطح ملی و بین‌الملل و آموزش مهارت‌های مختلفی را آغاز کرده‌ایم و تربیت مبلغ حتی یک روز نیز تعطیل نشده است.

گزارش| طلاب بسیجی صدای کارگران و فعالان اقتصادی را به گوش مسئولان می‌رسانندامام جمعه تبریز: طلاب جوان طلائیه‌دار گام دوم انقلاب هستندمعاون سازمان تبلیغات اسلامی در سنندج: جایگاه روحانیون و طلاب در میان مردم باید ارتقاء یابد

مدیر جامعه الزهرا(س) اظهار کرد: همچنین از راهبردهای مهم این نهاد، توجه ویژه به وضعیت فارغ‌التحصیلان است تا شبکه منسجمی را در سطح کشور تشکیل دهیم که انتظار داریم طلابی که تحصیلات خود را به پایان رسانده‌اند به آغوش جامعه الزهرا(س) بازگردند و به مادر خود متصل شوند.

وی خاطرنشان کرد: به‌تازگی کانون فارغ‌التحصیلان را در استان اصفهان و کرمان را راه‌اندازی کرده‌ایم و به‌تدریج کانون‌های دیگری افتتاح می‌شود و تعامل خود را با آن‌ها حفظ کرده‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت علمی آن‌ها بهره‌مند شویم.

مدنی ادامه داد: تشکیل انجمن‎های علمی مختلف یکی از رویکردهای مهم در حمایت از طلاب است همچنین در سال جاری تفاهم‌نامه‌هایی با مراکز به‌ویژه آموزش‌وپرورش جهت اعزام مبلغ و مشاوره‌های علمی منعقد کرده‌ایم تا بتوانیم از تلاش علمی طلاب در برنامه‌ها استفاده و در زمینهٔ اشتغال طلاب هدف‌گذاری کنیم.

وی با بیان محرومیت‌های بودجه‌ای تصریح کرد: استفاده از منابع پایدار یکی دیگر از رویکردهای مهم در تأمین هزینه‌هاست البته به دلیل اینکه جامعه الزهرا(س) از منابع وقفی و از وجوهات بی‌بهره است به‌طورجدی اقدامات مهمی در صرفه‌جوئی در هزینه‌ها انجام‌شده است، هرچند امیدواریم همراهی لازم در تأمین منابع را شاهد باشیم.

انتهای پیام/457/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جامعه الزهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۳۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟

ایرج شاه ملکی، با بیان اینکه هدف مدارس از راه دور پوشش تحصیلی «دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل» است گفت: دانش‌آموز زیر ۱۸ سالی می تواند در مدارس از راه دور ثبت نام کند که مجوزی با عنوان «کمیسیون خاص» با توجه به شرایط جسمی، روحی، مالی، بیماری، دوری راه و صعب العبور بودن مسیر، داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحصیل در مدارس از راه دور برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال واجب التعلیم راحت نیست، محدودیت دارد و منطقه یا آموزش و پرورش باید تاییدکننده شرایط دانش آموز باشد افزود: برای دانش آموز بالای هجده سال تحصیل در مدارس از راه دور هیچ ممنوعیتی ندارد.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش در خصوص تحصیل دختران ازدواج کرده نیز ادامه داد: این افراد می توانند در شیفت عصر مدارس دولتی، از راه دور، بزرگسالان تحصیل کنند. همچنین آیین نامه اجرایی هم به آن ها اجازه داده با رعایت ملاحظاتی در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.

شاه ملکی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برای سه ترم، ثبت نام و همچنین نیم سال تحصیلی داریم گفت: برای ترم مهر ماه، بهمن و دوره تابستان امکان ثبت نام برای دانش آموزانی که شرایط ثبت نام دارند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدرک مدارس از راه دور همچون مدرک مدارس عادی است عنوان کرد: حتی قبولی تحصیل دانش آموزان از راه دور را در رشته پزشکی نیز داشته‌ایم.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که نیروی آزاد «گزینش شده»، ملاک فعالیت معلمان در این مدارس است.

شاه ملکی اظهار کرد: شهریه ثابت هرسال نسبت به سال قبل تغییر می‌کند، مبلغ سال تحصیلی جاری، ۲۴۰ هزار تومان بابت «شهریه ثابت» در سراسر کشور اعلام شده بود اما «شهریه متغیر» واحد درسی به خود استان‌ها واگذار شده که براساس شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟