Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@04:38:03 GMT

مسئولان به‌جای دادوفریاد، نقاط مبهم تصمیمات را شفاف کنند

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۳۱۶۹

مسئولان به‌جای دادوفریاد، نقاط مبهم تصمیمات را شفاف کنند

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد روز گذشته سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان شمالی به همراه تعدادی از مسئولان مرکز استان، اقدام به کلنگ زنی ایستگاه میانی پسماند بجنورد کرد. عملیاتی که فارغ از نکات فنی و اجرایی آن، حواشی خاصی را در پی داشت.

با حضور مسئولان در محل جانمایی شده برای اجرای این برنامه، تعدادی از مردم روستای ینگه قلعه که این روستا در ۲ کیلومتری محل جانمایی شده برای ایستگاه میانی پسماند بجنورد قرار دارد، در اعتراض به برخی موضوعات همچون بوی نامطبوع و تأثیرات احتمالی زیست‌محیطی این محل بر روستای ینگه قلعه بجنورد به سرپرست معاونت استانداری اعتراض خود را به‌صورت کاملاً آرام و منطقی اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اعتراض و اعلام مخالف از سوی افراد محلی حاضر و عضو شورای ینگه قلعه اما به مذاق «محسن محمدی» خوش نیامد و در اقدامی قابل تأمل، سرپرست معاونت استانداری با تندخویی و فریادهایی نسبت به این معترضین مقابله کرد.

 

 

اما آیا این تندخویی از سوی فرد مسئول، جایگاهی در برابر خواسته و تقاضای تعدادی از مردم به‌عنوان ولی‌نعمتان نظام اسلامی دارد؟

با بررسی گذشته آنچه ایستگاه میانی پسماند بجنورد در اذهان ساکنان مرکز خراسان شمالی دارد، بوی نامطبوع، پراکندگی زباله‌ها و همچنین عدم رعایت حداقلی بهداشت و از سویی تجمع افراد زباله گرد در این محل باعث می‌شود تا این ایستگاه به یکی از نقاط نامناسب شهری و روستایی تبدیل شود و اثرات منفی فراوانی را در محیط‌های اطراف خود بگذارد.

مردم ینگه قلعه نیز با همین دید و نگاه و براساس آنچه در محل فعلی ایستگاه میانی زباله بجنورد در نزدیکی گلستان شهر روی‌داده است، تقاضا کردند تا از بروز این مشکلات در محل زندگی آنان جلوگیری شود. خواسته‌ای که برآمده از یک دیدگاه کاملاً معقول و منطقی است و جای هیچ‌گونه پرخاشگری و فریاد را ندارد.

مسئولی که به‌عنوان متولی اجرای این طرح نیز در محل حضور یافته به‌عنوان یک نماینده از کارگزاران نظام اسلامی نه تنها حق پرخاشگری و فریاد بر سر این افراد و سرکوب خواسته‌های معقول آنان را ندارد، بلکه باید با نگاهی بلندنظرانه با جان‌ودل پذیرای انتقادات و حتی اعتراضات مردمی بوده  و درصدد تشریح مسئله به‌صورت مسالمت‌آمیز آید.

صبر و احترام به مردم ازجمله نکاتی است که در بسیاری از ویژگی‌های لازم برای کارگزاران و مسئولان دولتی توصیه‌شده است. یک مدیر در این مسیر باید حرکت کند تا هرگونه اتفاقات نامناسب بعدی، در پی رفتارهای غیرمسئولانه این فرد در جامعه ایجاد نشود.

مطالبه گری و احقاق حق از سوی مردم نیز نکته‌ای است که همواره مورد سفارش برای جامعه بوده و آنان در این مسیر دعوت‌شده‌اند تا نسبت به حقوق خود از مسولان مطالبه گری کنند و برای خواسته‌های خود بر هر مسئولی سؤال، تقاضا و درخواست خود را اعلام دارند.

آیا نباید مسئولان در رده‌های مختلف به‌جای دادوفریاد و ترساندن مردم از تصمیمات خود، نقاط مبهم تصمیمات خود را برای مردم تشریح کنند و نتایج تصمیمات را با آنان درمیان بگذارند؟

وجود فردی از اعضای شورای اسلامی روستا به‌عنوان نهادی مدنی برخاسته از رأی مردم نیز خود جایگاهی است که باید مسئولان به آن توجه داشته باشند و به عنوان نماینده‌ مردم ساکن در روستا یا شهر، علاوه بر احترام به این افراد که همان تکریم رأی مردم نیز محسوب می‌شود، باید با نگاهی بلند و مناعت طبع به سؤالات این افراد پاسخگو باشند.

قطعاً پرخاشگری این فرد مسئول، مذموم و ناپسند بوده و باید برای جبران این اقدام نامناسب انجام‌شده علیه مردم روستای ینگه قلعه اقدامی مناسب و درخور ساکنان منطقه را اجرایی کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی روستا مسئولان نظام بجنورد ایستگاه میانی ینگه قلعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۳۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین  حمیدی گفت: نامگذاری سال به نام جهش تولید با مشارکت مردم اقدام هوشمندانه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب بود که مردم را در فعالیت‌های تولیدی دخیل کردند.

رییس شورای قضایی استان کرمان افزود:مسئولان باید درخصوص مشارکت مردم در تحقق شعار سال اعتماد سازی کنند تاسرمایه‌های خرد و کلان مردم به سمت تولید سوق داده شود در صورتی که زمینه سرمایه گذاری مردم در تولید فراهم نشود، این سرمایه‌ها به سمت بازار‌های دلالی (از جمله طلا و سکه) می‌رود.

وی گفت: هرکجا که مردم پای کار اقتصاد آمدند و سرمایه گذاری کردند شاهد بهبود وضعیت اقتصاد کشور و معیشت مردم هستیم.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاران بخش خصوصی گلایه مندند که مسئولان همکاری نمی‌کنند و برخی قوانین و مقررات دست و پاگیر است و مانع از صادرات یا جهش تولید می‌ شود. 

حجت الاسلام حمیدی افزود: بایستی مسئولان تدابیری بیاندیشند و آسیب شناسی کنند تا سرمایه مردم به سمت تولید و اشتغال سوق داده شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه تشکیل دادگاه‌های تجاری، مهم و ضروری است و بایستی هرچه سریعتر راه اندازی شود، گفت: آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس است و هنوز تصویب نشده در حالی که لایحه کارشناسی و خوبی است و خیلی از مسائل قضایی و حقوقی بنگاه‌های تولیدی در ان لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه این لایحه تشکیلات خوبی برای دادگاه‌های تجاری در نظر گرفته، افزود: امیدواریم هر چه سریع‌تر به صحن علنی مجلس برود و تصویب شود تا بشود از فعالان اقتصادی حمایت‌های قانونی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • وضعیت مبهم آزمون برای بازی مقابل یوونتوس
  • خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد
  • خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد
  • از متن پیشنهادی آتش بس میان حماس و اسرائیل چه می دانیم؟/ تنش زدایی در چند مرحله صورت می گیرد/ سرنوشت غزه پس از جنگ همچنان مبهم است / مرحله اول معامله 40 روزه خواهد بود
  • شک و تردید سالم است، اما در پزشکی می‌تواند خطرناک باشد!
  • توصیه مهم یک مرجع تقلید به مسئولان؛ به نام دین حرفی نزنید!
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است
  • استقبال مردم و مسئولان استان ایلام از ورود پیکر شهید«فیضی زاده»
  • تجلیل ازاعضای شوراهای اسلامی شهرستان نقده
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند