Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@21:03:44 GMT

دستگیری متهم برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۳۱۷۱

رییس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی متهم و کشف پرونده به ارزش ۵۱۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش میزان، بنا بر اعلام خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ گودرزی در تشریح این خبر گفت: با شکایت مردی ۲۸ ساله ساکن غرب تهران در تاریخ ۲۸ مرداد ماه ۱۳۹۹ که با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مباره با جرائم رایانه‌ای (ناحیه ۳۱ تهران) به پلیس فتا تهران مراجعه کرده بود و دادخواهی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حسابش به مبلغ ۵۱۰ میلیون ریالی از طریق افشای اطلاعات محرمانه کارت بانکی وی در درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، داشت، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی مدعی بود مدتی قبل برای وارد شدن به وب سایت مربوط به اینترنت بانکی که در آن حساب دارم اقدام به جستجو عبارت (اینترنت بانک (نام بانک)) در موتور جستجو گوگل کردم که بدون اینکه متوجه شوم به درگاه جعلی هدایت شدم و سپس با بی دقتی در خصوص آدرس یا URL وب سایت اطلاعات کارت بانکی ام را در سایت طراحی شده توسط متهم وارد کرده که بعد از آن متوجه برداشت مبلغ ۵۱ میلیون تومان از حسابم شدم.

رییس پلیس فتا پایتخت گفت: با توجه به لزوم تسریع در روند رسیدگی به پرونده برای نوع جرم ارتکابی مراتب در دستور کار پلیس قرار گرفت و با ردگیری وجه سرقتی، مالک حساب مقصد شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه در حالی که در حال تبدیل مبالغ سرقتی به کالا بود جلب شد.

گودرزی خاطرنشان کرد: پرونده با مستندات پلیس به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارسال شد؛ اما کلام آخر" با توجه به استفاده ترفند‌های گوناگون توسط متهمان به قصد کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز از حساب، شهروندان باید مرتبا سواد رسانه‌ای خود را منطبق با مسائل روز افزایش داده و با مطالعه هشدار‌هایی که توسط همکاران بنده به صورت روزانه بر اساس آخرین مصادیق مجرمانه با ذکر جزئیات اطلاع رسانی می‌شود توجه کنند تا دچار ضرر و زیان مالی نشوند، همچنین به شهروندان توصیه می‌کنم در صورت نیاز به ورود به سیستم اینترت بانکی که در آن حساب دارند حتما آدرس اینترنتی را چک و یا به صورت دستی وارد کنید و به نتیجه موتور‌های جستجو اینترنتی اکتفا نکنید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دارا دوم روستای ابوالفضل بازگشایی مدارس در سال 99 شبکه اجتماعی شاد قربانعلی فرخزاد دستگیری متهم برداشت غیرمجاز حساب شهروندان دارا دوم روستای ابوالفضل بازگشایی مدارس در سال 99 شبکه اجتماعی شاد قربانعلی فرخزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری یک نفر اراذل و اوباش که اقدام به تیراندازی در درگیری در فرحزاد تهران کرده بودند، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ سعید راستی گفت: ماموران پایگاه یکم سازمان اطلاعات پلیس تهران ۳ روز گذشته خبری را در خصوص درگیری اراذل و اوباش در منطقه "فرحزاد" تهران که با سلاح گرم اقدام به تیر اندازی کرده بود دریافت و پیگیری موضوع را در دستور کار خود به صورت ویژه قرار دادند.


وی با بیان اینکه تحقیقات اولیه نشان از این داشت درگیری در بین چند نفر اراذل و اوباش رخ داده است و متهم برای قدرت نمایی اقدام به تیر اندازی نموده است افزود: با شناسایی مخفیگاه متهم، ماموران پس از هماهنگی‌های قضائی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.


راستی خاطر نشان کرد: متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.


رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران در پایان خاطرنشان کرد: پلیس در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با ارازل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • جزئیات دستگیری شرور قمه‌به‌دست خیابان انقلاب
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • دستگیری شروری که در BRT مردم را با زنجیر کتک می‌زد | تنها اظهارات او را ببینید! | فیلم
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران